به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۹:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۸۶۰۹۶

تاریخ‌سازی به سبک لیلی گلدستون

تاریخ‌سازی به سبک لیلی گلدستون
گروه فرهنگی: لیلی گلدستون، هنرپیشه ۳۸ ساله امریکایی که از بومیان امریکاست با بازی در مینی سریال زیر پل بر گرفته از واقعیت، نامزد بهترین بازیگر نقش زن برای جایزه امی شده است. به گزارش  صبا، لیلی گلدستون برای نخستین بار برای مخاطبان با بازی در فیلم جنایی-وسترن «قاتلان ماه گل» ۲۰۲۳ ساخته مارتین اسکورسیزی شناخته شد. او با بازی قدرتمندش، باعث تحسین منتقدان شد و به عنوان اولین بومی امریکایی برنده جایزه گلدن گلوب شد که نامزدی جایزه اسکار را برایش به ارمغان آورد.
 
از او به عنوان یک زن تاریخ ساز در جوایز گلدن گلوب یاد می‌کنند. برای بازیگران بومی بسیار نادر است که در هالیوود در نقش‌های اصلی ظاهر شوند.وی فعالیت‌های هنری‌اش را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد و تاکنون‌ در ۱۱ فیلم و ۷ سریال بازی کرده است.عمده‌ترین نقش وی در مینی سریال ۸ قسمتی کانادایی «زیر پل»  ۲۰۲۴ است که در خرداد ماه سال جاری به اتمام رسید.

در سریال «زیرپل» که در ژانر جنایی و درام است، لیلی گلدستون در نقش یک افسر پلیس به نام  کم بنتلد از بازیگران اصلی ظاهر شد.اتفاقی که در این سریال رخ می‌دهد واقعی و غم‌انگیز است و بعد از ۱۷ سال از شبکه هولو این پرونده دلخراش به نمایش گذاشته شد.

در شهر جزیره‌ای ویکتوریای کانادا خبر ناپدید شدن رینا ورک، دختر ۱۴ ساله هندی‌تبار،آرامش شهر را یک‌باره در هم می‌ریزد که به‌تدریج با کمک یک خبرنگار و پلیس با بازی لیلی گلدستون متوجه می‌شویم که چند دانش‌آموز وی را کشته‌اند. او در نقش افسر پلیس که درصدد فاش کردن و برملا کردن این جنایت است و دخترخوانده کلانتر نیز محسوب می‌شود با خشم خود ار این جنایت هولناک، یک بازی زیرپوستی ارائه کرد. او در مخیله‌اش هم‌ نمی‌گنجید که چند بچه ۱۴ ساله چنین مرگی را رقم زده‌اند.از برگ‌های برنده این سریال این است که خود سریال هم برای بهترین مینی سریال کاندید دریافت جایزه امی شده است.بازی‌های خوب و قابل باور بازیگران چون الماسی در این سریال می‌درخشند.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها