به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۲۸۷۴۳۷

موافقت با طرح ۱۰۰۰ میلیارد دلاری بایدن

موافقت با طرح ۱۰۰۰ میلیارد دلاری  بایدن
گروه بین الملل: سنای آمریکا با ۶۹ رای موافق در برابر ۳۱ رای مخالف با طرح یک تریلیون دلاری جو بایدن برای بازسازی اتوبان‌ها و پل‌های سال‌خورده و همچنین نوسازی تاسیسات شبکه اینترنت پرسرعت موافقت کرد. این یک پیروزی بزرگ برای دموکرات‌ها و جو بایدن محسوب می‌شود.
دموکرات‌ها  برای تصویب این طرح که بخش بزرگی از طرح اصلی  بایدن برای نوسازی تاسیسات زیربنایی فرسوده است، توانستند ۱۹ سناتور جمهوری خواه را همراه خود کنند تا با احتساب رای ۵۰ سناتور دموکرات، به اکثریت قاطع ۶۹ آری برسند.همین موضوع باعث شد جو بایدن لحظاتی بعد از تصویب این طرح جلوی دوربین‌ها برود و جمهوری‌خواهانی که به آن رای مثبت دادند را شجاع خوانده و از اقدام فراحزبی آنها تشکر کند.
اگرچه این طرح که یکی از پرخرج‌ترین برنامه‌ها برای بازسازی زیرساخت‌های آمریکا در تاریخ این کشور محسوب می‌شود، یک پیروزی بزرگ برای دموکرات‌ها ارزیابی خواهد شد اما آنها برای همراه کردن ۱۹ سناتور جمهوری‌خواه  ناچار شدند در بخش‌های دیگری از طرح اصلی که سه و نیم تریلیون دلار برآورد شده عقب‌نشینی کنند. بخش‌هایی مانند بیمه همگانی و بازنشستگی که قرار شده جداگانه بررسی و به رای گذاشته شود و انتظار نمی‌رود از حمایت جمهوری‌خواهان برخوردار شود.بخش بزرگی از بودجه تصویب شده فعلی قرار است خرج بازسازی جاده‌ها و پل‌های فرسوده و همچنین نوسازی زیرساخت‌های اینترنت پر سرعت شود.
بایدن که طرح خود را اقدامی تاریخی و آثار آن را بسیار فراتر از یک یا دو دوره ریاست جمهوری خود خوانده، گفته بنا دارد با نوسازی زیرساخت‌های اقتصاد کشورش آمریکا را به دوران پیشتازی مطلق در دنیای تجارت و فناوری بازگرداند.او بارها تاکید کرده که کشورش برای حفظ قدرت اقتصادی خود و مقابله با چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، باید نه تنها در نوسازی زیرساخت‌ها بلکه در توانمندکردن نیروی کار هم سرمایه‌گذاری کلان کند.
این طرح خواستار یک سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیارد دلاری در زیرساخت ها از جمله مدرنیزه کرده جاده‌ها، جایگزین کردن واگن قطارها، اتوبوس‌ها و مرمت پل‌های آسیب دیده است.
میلیاردها دلار در این طرح به ابتکار عمل‌هایی مانند تامین مسکن قابل استطاعت، ایجاد باند پهن سریع اینترنتی، تقویت بخش تولید و تحقیقات فناوری، و بهبود بیمارستان‌های کهنه سربازان جنگ، اختصاص داده می‌شود. بایدن پیش‌تر گفته بود: "این طرح به ایجاد میلیون‌ها شغل با درآمد خوب منجر خواهد شد، به رشد اقتصاد کمک خواهد کرد و ما را در اطراف جهان برای رقابت آماده‌تر می کند. این طرح در راستای تقویت منافع ملی است و ما را در موقعیتی قرار می‌دهد تا در رقابت جهانی از چین جلو بیافتیم."این طرح طی هشت سال اجرا خواهد شد و کاخ‌سفید گفته که افزایش مالیات بر درآمد کسانی که بیش از ۴۰۰ هزار دلار درآمد سالانه دارند و همچنین کارخانجات و بنگاه‌های تجاری هزینه این طرح را طی ۱۵ سال تامین خواهد کرد.
 بایدن می‌خواهد مالیات شرکت‌ها را از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد افزایش دهد. او همچنین قصد دارد حداقل میزان مالیات اعمال شده بر درآمدهایی که شرکت‌ها در خارج خاک آمریکا دارند را بالا ببرد.



 
برچسب ها: آمریکا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها