به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : ۴۸۵۷۵۵

دبیر جشنواره ونیز‌از شبکه اجتماعی‌ایکس خارج شد

دبیر جشنواره ونیز‌از شبکه اجتماعی‌ایکس خارج شد
گروه فرهنگی:آلبرتو باربرا دبیر هنری جشنواره ونیز می‌گوید به دلیل اظهارات ایلان ماسک، شبکه اجتماعی او را ترک خواهد کرد و بیش از این میل ماندن ندارد.به گزارش صبا، آلبرتو باربرا دبیر هنری جشنواره ونیز می‌نویسد: «پس از اظهارات اخیر مالک توئیتر (یا با عرض پوزش بهتر است بگویم ایکس)، شوق ماندن در این پلتفرم (که از پیش تضعیف شده بود) را از دست دادم، پلتفرمی که قصد و هدفش دیگر با من یکسان نیست.»
 
باربرا دقیقاً روشن نمی‌کند که کدام اظهار نظر ماسک او را به ماندن در این شبکه اجتماعی بی‌میل کرده است اما مالک ایکس چند روز پیش گفته بود که بریتانیا با شورش‌های نژادی اخیر در مرز یک جنگ داخلی است. ماسک در پیام دیگری استیون پارکینسون رئیس دادستانی عمومی بریتانیا را «اشتازی ووک» (Woke Stasi) نامیده بود. پارکینسون گفته بود افرادی که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌های نفرت‌آلود و نژادستیزانه منتشر کنند تحت پیگرد قرار می‌گیرند.

ماسک علاوه بر این به کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دمکرات در انتخابات بعدی ایالات متحده را هدف گرفته و او را کمونیست خطاب کرده بود. میلیاردر آمریکایی از سوی دیگر علیه کمپانی‌های بزرگی که ایکس را از تبلیغات محروم کرده‌اند اعلام جنگ کرد.باربرا در آستانه برگزاری جشنواره ونیز هشتاد و ششم از دنبال‌کنندگانش قدردانی می‌کند و می‌گوید از تبادل نظر با کاربران این شبکه اجتماعی «لذت» برده است: «شاید جایی دیگر یکدیگر را ملاقات کنیم، در فضایی از اینترنت که هنوز منکوب «غرابت» یک فرد نشده.»
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها