به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ - ۱۸:۴۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۴۹۶۴۸۴

گزارش  تحقیق از سرویس مخفی آمریکا

گزارش  تحقیق از سرویس مخفی آمریکا
گروه بین الملل: یک کمیته تحقیق از سرویس مخفی آمریکا، در گزارش خود در خصوص عملکرد این نهاد در جریان تیراندازی به دونالد ترامپ در ۱۳ ژوئیه امسال گفته است که این سازمان دارای «معایب بزرگی» است که باید فورا برطرف شود، در غیر این صورت شاهد تلاش برای ترورهای مشابه خواهیم بود.
این هیات مستقل تحقیق که وظیفه بررسی تیراندازی ۱۳ ژوئیه در منطقه باتلر، در ایالت پنسیلوانیا را بر عهده داشت، یافته‌های خود را منتشر کرد و گفت سرویس مخفی آمریکا دچار «بوروکراسی اداری، از خود راضی بودن، عدم پیشرفت و ایستایی»‌ شده است.این گروه تحقیق در گزارشی ۵۲ صفحه‌ای خواستار بازنگری در رهبری سرویس مخفی شده و گفت که «شماری از قصورها» حمله به نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری را امکان پذیر کرد.
سرویس مخفی آمریکا پیش از این به شکست‌های خود اعتراف کرده بود و مدیر آن چند هفته پس از تیراندازی به دونالد ترامپ استعفا کردند.رونالد رو، مدیر موقت سرویس مخفی در بیانیه‌ای در روز پنجشنبه گفت که این آژانس به دقت این گزارش جدید را بررسی خواهد کرد.وی گفت: «ما تا امروز میزان آمادگی، ارتباطات عملیاتی و سازمانی خود را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده‌ایم و عملیات حفاظتی ویژه‌ای را برای رئیس جمهور سابق به اجرا در آورده‌ایم.»
با این حال سی‌بی‌اس گزارش کرده در یک مکاتبه داخلی،  رو گفته «احتیاط‌هایی» در خصوص این گزارش دارد و «عمیقا نگران تأثیر ناخواسته این گزارش بر روحیه کارکنان» است.
در گزارش مستقلی که توسط مقامات مجری قانون ایالتی و ملی تهیه شده است، هیات تحقیق از کارکنان سرویس مخفی که جان خود را برای محافظت از بسیاری از مقامات عالی رتبه کشور به خطر می‌اندازند ستایش کرده، اما به چندین شکست در رهبری این نهاد نیز اشاره کرده است.در این گزارش آمده است که مسائل این آژانس عمیق بوده و خواستار «اصلاحات اساسی» از جمله برکناری برخی از رهبران ارشد آن «در اسرع وقت» شده است.این هیات خطاب به الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا که بر سرویس مخفی نظارت دارد، نوشت: «بدون انجام اصلاحات ... باتلر دیگری می‌تواند و دوباره اتفاق خواهد افتاد.»جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از اقدام به شلیک یک مرد مسلح در تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ از پشت‌بام مجاور، دستور بازنگری دو حزبی در آژانس حفاظتی را صادر کرد.
توماس متیو کروکس، مرد مسلحی بود که هشت گلوله در این تجمع شلیک کرد که بر اثر آن یک مرد را کشته شد و  ترامپ از ناحیه گوش زخمی شد.
تک‌تیراندازهای سرویس مخفی با شلیک به کروکس او را در همان محل تیراندازی کشتند.هیات تحقیق در گزارش خود گفته است که تمام مراسم‌های برگزار شده در محیط باز «باید توسط فناوری‌های هوایی کنترل شوند.»
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها