به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۴۹۰۰۹۱

درخواست موشكی اوكراین از ایران 

درخواست موشكی اوكراین از ایران 
گروه بین الملل: کی‌یف از تهران خواست به هیچ‌وجه روسیه را با موشک‌های بالستیک برای جنگ تجاوز علیه اوکراین تجهیز نکند. ایران رسما ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه را تکذیب کرد اما چهار رسانه بین‌المللی از تحویل این موشک‌ها خبر دادند.
وزارت امور خارجه اوکراین به ایران هشدار داد تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه روابط دوجانبه کی‌یف و تهران را به شدت تخریب خواهد کرد. 
وزارت خارجه اوکراین تاکید کرد، "بر اساس قوانین سازمان ملل و حقوق بین‌الملل، روسیه یک کشور متجاوز است و تعمیق همکاری‌های نظامی میان تهران و مسکو نه تنها امنیت اوکراین، بلکه امنیت کل اروپا، خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند". 
در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است ایران باید با اقدامات خود نشان دهد که از "ماشین جنگی روسیه حمایت نمی‌کند". 
پشتیبانی جمهوری اسلامی از روسیه در ابتدا بیشتر از طریق ارسال پهپادهای جنگی بوده است اما اکنون با ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه ابعادی تازه و خطرناکی پیدا کرده و این امر می‌تواند وضعیت جنگ را به نفع روسیه تغییر دهد.  موشک‌های بالستیک معمولا بسیار سریع‌تر از موشک‌های کروز یا پهپادها پرواز می‌کنند و همچنین قادر به حمل مواد منفجره بیشتری هستند. 
در بیانیه وزارت خارجه اوکراین تاکید شده است که مردم اوکراین بیش از دو سال است که از حملات تروریستی روزانه روسیه با انواع سلاح‌ها از جمله سلاح‌های ساخت ایران رنج می‌برند. 
وزارت خارجه اوکراین از جامعه بین‌المللی خواست فشار بر تهران و مسکو را افزایش دهند تا صلح و امنیت بین‌المللی حفظ شود. 
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها