به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ - ۱۵:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۳ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۹۷۴۷۶

مهاجرت به کانادا سخت‌تر می‌شود

مهاجرت به کانادا سخت‌تر می‌شود
گروه بین الملل: کانادا برای اولین بار در سال‌های اخیر تعداد مهاجرانی که اجازه ورود به این کشور را دارند به شدت کاهش می‌دهد. تغییری قابل توجه که احتمالا با هدف تلاش دولت برای ماندن در قدرت صورت می‌گیرد.
 این ظرفیت به این صورت در سالهای آینده کاهش خواهد یافت:
سال ۲۰۲۵: ۳۹۵ هزار نفر
سال ۲۰۲۶: ۳۸۰ هزار نفر
سال ۲۰۲۷: ۳۶۵ هزار نفر
این در حالی است که این عدد در سال ۲۰۲۴ بیش از ۴۸۵ هزار نفر بوده است.
در عین حال تعداد ساکنان موقت در سال ۲۰۲۵ نیز با حدود ۳۰ هزار نفر کاهش به حدود ۳۰۰ هزار نفر خواهد رسید.
کانادا مدت‌هاست که به استقبال تازه واردان افتخار می‌کند، اما در سال‌های اخیر، بحث ملی درباره مهاجران تا حدی به دلیل افزایش قیمت مسکن تغییر کرده است.
بسیاری از کانادایی‌ها از زمانی که نرخ بهره دو سال پیش شروع به افزایش کرد، از بازار مسکن خارج شده‌اند. در همان زمان، هجوم عظیم مهاجران، جمعیت کانادا را به سطوح بی‌سابقه سوق داده است و تقاضا و قیمت مسکن را بیشتر افزایش داده است.
این موضوع با برگزاری انتخابات فدرال اکتبر ۲۰۲۵ به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سیاست کانادا تبدیل شده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سهم فزاینده‌ای از جمعیت فکر می‌کنند کانادا مهاجران زیادی دارد. این مسئله موجب شده تا واکنش‌های منفی علیه تازه واردان افزایش یابد و جرایم بیشتری ناشی از نفرت علیه اقلیت‌های قومی، دینی و مذهبی نیز گزارش شود.
حامیان مهاجران این تغییر دولت کانادا را به شدت مورد انتقاد قرار دادند. سید حسین، سخنگوی دبیرخانه شبکه حقوق مهاجران در بیانیه ای گفت: «ما شاهد یکی از فاحش‌ترین عقب گردها از حقوق مهاجران در تاریخ کانادا هستیم. کاهش تعداد ساکنان دائمی حمله مستقیم به مهاجرانی است که مجبور به ماندن موقت یا غیرقانونی می‌شوند و بیشتر به سمت مشاغل استثماری سوق داده می شوند.»
دفتر نخست وزیر جاستین ترودو هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداده است.
اهداف مهاجرتی جدید همچنین نشانگر تغییری از دوران همه‌گیری است، زمانی که دولت قوانین مربوط به ساکنان موقت را برای کمک به پر کردن کمبود نیروی کار کاهش داد. سال گذشته، کانادا برنامه ریزی کرده بود که ۵۰۰ هزار مقیم دائم جدید در سال ۲۰۲۵ و به همین میزان در سال ۲۰۲۶ وارد کند. طبق آمار کانادا، از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساکن موقت شامل کارگران و دانشجویان در کانادا حضور داشته‌اند.
پیشتر مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در گفتگویی در ماه اوت گفته بود که کانادایی‌ها خواهان یک سیستم مهاجرتی جدید هستند که خارج از کنترل نباشد.
دولت لیبرال کانادا که در نظرسنجی‌ها از رقیب خود عقب افتاده به دنبال راه‌های مختلفی برای ماندن در قدرت است. در حالی که برخی از قانونگذاران این حزب به دنبال برکنار کردن جاستین ترودو هستند خود او همراه دولتش تلاش می‌کنند با محدود کردن مهاجرت زمینه را برای ماندن در قدرت هموار نمایند.
داده های به دست آمده توسط رویترز نشان می دهد که در زمان ترودو، مقامات مهاجرت کانادا در سال جاری ویزاهای کمتری را تایید کرده اند و مقامات مرزی تعداد فزاینده ای از دارندگان ویزا را از ورود به این کشور منع کرده‌اند.
دولت وعده داده که سهم ساکنان موقت از جمعیت که در ماه آوریل حدود ۶.۸ درصد بود در طول سه سال آینده به ۵ درصد کاهش دهد. ترودو همچنین تعداد دانشجویان بین‌المللی که وارد این کشور می‌شود را محدود و قوانین برای کارگران موقت خارجی را هم سخت‌گیرانه‌تر کرده است.
 
برچسب ها: کانادا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها