به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۰:۱۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : ۴۹۶۱۶۲
قشر کارمند در چرخه خرید مسکن حذف شد

محله‌هایی در تهران کاملا افغان‌نشین شدند

محله‌هایی در تهران کاملا افغان‌نشین شدند
گروه اقتصادی: رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: برخی از محله‌های تهران کاملا به اتباع اختصاص پیدا کرده و ممکن است دو خانواده یک واحد را برای سکونت تقسیم کنند البته پشت بام فروشی و اجاره پشت بام مطلقا نداریم. ممکن است کارگران فصلی در تابستان برای مدتی کوتاه پشت‌بام خوابی داشته باشد و پشت بام خوابی غیر قانونی نیست اما اخلاقی هم نیست.
 
به گزارش  ایلنا، کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه املاک استان تهران در نشست خبری امروز درباره سامانه‌های کاتب و خودنویس برای ثبت معاملات املاک اظهار داشت: معتقدم تعدد سامانه‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند و موجب سردرگمی مردم و مشاوران املاک می‌شود، از این رو باید یک سامانه واحد وجود داشته باشد و مردم تکلیف خود را بدانند اما قرار نیست سامانه‌ای حذف شود. 

وی ادامه داد: ایجاد سامانه‌ها در ثبت قراردادهای معامله املاک و مستغلات قانون است و ما به عنوان مشاوران املاک ملزم به اجرای قانون هستیم اما تعدد سامانه‌ها رضایت بخش نخواهد بود. اما درباره اینکه کدام سامانه، کاتب یا خودنویس سامانه بهتری است ما معتقدم که هر سامانه‌‌ای که مردم با آن راحت‌تر هستند، مشاوران املاک هم راضی به استفاده هستند. 

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: معتقدم که قانون است باید به اجرا کنیم اما انعقاد قرارداد بدون پشتوانه تخصص جزو اینکه بار قوه قضاییه را بیشتر می کند، نفع دیگری ندارد و حقوق دولتی را حذف می‌کند.  البته، در حال حاضر هیچ محدودیتی برای ایجاد سامانه‌هاق وجود ندارد اما همه سامانه باید به سامانه کاتب و در نهایت به ثبت اسناد متصل شوند.

گودرزی درباره اثرگذاری اتباع خارجی در بازار مسکن گفت: امروز تعداد اتباع خارجی در کشورمان زیاد است که البته بین آنها افراد نخبه هم دیده می‌شود و اشتغالزایی هم می‌کنند اما باید به آنها سرو سامان بدهیم و باید شناسه یکتای اتباع خارجی در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری شود و قراردادهای اجاره براساس آن انجام شود. 

وی در پاسخ به  این سوال درباره اینکه با توجه به ممنوعیت خرید و فروش املاک و دارایی برای اتباع خارجی وجود دارد، چگونه افغان‌ها وارد معاملات خرید و فروش ملک در ایران شدند، اظهار داشت: فروش ملک به اتباع خارجی از جمله افغان‌ها ممنوع است و تاکنون هم انعقاد قرارداد فروش ملک به افغان‌ها در شماوران املاک مشاهده نشده‌ است. اما برخی از قراردادهای اجاره به صورت دستی انجام می‌شود که از چند سال گذشته قراردادهای دستی را ممنوع کردیم و درباره اجاره مسکن به اتباع خارجی و افغان‌ها تا وزارت کشور و نیروی انتظامی مذاکراتی داشتیم تا این موضوع ساماندهی شود و باید این امکان ایجاد شود که برای اتباع در سامانه‌ها قرارداد منعقد کنیم.

گودرزی افزود: البته برخی از افغان‌ها به واسطه امین ایرانی نسبت به انعقاد قراردادها انجام می‌دهند اما حق مالکیت ندارند. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: برخی از محله‌ها کاملا به اتباع اختصاص پیدا کرده و ممکن است دو خانواده یک واحد را برای سکونت تقسیم کنند  البته پشت بام فروشی و اجاره پشت بام مطلقا نداریم. ممکن است کارگران فصلی در تابستان برای مدتی کوتاه پشت‌بام خوابی داشته باشد و پشت بام خوابی غیر قانونی نیست اما اخلاقی هم نیست.وی با اشاره به مدت زمان انتظار خرید مسکن گفت: در حال حاضر مدت زمان انتظار برای خرید مسکن به ٨٠ سال رسیده و قشر کارمند از چرخه خرید مسکن حذف شده‌اند.
برچسب ها: بازار مسکن
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۸-۰۲ ۱۰:۳۳ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ۱۹:۴۸
نصف ایران افغان هستند کای کارید؟؟؟؟ (443204)
محمدصفرفعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ۲۰:۱۳
آقای گودرزی به زودی این جماعت لباس رسمی پوش محله های عیان نشین را در بر میگیرند (443206)
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ۲۰:۱۹
قبل از اینکه طالبان ایران دا تصاحب کند آدم رایگان اخراجشان کنید (443207)
۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ۲۰:۲۱
اینها بیچاره مان کردن دولت هم زورش به افغانها نمیرسه فقط اخراج (443208)
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ۰۰:۰۹
پس لطفاً نظر خواهی نکن... (443218)
حق
United States
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ۰۰:۴۵
با پذیرفتن اینهمه افغانی طلبکار رسما مردم ایران رو دارید از کشور بیرون میکنید، ولی متوجه نیستید فقط ایرانیهای مرفه میتونن به کشورهای دیگه مهاجرت کنن ما مستاجرها و کارگرها که محل زندگیمون و کارمون رو دادین به افغانها مجبوریم وایسیم خودمون باهاشون بجنگیم که اونم زورمون به افغانیها هم نمیرسه چون دولت ایران پشتشونه وگرنه کدوم کشوری اینهمه آدم یهو میان ساکن میشن، شایدم اینم یکی از سیاستهای دولته برای بیشتر فشار دادن گلوی ایرانی هرچیه قطعا نمیذاریم اینجوری بمونه، یاعلی (443226)
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۹:۲۶
احسن ومرحبا من هم با نظرت موافقم .ما قشر ضعیف زیر دست وپای این جماعت له میشویم (443319)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۹:۲۹
ایران هم مثل فلسطین اشغالی میشود .نقشه شوم طالبان تصرف ایران به واسطه افغانیها (443320)
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ۰۷:۵۹
مردم شهرستانهای خودمون نمیتونن بیان تهران ساکن بشن. به نظرت چرا؟ خب معلومه خود تهارنی های طماع خونه هاشونو با قیمت بالا به اینا که معمولا زیر 30-40 نفر نستن تو هر خونه اجاره میدن. فردا هر بلایی هم اینا سر تهران بیارن تقصیر خود مردم تهرانه که یا به اینا خونه میدن یا به اینا کار میدن. باز این دولت داره یه کارایی میکنه ولی عمده ورود افغانیا به ایران در زمان آقای رئیسی بود. (443245)
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۰:۱۴
زیاد به خودت فشار نیار پیر می شید (443330)
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ۱۸:۵۶
مردم تهران بایدبا هماهنگی با برادران نیروی انتظامی افغانها رو از شهر تهران و شهرهای اطرافش اخراج کنند و کلیه شهرهای ایران که اتباع افغانی در آن هست باید مردم و مسئولین با هم اقدام کنند. خواست ملت ایران فقط فقط اخراج افغانها همه چه با مجوز چه بی مجوز (443273)
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۰:۰۹
زیاد زر مفت نزن مملکت قانون داره (443328)
۱۴۰۳/۰۷/۲۶ ۲۲:۴۷
چرا هیچ کاری نمیکنن قم شده افغانستان مگه شهر با شهر فرق داره بعضی شهرها میگن ورودشون ممنوع ولی تو قم نصف مردم افغانیه کی میخان اینا را بیرون کنند (443286)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۷:۳۳
یک مشت مجرم ودزد رو ریختید تو کشور واز پسشون هم برنمی‌آیند.تمااااام (443306)
جانباز
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۷:۵۷
چند بار با پلیس تماس گرفتم ودو بار حضوری رفتم پلیس امنیت جهت جمع آوری اتباع بیگانه کو گوش شنوا اصلا توجه ای نمیشه خودمون باید این افغانیها را بیرون کنیم (443310)
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۰:۰۶
زیاد زر مفت نزن (443326)
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۸:۵۷
به اندازه دولت عده ای ازمردم هم مقصرند.الان تشریف ببریددرمصالح فروشیها،فروشگاههای خواروبار ومکانیکیها وابزارآلات ساختمانی وکارگرهای ساختمانی به دلیل دستمزد پایین وتنبلی شخص متصدی ازاتباع افغان استفاده میکنندوخیلی ازکاسبیهاوتجارت رویادمیگیرند الان صاحب خونه هابه خاطرمقداری پول بیشتر افغانی رابه ایرانی ترجیح میدهندکه به صورت گله ای بریزندخونشوداغون کنند.وخیلی ازاین مدل کارها که مردم هم بی تقصیرنیستند اگرمردم نیارن درکنارخودشون بهشون جاوکارو بهاندهند اتباع میخاهند چگونه درایران بمانند. (443313)
علی
Saudi Arabia
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۰۹:۵۳
مردم ایران دیگه نمیخوان هزینه های ملیاردی افغانها را متحمل شوند چطوری بگیم برید چندین سال اوار شدید به ایران و ایرانی مفتخوری دیگه تمام (443323)
عظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۰۵
برخی روستاها در ساوجبلاغ هم به همین وضعیت دچار شده اند ، تقریبا ۱۰۰در صد اتباع نشین (443339)
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۱:۲۸
بندازینشون بیرو ن (443343)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ۱۳:۵۳
ایران حکومت و قانون واقعی نداره افغانها هم دارن استفاده میکنن و بزودی شاهد اتفاقات و خونریزی هایی بین ایرانیان و افغانی ها خواهیم بود که عقب ماندگی بیشتر کشور رو شاهد خواهیم بود (443355)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها