به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۱۹:۲۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۵۴۳۵۱

شکایت از مهاجرانی به پلیس ضدتروریسم

شکایت از مهاجرانی به پلیس ضدتروریسم
گروه سیاسی: یك سازمان در لندن با تسلیم یک شکایت، از پلیس ضدتروریسم بریتانیا خواست تا عطاالله مهاجرانی، وزیر ارشاد دولت خاتمی را که اکنون در لندن زندگی می‌کند، به دلیل «تشویق به تروریسم» و «توزیع محتوای تروریستی» تحت تعقیب کیفری قرار دهد.
وکیلان این سازمان همچنین خواستار آن شده‌اند که پلیس تحقیق کند که آیا سندی وجود دارد که ارتباط مستقیمی میان حمله به سلمان رشدی و مهاجرانی برقرار کند.
در این شکایت‌نامه بخش‌هایی از کتاب مهاجرانی با عنوان «توطئه آیات شیطانی» که در آن فتوای امام خمینی در «واجب‌القتل بودن سلمان رشدی» تأیید و قتل او تجویز می‌شود، در اختیار پلیس بریتانیا قرار داده شده است.
همچنین در این شکایت‌نامه، نوشته‌های مهاجرانی در حمایت از اقدام به ترور عزیز نسین، نویسنده معروف ترکیه و مترجم کتاب رشدی به زبان ترکی و همچنین ترجمه توئیت‌های اخیر او به انگلیسی آمده است.نسخه‌ای از این شکایت در اختیار وزارت کشور بریتانیا قرار داده شده است.
مهاجرانی، پس از سوءقصد به جان سلمان رشدی از سوی هادی مطر، جوان ۲۴ ساله لبنانی‌الاصل، در رشته‌ توئیتی بر موضع قبلی خود مبنی بر حمایت از فتوای امام خمینی برای قتل رشدی تأکید کرد.او در توئیت‌های دیگری ضمن اشاره به کتاب خود درباره رمان «آیات شیطانی» نوشت حق‌التألیف این کتاب که ۳۰ بار تجدید چاپ شده، «شیرین و گوارا» بود.


 
برچسب ها: سلمان رشدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها