به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ - ۱۵:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۷ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۴۹۴۸۳۹

ترامپ: مهاجران ژن‌های بد را به آمریکا می‌آورند

ترامپ: مهاجران ژن‌های بد را به آمریکا می‌آورند
گروه بین الملل:  نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه گفت که مهاجران غیرقانونی در حال وارد کردن «ژن‌های بد» به ایالات متحده هستند.
دونالد ترامپ با این اظهارنظر دوباره بر سخنان تند و جنجالی قبلی خود در مورد مهاجرانی که به گفته او «خون کشور» را آلوده می‌کنند، تأکید کرد.
ترامپ  در مصاحبه‌ای رادیویی در حین انتقاد از کامالا هریس، رقیب دموکرات خود و معاون رئیس‌جمهور بایدن، به آمارهای دولتی اشاره کرد و گفت که هزاران مهاجر در ایالات متحده وجود دارند که با وجود محکومیت به قتل، در بازداشتگاه‌های فدرال پلیس مهاجرت نیستند.او گفت: «می‌دانید، من باور دارم که یک قاتل… این در ژن اوست. ما اکنون در کشورمان ژن‌های بد زیادی داریم.»
کاخ سفید بلافاصله واکنش نشان داده و با «نفرت‌انگیز» خواندن اظهارات ترامپ، آن را محکوم کرد.کارین ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: «این نوع ادبیات نفرت‌انگیز، مشمئزکننده و نامناسب است و جایی در کشور ما ندارد.»او افزود: «این از همان سخنان نفرت‌انگیزی می‌آید که درباره اینکه چگونه مهاجران خون ما را مسموم می‌کنند، شنیده‌ایم. این حرف‌ها مشمئزکننده است.»ژان-پی‌یر همچنین گفت: «ما با قدرت به رد این نوع سخنان نفرت‌انگیز، مشوش‌کننده و مملو از نفرت ادامه خواهیم داد.»
ترامپ در واقع داده‌هایی که در ماه سپتامبر توسط اداره مهاجرت و گمرک منتشر شده بود را به اشتباه تعبیر کرده است. این آمارها بازه‌ای شامل چندین دهه از جمله دوره ریاست‌جمهوری خود ترامپ را پوشش می‌دهند و شامل افرادی که در مکان‌های دیگر به غیر از مراکز پلیس گمرک و مهاجرت آمریکا زندانی هستند، مانند زندان‌های ایالتی، محلی یا سایر مراکز فدرال نمی‌شوند.
مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده، به ویژه از مرز جنوبی با مکزیک، یک مسئله مهم در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر آمریکا است.نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این موضوع همچنان نقطه ضعفی بزرگ برای هریس است، چرا که عبور از مرزها تا پایان سال ۲۰۲۳ تحت ریاست‌جمهوری جو بایدن، به رکوردهای جدیدی رسید.
اما رسانه‌های آمریکایی  گزارش دادند که دستگیری مهاجران در مرز آمریکا و مکزیک در ماه سپتامبر نسبت به سال قبل ۷۵ درصد کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح از زمان دولت ترامپ رسیده است. این گزارش‌ها بر اساس آمار وزارت امنیت داخلی بوده است.ترامپ که در نظرسنجی‌های سراسری و ایالتی در رقابت نزدیکی با هریس قرار دارد، بخش زیادی از کارزار تبلیغاتی خود را صرف شیطانی جلوه دادن مهاجران بدون مدارک و حتی کسانی که به طور قانونی در آمریکا هستند، کرده است.
در یکی از تجمعات ماه گذشته، این ستاره پیشین برنامه‌های تلویزیونی گفت که هریس باید به خاطر سیاست‌های مرزی بایدن تحت تعقیب قرار گیرد و مهاجران غیرقانونی را «حیواناتی» توصیف کرد که آمده‌اند تا «تجاوز کنند، غارت کنند، دزدی کنند و بکشند.»او گفت: «آن‌ها وارد آشپزخانه‌تان می‌شوند، گلویتان را می‌برند.»
ترامپ همچنین بارها ساکنان قانونی هائیتی در اوهایو را به اخراج تهدید کرد و به دروغ آن‌ها را متهم به خوردن حیوانات خانگی مانند سگ و گربه کرد.
ترامپ که مسن‌ترین نامزد ریاست‌جمهوری در تاریخ احزاب اصلی و اولین مجرم محکوم‌شده‌ای است که در انتخابات آمریکا شرکت می‌کند، همچنین در ماه دسامبر مهاجران را به «مسموم کردن خون کشور» متهم کرد، عبارتی که باعث شد منتقدانش او را با آدولف هیتلر مقایسه کنند.

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها