به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب : ۳۹۰۱۴

استفاده مجدد از سلاح شیمیایی در سوریه

گروه بين‌الملل: ایالات متحده می‌گوید نشانه‌هایی وجود دارد که در سوریه، در ماه جاری میلادی، از سلاح شیمیایی استفاده شده و آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا حکومت مسئول آن است یا نه.
عكس مربوط به حمله شيميايي مرگبار سال گذشته در غوطه (حومه دمشق) كه به مرگ چند هزار نفر از جمله 400 كودك منجر شد
عكس مربوط به حمله شيميايي مرگبار سال گذشته در غوطه (حومه دمشق) كه به مرگ چند هزار نفر از جمله 400 كودك منجر شد
وزارت خارجه آمریکا، روز اول اردیبهشت با اعلام این موضوع گفته است ماده شیمیایی احتمالی که مورد استفاده قرار گرفته ممکن است «کلر» باشد. جن ساکی، سخنگوی این وزارت‌خانه، در نشست خبری معمول خود گفت نشانه‌ها از استفاده از این گاز مربوط به شهر «کفر زیتا» است که کنترل آن در دست شورشیان است. ساکی در این نشست خبری گفته است آمریکا در حال تحقیق در مورد اتهامی است که به حکومت سوریه در مورد استفاده از آن زده شده است؛ «بدیهی‌ست اینکه چه اتفاقی افتاده است، نیاز به تحقیق دارد».

به گزارش خبرگزاری رویترز، فعالان مخالف دولت سوریه، حکومت آن را متهم کرده‌اند که در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آوریل (ماه جاری میلادی، ۱۰ روز پیش) با استفاده از هلیکوپتر گاز کلر در شهر «کفر زیتا» پرتاب کرده است. رئیس‌جمهوری فرانسه نیز روز ۳۱ فروردین گفت آن کشور «اطلاعات» تایید‌نشده‌ای دارد که نشان می‌دهد دولت بشار اسد همچنان از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کند. این ادعا در حالی مطرح می شود که سوریه آماده ثبت نام از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌شود.