به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۳ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : ۴۹۲۶۸۴

شناسایی سویه مسری «آبله میمونی» در هند

شناسایی سویه مسری «آبله میمونی» در هند
گروه جامعه: مقامات هند روز گذشته (دوشنبه) گفتند اولین مورد ابتلا به سویه Clade ۱ «ام پاکس» (آبله میمونی) را در یک مرد ۳۸ ساله در ایالت «کرالا» ثبت کرده‌اند.به گزارش ایسنا، رسانه های محلی گزارش دادند وزارت بهداشت این کشور تأیید کرده است که این مرد هفته گذشته از امارات متحده عربی بازگشته است.
 
به گفته منابع رسمی، وضعیت او پایدار است و این اولین مورد از سویه فعلی است که باعث شد سازمان جهانی بهداشت (WHO) ماه گذشته برای دومین بار شیوع ام پاکس را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کند.

پیش از این یک مورد از سویه Clade ۲ در «دهلی نو»، پایتخت هند در یک مرد ۲۶ ساله گزارش شده بود.
به گزارش آناتولی، از زمان اعلام شیوع ام پاکس در سال ۲۰۲۲ توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک وضعیت اضطراری عمومی، هند نزدیک به ۳۰ مورد ابتلا به این بیماری را گزارش کرده است.

مقامات بهداشتی ایالتی هند از مردم از جمله کسانی که از کشورهای دیگر باز می گردند، درخواست کرده اند که هر گونه علائم را به وزارت بهداشت اطلاع دهند و در اسرع وقت به دنبال درمان باشند.
این بیماری که از طریق تماس نزدیک منتقل می شود از ابتدای سال ۲۰۲۴ در بیش از ۱۰ کشور آفریقایی گزارش شده است و جمهوری دموکراتیک کنگو بیش از ۹۰ درصد موارد گزارش شده را تشکیل می دهد.
طبق گفته سازمان جهانی بهداشت، ام پاکس باعث ایجاد بثورات و علائم شبیه آنفلوآنزا می شود.
برچسب ها: آبله میمونی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها