به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۰۱
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۳۳۸۷

معترضان تایلندی همچنان در خيابان/تصاوير

گروه بين​الملل: در شرایطی که معترضان ضد دولتی تایلند در محوطه دفتر نخست‌وزیر تجمع کرده‌اند،‌ رهبر معترضان امروز (سه‌شنبه) بار دیگر اعلام کرد که وی به تلاش‌های خود برای عزل یینگلاک شیناواترا از قدرت ادامه می‌دهد.
به گزارش رویترز، این اظهارات در حالی مطرح شده است که به فرمان دولت تایلند، پلیس از درگیری با معترضان اجتناب می‌کند و تظاهرکنندگان توانسته‌اند تا در مقابل چشمان نیروهای امنیتی به راحتی وارد محوطه ساختمان‌های دولتی تایلند شود؛ جایی که دفتر نخست‌وزیر در آن قرار دارد. هم‌چنین خبرنگار رویترز به نقل از یکی از مقام‌های دولتی تایلند گزارش داد،‌ معترضان و دولت تایلند خواستار برقراری آتش‌بس به مناسبت تولد پادشاه این کشور در تاریخ پنجم دسامبر (14 آذر) شده‌اند. این مقام تایلندی از شورای امنیت ملی تاکید کرد که هر دو طرف توافق کرده‌اند تا "عقب‌نشینی" کنند.

رهبر معترضان تایلند در جمع هواداران خود گفت: امروز ما به یک پیروزی نسبی دست یافتیم اما تلاش‌های خود را تا زمان ساقط شدن رژیم تاکسین ادامه می‌دهیم. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که پلیس موانع را برداشته است و معترضان در محوطه دفتر نخست‌وزیر تجمع کرده‌اند. پلیس تایلند موانعی را که در خیابان‌ها برای جلوگیری از ورود معترضان به ساختمان‌های دولتی مستقر کرده بود، برداشت و با این اقدام معترضان ضد دولتی به دفتر نخست‌وزیر رسیدند. به گزارش شبکه خبری راشا تودی، تظاهرات‌های 9 روز گذشته در تایلند دست‌کم چهار کشته و بیش از 230 مجروح بر جای گذاشته است.

اوایل امروز (سه‌شنبه) پلیس تایلند موانعی را که در مقابل دفتر یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند مستقر کرده بود، برداشت. تلویزیون دولتی تایلند تصاویری نشان داد که معترضان اطراف ساختمان اصلی دولت حضور داشتند. دفتر نخست‌وزیر و وزرای کابینه وی در آنجا است. صدها تن از معترضان معترضان پس از ورود به محوطه دفتر نخست‌وزیری در حالی که پرچم‌های تایلند را در دست داشتند، سوت می‌زند.دفتر یینگلاک شیناواترا از عصر روز جمعه تعطیل است و وی در این منطقه حضور ندارد. نیروهای امنیتی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که تغییر استراتژی پلیس تایلند با هدف خاموش کردن تنش‌های رو به گسترش است. همچنین رئیس پلیس تایلند اعلام کرد که به افسران پلیس ضد شورش گفته شده است تا عقب‌نشینی کنند.

این مقام گفت: در هر منطقه‌ای که درگیری رخ داده است ما به تمام نیروها دستور دادیم تا عقب‌نشینی کنند. این سیاست دولت است تا مانع بروز درگیری شود. ما دیگر امروز از گاز‌ اشک‌آور استفاده نمی‌کنیم و هیچ درگیری رخ نخواهد داد. ما به معترضان اجازه می‌دهیم که اگر بخواهند پیشروی کنند. معترضان تایلندی روز دوشنبه تلاش کردند تا موانعی که مقابل ساختمان‌های اصلی دولت قرار داشت بردارند اما با مداخله پلیس و شلیک گاز اشک‌آور از سوی نیروهای امنیتی و نیز استفاده از آب پرفشار و گلوله‌های پلاستیکی سرکوب شدند.




مرجع : ايسنا