به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۸:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۰۹۷۶۲

 چهلمین بسته کمک تسلیحاتی برای اوکراین 

 چهلمین بسته کمک تسلیحاتی برای اوکراین 
گروه بین الملل: پنتاگون کمک تسلیحاتی جدیدی را برای اوکراین در نظر گرفته  است .
منابع نظامی به این پایگاه اینترنتی که با بودجه دولت آمریکا کار می‌کند گفتند، این بسته به ارزش ۳۲۵ میلیون دلار حاوی تجهیزاتی شامل خودروهای زرهی استرایکر و بردلی است که "جایگزین خودروهای آسیب دیده و از بین رفته در ضد حمله در حال اجرای اوکراینی‌ها می‌شوند."
 این بسته کمکی جدید معادل چهلمین بسته کمک‌های تسلیحاتی است که آمریکا از زمان شروع جنگ مسکو و کی‌یف در فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین اختصاص می‌دهد. طبق این گزارش واشنگتن بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار را در ارتباط با اوکراین صرف کرده که حدود چهل میلیارد آن در قالب کمک‌های مستقیم بوده‌اند.
به گفته منابع مورد استناد وی.او.ای، بسته جدید کمک تسلیحاتی آمریکا برای اوکراین علاوه بر خودروهای زرهی جدید شامل مهمات سامانه‌های موشکی پیشرفته زمین به هوای ملی (NASAMS) و سامانه‌های راکت توپخانه‌ با تحرک بالا (HIMARS) می‌شوند.
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور، این هفته برای شرکت در نشست های ائتلاف ناتو به بروکسل سفر می‌کنند. یکی از این گردهمایی‌ها تحت عنوان نشست "گروه تماس دفاعی اوکراین" که با محوریت هماهنگی تامین تسلیحات توسط واشنگتن و متحدانش برای کی‌یف برگزار می‌شود، است.
چند روز پیش نیز پنتاگون از تخصیص ۲.۱ میلیارد دلار تسلیحات جدید برای اوکراین خبر داد هر چند تسلیحات این بسته باید به جای برداشت از انبارهای تسلیحات آمریکا، ساخته شود.
بلومبرگ گزارش داد، ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها تامین این تسلیحات مربوط به "ابتکارعمل کمک امنیتی اوکراین" طول بکشد.
هفته گذشته، کی یف عملیات متقابل مورد انتظار خود را آغاز کرد و تانک ها و سایر تسلیحات خود را که توسط غرب ارائه شده بود، در برابر مواضع دفاعی روسیه قرار داد. تا کنون این اقدام تا حد زیادی ناموفق و پرهزینه بوده است، واقعیتی که حتی برخی از رسانه های دلسوز اوکراین نیز به آن اذعان کرده اند.
مسکو این درگیری را بخشی از جنگ نیابتی آمریکا علیه روسیه می داند. این کشور هشدار داده است که سرازیرکردن کردن تسلیحات به اوکراین صرفاً هزینه جنگ را افزایش می‌دهد اما نتیجه آن را تغییر نمی‌دهد.
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها