به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۹/۱۸ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۶۲۸۹۴
شرق در یک نگاه

مردم​انقلاب کردند تامفسد برحکومت تکیه​نزند

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز سه شنبه خبرهای چرا اقدام قاطع برای مبارزه با فساد صورت نمی‌گیرد؟ مردم انقلاب کردند تا هیچ مفسدی بر صندلی حکومت تکیه نزند و امکان خرید سربازی برای مشمولان بالای 10 سال غیبت را برای صفحه نخست انتخاب کرد.
مردم​انقلاب کردند تامفسد برحکومت تکیه​نزند
این روزنامه تیتر یک را به موضوع چرا اقدام قاطع برای مبارزه با فساد صورت نمی‌گیرد؟ اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور، در ارتباط با برگزاری همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و درخواست صدور پیام برای این همایش، مرقومه‌ای صادر کردند. در متن مرقومه مقام معظم رهبری که صبح دیروز توسط معاون اول رییس جمهور در محل برگزاری این همایش در سالن اجلاس سران قرائت شد، آمده است: نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم. لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسوولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسوولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه به طور ملموس مشاهده کنند.

روزنامه شرق با برجسته کردن عنوان مردم انقلاب کردند تا هیچ مفسدی بر صندلی حکومت تکیه نزند، آورد: حسن روحانی رییس جمهور در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف و موضوعات مربوط به اصل انقلاب، موضوع مبارزه با فساد است، گفت: مردم انقلاب کردند تا کشور از فساد بازسازی شود و هیچ مفسدی بر صندلی حکومت و ریاست تکیه نزند.

این روزنامه با بازتاب خبر امکان خرید سربازی برای مشمولان بالای 10 سال غیبت، نوشت: بر اساس لایحه بودجه سال 1394 که 2 روز پیش از سوی رییس جمهور به مجلس ارایه شده، خرید خدمت سربازی برای برخی از مشمولان امکان پذیر شده است. در بند «ط» تبصره شماره 16 این لایحه که روز 16 آذر به مجلس ارایه شد، آمده است: به دولت اجازه داده می شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از 10 سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف نمایند.

روزنامه شرق با مطرح کردن موضوع جهان بیش از این فساد را بر نمی‌تابد، آورد: به گزارش مرکز خبری سازمان ملل، بان کی مون دبیرکل این سازمان 12 سال پس از آنکه سازمان ملل روزی را به نام روز جهانی مبارزه با فساد نامید و کنوانسیونی را تصویب کرد، در پیامی بر این نکته تاکید می‌کند که جهان بیش از این فساد را برنمی‌تابد.