به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۹:۰۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۱۴۰۸۳
مشاور رئیس‌جمهور منتخب:

روحانی یک اقتصادویرانه‌را تحویل گرفته است

گروه اقتصادي: مشاور رئیس‌جمهور منتخب گفت: دکتر روحانی یک اقتصاد ویرانه را تحویل گرفته است.
روحانی یک اقتصادویرانه‌را تحویل گرفته است
به گزارش ایلنا، مرتضی بانک جمعه شب در مراسم افطاری و سپاس از خدمات فعالان ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بیان چرایی رخداد حماسه عظیم ۲۴ خرداد پرداخت و گفت: مردم ایران با تمدن ۳ هزار ساله هیچ گاه نگذاشته اند فرهنگ و تمدن شان در هجوم مهاجمان تغییر کند. استاندار کرمان در دولت سازندگی افزود: مردم ما با درک شرایط خطیر کشور وارد عرصه انتخابات شدند. مرتضی بانک، نمونه این شرایط را سیاست خارجی محدود با کشور ها، محدودیت های جدی در ارتباطات، تحریم های شکننده و جدی و اقتصاد آسیب دیده عنوان کرد و گفت: متاسفانه بجای آنکه سیاست خارجی ما براساس منافع ملی باشد، برای تشخص طلبی و مطرح کردن برخی اشخاص مورد استفاده قرار گرفت. رفتار نامناسب و بی تدبیری دولتمردان به همراه کینه توزی خارجی ها، موجب افزایش تهاجم علیه کشور شد.

وی گفت: این اقدامات موجب شد تا سیاست خارجی ما محدود شود و کار به آنجا برسد که سفرای ما در سطح رئیس اداره یا اداره کل با کشورهای اروپایی ارتباط داشتند. معاون وزیر خارجه در دولت اصلاحات گفت: اتحادیه اروپا ارتباط با ایران را در سطح پایینی قرار داده بود و سفرا با مقامات عالی ارتباط نداشتند و امکانات و منابع ما بخاطر نبود فرصت برای ارائه برنامه ها و خلق فرصت ها در سفارتخانه ها بدون استفاده ماند. مراسم خارجی ما بدون خارجی ها برگزار می شد و افتخار ما این بود که به سفرهای خارجی می رفتیم و در سمینار های بین المللی حضور می یافتیم بدون آنکه دیدار های دوجانبه مهمی در آن ها داشته باشیم. بانک، شرایط سیاست خارجی کشور را سخت ترین شرایط پس از انقلاب توصیف کرد و گفت: مردم ما خطر را حس کردند.

مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: مردم علیرغم همه شانتاژ ها و تبلیغات داخلی مبنی بر موفقیت های اقتصادی دولت، آن را باور نداشتند چراکه آثار آن را در زندگی روزانه خود را ندیدند و حس کردند این تبلیغات سیاسی است و کشور به سمت «بن بست» اقتصادی می رود. مرتضی بانک گفت: عدم برنامه ریزی، بخشنامه های هر روزه، بی انگیزگی برای سرمایه گذاری، عدم تدبیر مدیران، عدم آینده نگری و عدم قانون گرایی مردم را نگران کرد و آنان را با احساس وظیفه روبرو کرد.

این مدیر دوران اصلاحات و سازندگی گفت: شرایط خطیر کشور، حضور را در انتخابات رقم زد و هرگونه دودلی را از بین برد. در انتخابات مجلس گذشته شاید ابهام حضور مطرح بود ولی در این مرحله همگان تاکید بر حضور داشتند و این حضور و موفقیت بزرگی برای گروه های سیاسی و اصلاح طلبان بود. مرتضی بانک ابراز امیدواری کرد تا دوستان با درک صحیح شرایط، با اتحاد و همدلی به سمت حل مشکلات پیش بروند. هیچ گونه جایی برای اختلاف و تفرقه وجود ندارد. مشاور رئیس جمهور منتخب گفت: دولت نهم و دهم با بیشترین درآمدهای نفتی، کشور را با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه تحویل می دهد درحالی که عملاً در حدود يك میلیون بشکه در روز صادر می شود و باید همه تلاش کنند تا این «ویرانه اقتصادی» احیاء و بازسازی شود.

۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۰۶
بازم جرزنی
همه میدونیم اوضاع خرابه ولی وزیر فرهنگ دولت روحانی (فرزند جنتی) چه جور قابل توجیه !!!!!!!!!!! (97107)
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۱:۴۴
یعنی میگی مهمونی باشه صفدر زالو نباشه؟ (97364)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۳۲
درست گفته بنده خدا فقط خدا کنه عملکرد این دولت به گونه ای باشه که دولت بعدی تعریف کنه. (97121)
sara
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۶:۳۸
احمدی مقدم چقدروجدانش ارومه (97127)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۱۷
کاش که ویرانه بود به نظرم روحانی فقط بتواند رشد منفی اقتصادی را به صفر برساند و بیکاری را به سال 84 برگرداند تازه می شود ابتدای سال 84. (97178)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۸:۲۶
تا بوده همین بوده که هر کی میومده می گفته یه خرابه تحویل گرفتک (97187)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۰۴
همه حرفهای شما درست
وعده ما ۴ سال دیگه همینجا (97206)
میثم
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۲۸
مهم نیست چه تحویل گرفته مهم این است که مملکت را شده از زیر صفر شروع به ابادانی کند و قول هایی را که به هوادارانش داده فراموش نکند چون مردم اکنون روشن تر از هر زمان دیگه هستند و دوست ندارند احساس کنند که رایشان ضایع شده (97223)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۵۸
تو رو خدا از نخبه ها استفاده کنید و شایسته سالاری رواج بدین .پارتی و اندبازیو تعطیلی کنین... بچاپ (97254)
۱۳۹۲/۰۵/۰۵ ۱۹:۵۹
خراب کردن راحت و ساختن بسیار سخته (97255)
اصفهان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۰:۰۸
ما اصلاح طلبا صبر پیشه میکنیم تا بهبود شرایط (97348)
ایرانی
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۰:۱۶
خدا به داد روحانی برسه ! (97351)
بدمک
۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۰۴:۲۵
بله احمدی نژاد تو این روزا هی استخدام و پروژه شروع میکنه.خدا کنه زود تموم شه بره. . . . (97369)