به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ - ۲۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۰۹ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۴۹۳۶۰۱

 دکترین هسته‌ای روسیه در شرف رسمی شدن

 دکترین هسته‌ای روسیه در شرف رسمی شدن
گروه بین الملل: کرملین اعلام کرد که اصلاحات دکترین هسته‌ای روسیه آماده شده و در شرف رسمی شدن است.
این اتفاق بدان معناست که اسناد و دستورالعمل‌هایی که شرایط استفاده از تسلیحات هسته‌ای توسط این کشور را مشخص می‌کنند، به روز رسانی خواهد شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر به غرب هشدار داده بود که بر اساس تغییرات پیشنهادی در دکترین، روسیه می‌تواند در صورت اصابت موشک‌های متعارف به خود از تسلیحات هسته‌ای استفاده کند و هرگونه حمله به این کشور با حمایت یک قدرت هسته‌ای را یک حمله مشترک تلقی خواهد کرد.روسیه با این اقدام در واقع تلاش می‌کند خط قرمزی برای خود تعیین و به طرف غربی بگوید در صورتی که اوکراین با موشک‌های متحدان غربی‌اش حمله‌ای را به عمق خاک روسیه انجام دهد، واکنش هسته‌ای کرملین در انتظار خواهد بود.
اوکراین در طول ماه‌های اخیر تلاش‌های بسیاری برای راضی کردن ایالات متحده و کشورهای اروپایی انجام داده تا به کی‌یف اجازه داده شود با موشک‌های دوربرد غربی اهدافی را در عمق خاک روسیه مورد هدف قرار دهد. ولودیمیر زلنکسی، رئیس جمهوری اوکراین در حاشیه سفر خود برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل هم بار دیگر این درخواست را تکرار و تاکید کرد که صدور چنین مجوزی می‌تواند مسیر آینده جنگ را تغییر دهد.
 
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها