به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۱۸:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۱۱/۲۰ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۶۹۱۱۶
توافق نکردن بهتر از توافق بد است

شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 20 بهمن

گروه سیاسی: روزنامه شرق در شماره روز دوشنبه خود در صفحه نخست تیترهای با پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم و چرا شاه رفت را بررسی کرد.
شماره امروز شرق دریک نگاه؛ 20 بهمن
این روزنامه تیتر یک خود را به موضوع با پیشرفت مذاکرات و رسیدن به توافق خوب موافقم اختصاص داد و نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی، گفتند:من با توافقی که بتواند انجام شود، موافقم اما با توافق بد موافق نیستم. ایشان با اشاره به اظهارات مکرر آمریکایی ها که می گویند توافق نکردن بهتر از توافق بد است، افزودند: ما هم همین عقیده را داریم! و معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافقی است که به ضرر منافع ملی و زمینه ساز تحقیر ملت بزرگ ایران شود.

روزنامه شرق به عنوان چرا شاه رفت اشاره کرد. این روزنامه در ویژه نامه ای به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب تحلیل محمدهاشمی رفسنجانی، مرتضی الویری و صادق زیباکلام را منعکس کرد. این روزنامه در خبری دیگر با انعکاس عنوان ممیزی هزارضلعی نیست، نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در مراسم جایزه کتاب سال با اشاره به این که من نمی گویم ممیزی باشد یا نباشد، افزود: اما نمی شود 100 اصل برای آن درست کنیم. برای ممیزی، نهایتا دوتا سه یا چهار اصل باید قرار دهید؛ اخلاق، قداست، ارزش ها و امنیت و مصالح ملی باید از اصل های آن باشد. اما نمی شود 100 تا خط قرمز گذاشت؛ خط قرمز یا مثلث است یا مربع و نهایتا ذوزنقه، دیگر ما هزار ضلعی نداریم.

دیدار ایرانی-آمریکایی به ساعت مونیخ تیتر دیگر روزنامه شرق است. دیروز، صبح اول وقت ساعت هفت به وقت محلی، وزیر خارجه ایران و هیات همراه، میهمانانی از آمریکا داشتند؛ وزیر خارجه آمریکا و تیم مذاکره کننده هسته ای این کشور. در ادامه دیدارهای فشرده تیم هسته ای ایران که از جمعه آغاز شده، روز یکشنبه هیات مذاکره کننده ایران، به مدت دو ساعت پذیرای همتایان آمریکایی شان به سرپرستی وزیران خارجه دو کشور بودند. این دیدار در محل اقامت وزیر خارجه ایران در مونیخ صورت گرفت. دیدار صبح یکشنبه هم مانند دیدارهای ایران و آمریکا در مونیخ، بدون حضور عکاسان خبری انجام شد. یک مقام ارشد آمریکایی درخصوص دو دیدار دو ساعته ظریف و کری، به خبرگزاری فرانسه گفت: دو طرف برنامه هسته ای ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند، در این دیدارها، کری علاقه آمریکا را برای حرکت به سمت (دستیابی به) یک چارچوب سیاسی تا پایان ماه مارس مورد تاکید قرار داد.

این روزنامه در خبری اهواز در خاک را برجسته کرد و نوشت: گردوغباری که روز گذشته و برای سومین بار متوالی در دهه دوم بهمن ماه آسمان و زمین مناطق وسیعی از این استان را در تاریکی زردرنگی فرو برد. اگر چه موج اول این گردوغبار در نهم بهمن ماه به شدتی بود که از آن با عنوان بی سابقه در رسانه ها یاد شد اما آنچه که روز گذشته در اهواز و ١٠ شهرستان دیگر استان خوزستان به وقوع پیوست از این هم بی سابقه تر بود. عمق میدان دید در مرکز این استان به کمتر از صدمتر رسید و تردد با خودرو جز با چراغ های مه شکن- یا به تعبیر اهوازی ها چراغ خاک شکن- ممکن نبود. اگر چه تا ساعات میانی روز با وجود غلظت زیاد آلودگی، خبری از تعطیلی مدارس و ادارات در اهواز و دیگر شهرها نبود اما در ادامه شدت آلایندگی به میزانی رسید که حتی مسوولان سختگیر خوزستانی را هم وادار به اعلام تعطیلی در ١١ شهرستان این استان کرد.