به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : ۴۹۱۲۳۶

برنامه جدید اوکراین برای راهبرد جنگ

برنامه جدید اوکراین برای راهبرد جنگ
گروه بین الملل: یک روز پس از اظهارات رئیس جمهور اوکراین درباره آنچه «طرح پیروزی» خواند، کاخ سفید اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا مشتاق است درباره «راهبرد جنگ» با همتای اوکراینی خود گفت‌وگو کند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید،  گفت: «فکر می‌کنم که به یک راهبرد جامع برای موفقیت در این جنگ روسیه ]علیه اوکراین[ نیاز داریم».
 سالیوان  افزود این راهبرد جامع جنگ «همان چیزی است که رئیس جمهور زلنسکی می‌گوید ]برای دیدار آتی خود با جو بایدن[ می‌آورد، بنابر این بسیار مشتاق هستیم که بنشینیم و درباره آن صحبت کنیم و پرزیدنت بایدن مشتاق آن گفت‌وگو است».
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین،  در یک سخنرانی در کی‌یف گفته بود قصد دارد یک «طرح پیروزی» ارائه کند که می‌تواند روسیه را وادار به پایان دادن به جنگ کند.
به نوشته واشینگتن‌پست،  زلنسکی در این سخنرانی و همچنین در پرسش و پاسخ پس از آن که با اجرای فرید زکریا برگزار می‌شد گفت «طرح پیروزی» او جنگ را «بلافاصله» پایان نخواهد داد «اما کمک می‌کند».
او با اشاره به اینکه «این طرح شامل چند مورد است و همه موارد به تصمیم بایدن بستگی دارد» گفت جزییات طرح خود را ابتدا به رئیس آمریکا و سپس به دو نامزد جانشینی او، کامالا هریس و دونالد ترامپ، ارائه خواهد کرد.
ولودیمیر زلنسکی قرار است اواخر ماه جاری میلادی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل رهسپار نیویورک شود و پس از آن برای دیدار با جو بایدن به کاخ سفید خواهد رفت.
در همین حال جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفت واشینگتن در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت روسیه در شرق اوکراین، در حال کار بر روی یک بسته کمکی «چشمگیر» و حاوی قابلیت‌های مختلف برای کی‌یف است.نیروهای روسیه در هفته‌های اخیر پیشروی‌هایی در برخی مناطق شرق اوکراین داشته‌اند که مهم‌ترین آن در اطراف شهر پوکروفسک بوده است.
روسیه در سال جاری بر حملات موشکی خود به تاسیسات زیرساختی اوکراین افزود.
اوکراین در ماه‌های گذشته بارها خواستار دریافت مجوز از غرب، به ویژه آمریکا و بریتانیا، برای استفاده از تسلیحات دوربرد ساخت آنها حمله به اهدافی در عمق خاک روسیه بوده است.

 می‌توانستیم اقدامات بیشتری انجام دهیم
 دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)،  اعلام کرد ناتو می‌توانست اقدامات بیشتری برای جلوگیری از حمله نظامی روسیه به اوکراین صورت دهد.
ینس استولتنبرگ گفت ناتو اکنون در حال ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین برای مقابله با روسیه است اما می‌توانست این کار را پیش از شروع جنگ و برای جلوگیری از وقوع آن به انجام برساند.
او افزود اعضای ناتو پیش از شروع مناقشه کنونی، تمایلی به تجهیز اوکراین نداشتند زیرا نگران بودند این اقدام به تشدید تنش‌ها با مسکو بینجامد.روسیه عملیات نظامی خود را علیه اوکراین روز پنجم اسفند ۱۴۰۰ کلید زد و از آن زمان تاکنون، درگیری‌های مرگبار میان دو کشور ادامه داشته است.از زمان آغاز مناقشه کنونی، روسیه حدود یک پنجم از خاک اوکراین را به تصرف خود درآورده است.دبیرکل ناتو در ادامه مصاحبه خود تاکید کرد پایان دادن به جنگ اوکراین تنها از طریق مذاکره ممکن خواهد بود.استولتنبرگ گفت: «برای خاتمه این جنگ، باید مجددا در مرحله‌ای با روسیه گفت‌وگو شود، اما این گفت‌وگو باید بر پایه قدرت اوکراین صورت گیرد.»استولتنبرگ که پیش از این نخست‌وزیر نروژ بود، پس از ۱۰ سال حضور در ناتو، ماه آینده از سمت خود استعفا خواهد کرد.قرار است مارک روته، نخست‌وزیر پیشین هلند، جانشین استولتنبرگ شود.
به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، روابط مسکو و ناتو به سردی گراییده و نگرانی‌ها در خصوص شعله‌ورتر شدن آتش تنش‌ها در منطقه افزایش یافته است.
 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها