به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۷:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۹۴۳۴۶

مهمترین نکات برای انتخاب قالیشویی

گروه کسب و کار: پیدا کردن یک قالیشویی حرفه ای برای شستشوی فرش، کار سختی نیست. با کمی زمان گذاشتن، می توانید اطمینان حاصل کنید که فرش های تان را به یک قالیشویی معتبر می سپارید.
قالیشویی در بابل
قالیشویی در بابل
 این راهنمای جامع را دنبال کنید تا مهمترین نکات برای انتخاب قالیشویی را در اختیار شما قرار دهیم.

ارتباط شفاف و پاسخگویی
امروزه وجود تعداد زیادی قالیشویی اگرچه شاید در نگاه اول، انتخاب را برای شما سخت کرده باشد اما درواقعیت اینطور نیست.
به راحتی می توانید با چند قالیشویی تماس بگیرید و ببینید که آیا در مورد همه چیز با شما شفاف هستند یا خیر.
در این میان برخی از قالیشویی هایی را پیدا می کنید که اصلا روش ارتباط با آن ها دشوار است. به طور مثال برخی فقط ثبت سفارش آنلاین دارند. یا در برخی دیگر از قالیشویی ها برای ثبت سفارش حتما باید عضو وب سایت شوید. برخی دیگر نیز حتی تماس های تلفنی را پاسخ نمی دهند. مسلما با حذف این موارد، تعداد زیادی از قالیشویی ها، از لیست انتخابی شما حذف خواهند شد، چراکه قالیشویی های با دسترسی دشوار، هیچوقت گزینه مناسبی نخواهند بود.
همچنین قالیشویی های معتبر به خوبی می توانند اطلاعاتی درباره نحوه شستشوی تخصصی فرش شما ارائه نمایند.
علاوه بر این ها، یک قالیشویی معتبر باید درباره هزینه ها با شما صادق باشد. قالیشویی هایی که نرخ هایی مطابق با نرخ مصوب اتحادیه دارند، مسلما قابل اعتمادتر از بقیه هستند.
همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت و شبکه های اجتماعی یک قالیشویی در بابل ببینید که آیا به سوالات مشتریان پاسخ داده اند یا خیر. قالیشویی های معتبر بدون ترس از قضاوت یا رقابت، به راحتی در صفحات خود با مشتریان شان صحبت کرده و صادقانه تمام دغدغه های آن ها را مطرح می کنند.

روش های شستشو
یکی از مهم ترین نکاتی که باید در انتخاب قالیشویی مدنظرتان قرار دهید، روش های شستشو است. امروزه علاوه بر روش های سنتی، روش های مکانیزه با دستگاه نیز بسیار کارآمد هستند. قالیشویی های باتجربه ای را انتخاب کنید که با پیشرفت علم و تکنولوژی، خدمات شان را به روز کرده اند. قالیشویی هایی که روش های شستشوی متنوعی دارند باید در اولویت انتخاب قرار بگیرند. این قالیشویی ها می توانند علاوه بر شستشوی سنتی فرش های گران قیمت، شستشوی با دستگاه را نیز برای فرش های ماشینی، شگی و ... ارائه کنند.
شستشوی با دستگاه، روشی نسبتا نوین در قالیشویی ها است که امروزه در سراسر دنیا کاربرد دارد. توجه کنید که شستشوی دستگاهی فرش ها، باید مطابق با استانداردهای لازم باشد، در غیر این صورت می تواند باعث آسیب به فرش شود.
همچنین اعلاشویی نیز روش تخصصی دیگری است که در قالیشویی های حرفه ای ارائه می شود. در این روش، به جای یک بار شستشو، فرش ها بسته به نیاز، چندین بار شسته می شوند تا تمام آلودگی ها به خوبی حذف شوند. روش اعلاشویی جزو روش های تخصصی شستشوی فرش است.

