به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۸:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۰/۲۳ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۶۶۱۵۶
تنور داغ دیپلماسی ازتهران تا دهلی

شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 23 دی

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز سه شنبه خود به بازتاب عنوان های تنور داغ دیپلماسی ازتهران تا دهلی و درخواست بازداشت برای مرتضوی پرداخت.
شماره امروز آرمان دریک نگاه؛ 23 دی
این روزنامه تیتر یک را به موضوع تنور داغ دیپلماسی ازتهران تا دهلی، اختصاص داد و نوشت: پس از پیشرفت های قابل قبول در جریان مذاکرات وین که البته به علت کارشکنی ها به نتیجه نهایی و غایی رهنمون نشد. اکنون 2 طرف با توجه به بسترهای ایجاد شده زمینه مناسبی برای پیشرفت در مذاکرات دارند به خصوص که بنابر تصریح طرفین در جریان مذاکرات میان هیات های کارشناسی نیز پیشرفت هایی حاصل شده و اکنون دیدار رودرروی عالی ترین مقامات دیپلماتیک 2 قطب اصلی مذاکرات یعنی ایران و آمریکا پس از این فراز و فرودها می تواند مذاکرات را یک بار دیگر بر ریل اصلی و قابل قبول خود قرار دهد. ایسنا نوشت؛ جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا در همین ارتباط، گفته است: هدف از دیدار آتی اش با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران فراهم کردن زمینه مذاکرات درخصوص برنامه هسته ای تهران و ایجاد پیشرفت های بیشتر در این مذاکرات است. وی که در سفر هند با خبرنگاران گفت وگو می کرد در ادامه افزود: این دیدار ابتدا با هدف ارزیابی تمام مسایل برنامه ریزی شده و سپس قرار است مسیر هیات های مذاکره کننده مان مشخص شود تا بتوانیم این پروسه را برای دستیابی به پیشرفت های بیشتر هموار کنیم.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان درخواست بازداشت برای مرتضوی، نوشت: می خواهند او بازداشت شود. وکلای شاکیانش این را می گویند. خبر این بود که شکات پرونده تخلفات تامین اجتماعی، با ارایه لایحه ای به دادسرای کارکنان دولت، خواستار بازداشت موقت سعید مرتضوی متهم این پرونده شدند. خلیل بهرامیان با اعلام این خبر افزود: در لایحه ای 16صفحه ای به بازپرس شعبه15 دادسرای کارکنان دولت، با توجه به تعداد زیاد متهمین در این پرونده و وجود بیم تبانی، درخواست بازداشت موقت مرتضوی را کردیم. وی اضافه کرد: همچنین در این لایحه ضمن درخواست بازداشت موقت مرتضوی، از بازپرس خواستیم از سایر متهمان نیز که حدود 150 نفر هستند، تحقیقات لازم به عمل آید. بهرامیان گفت: مرتضوی در این پرونده هم شخصا و هم با مشارکت سایرین، اقدامات مجرمانه انجام داده و هنوز از کسانی که مرتضوی با کمک آنها اقدامات مجرمانه انجام داده، تحقیقات لازم نشده است و دستگاه قضایی نمی تواند به سادگی از کنار این مساله عبور کند.

این روزنامه با انتخاب موضوع شکایت 50 نماینده از علی مطهری، نوشت: واکنش ها به نطق یکشنبه علی مطهری ادامه دارد که مهمترین آن اظهارات علی لاریجانی رییس مجلس است. وی بعدازظهر دیروز پس از حضور در جلسه کمیسیون تلفیق بودجه در جمع خبرنگاران با اشاره به حواشی روز یکشنبه مجلس گفت: مسایل مهمی در کشور داریم که باید به آنها توجه شود، هرچه فضا آرامتر باشد بیشتر می توانیم مشکلات را حل کنیم بنابراین این یک وظیفه ملی است. لاریجانی درباره اینکه آیا شکایتی درباره اتفاقات دیروز مجلس به هیات رییسه رسیده است، گفت: در این باره خبری ندارم و چیزی نشنیده ام. دیروز اما واکنش مهم دیگری هم رسانه ای شد. صفر نعیمی رز گفت: بیش از 50 نماینده مجلس طی نامه ای از علی مطهری نماینده تهران به هیات نظارت بر نمایندگان شکایت کردند. نماینده آستارا ادامه داد: علیرغم اینکه طرف درگیری با آقای مطهری بنده هستم، ولی بنده این شکایت نامه را امضا نکردم.

احمدی نژاد به ترکیه می رود، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. احمدی نژاد به ترکیه می رود؛ زمانی هم که رییس جمهور بود سفر را دوست داشت بخصوص سفر به کشورهایی که در آنها استقبال ویژه از او به عمل می آمد. وی برای حضور در چهارمین سالگرد گرامیداشت نجم الدین اربکان، نخست وزیر پیشین ترکیه به این کشور دعوت شده است. چندی پیش هم خبر رسید گویا رییس دولتهای نهم و دهم قرار است به ونزوئلا هم سری بزند. قرار است 27 فوریه (8 اسفند) امسال چهارمین سالگرد گرامیداشت نجم الدین اربکان، نخست وزیر پیشین ترکیه در شهر بورسا با حضور برخی از مقامات ترک و مسوولان پیشین کشورهای خارجی برگزار شود.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع خداحافظی بابنزین400تومانی، نوشت: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با تبدیل بنزین 400 تومانی به 700 تومان از اول بهمن ماه امسال، عرضه بنزین 400 تومانی متوقف می شود. سید ناصر سجادی افزود: توقف توزیع بنزین 400 تومانی در جایگاه های سوخت از تاریخ اعلام شده ( اول بهمن ماه) و عرضه آن به نرخ 700 تومان با هدف کاهش تعدد نرخ این فرآورده انجام می شود. وی اظهار کرد: با عملیاتی شدن این مهم از اول بهمن ماه امسال، به ازای هر لیتر بنزین 400 تومانی، 2 لیتر بنزین با نرخ 700 تومان در کارتهای سوخت خودروها و موتورسیکلت ها شارژ خواهد شد.