قالیشویی در قائمشهر

سابقه کار
در هر کسب و کاری، سابقه کار می تواند یکی از مهم ترین پارامترهایی باشد که باید در نظر بگیرید. وقتی یک قالیشویی، سابقه بالایی دارد، تمام جزئیات مربوط به نحوه شستشو، مواد شوینده باکیفیت، دستگاه های موردنیاز و به روز و از همه مهمتر تکنسین های کاربلد را بداند. اطلاع از تمام جزئیات این حوزه کاری، باعث می شود تا شما با یک حرفه ای رو به رو باشید. حرفه ای بودن قالیشویی، خیال شما را بابت تمیز شدن فرش های تان آسوده می کند. همچنین می توانید مطمئن باشید که فرش های تان علاوه بر اینکه کاملا تمیز و عاری از لکه می شوند، کاما خشک تحویل شما خواهند شد.
علاوه بر این ها، قالیشویی های حرفه ای می دانند که چطور فرش ها را شستشو داده و خشک کنند که دچار تاخوردگی و چروکیدگی نشوند. به این ترتیب فرش ها بدون هرگونه آسیب، کاملا پاکیزه به شما تحویل داده می شوند.

کیفیت و سرعت
آیا دوست دارید که فرش های تان سریع به دست تان برسد اما هنوز کثیف باشد؟
آیا دوست دارید فرش های تان کاملا تمیز شوند اما بیشتر از یک هفته طول بکشد تا به دستتان برسد؟
قاعدتا هیچ کدام از دو گزینه بالا مدنظر ما نیست. پس در هنگام انتخاب یک قالیشویی خوب باید به موضوع زمان تحویل فرش ها و کیفیت شست و شو توجه کنید. در بررسی های اولیه، بینید که آیا مشتریان قبلی از نحوه شستشوی فرش شان و میزان تمیزی آن، رضایت داشته اند یا خیر. سپس در بررسی های دیگر ببینید که قالیشویی موردنظر، فرش ها را چندروزه تحویل تان می دهد. یعنی وقتی مطمئن شدید که مشتریان چند قالیشویی از کیفیت شستشو، راضی هستند و نمی دانید کدام قالیشویی را انتخاب کنید؛ حالا نوبت به بررسی زمان تحویل فرش می رسد. ببینید کدام قالیشویی زودتر فرش را تحویل می دهد.

خدمات اضافی
اگر علاوه بر فرش، موکت، کناره، تابلوفرش و مبل نیز برای شستشو دارید، مهم است قالیشویی را انتخاب کنید که تمام خدمات را ارائه می کند. به این ترتیب با یکبار جستجو و انتخاب یک قالیشویی خوب، می توانید از تمام خدمات استفاده کنید. اما وقتی یک قالیشویی فقط یک خدمت را ارائه می کند و خدمات دیگری ندارد، حتی اگر در بررسی های قبلی، امتیاز بالایی کسب کرده باشد هم گزینه مناسبی نیست. چراکه مجبور خواهید بود برای دیگر خدماتی که نیاز دارید، مجدد از قالیشویی دیگری استفاده کرده و خدمات دیگر را از جای دیگری رزرو کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه چندین بار باید برای پیدا کردن یک قالیشویی در قائمشهر جستجو و بررسی کنید، باید هزینه های بیشتری نیز برای حمل و نقل بپردازید.

مهمترین نکات برای انتخاب قالیشویی

نتیجه گیری
انتخاب یک قالیشویی معتبر و خوب که بتواند تمام نیازهای شما را به خوبی برطرف کند، نیازمند یک رویکرد متفکرانه است. با دنبال کردن موارد گفته شده در این مقاله، می توانید مطمئن باشید که یک قالیشویی قابل اعتماد و شایسته انتخاب می کنید که نیازهای شما را برطرف می کند. برای ارزیابی دقیق هر مورد، وقت بگذارید. با کمی زمان، می توانید بهترین قالیشویی را انتخاب کرده و نگران فرش های با ارزش تان نباشید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها