به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۳۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۲۳ ساعت ۲۳:۵۲
کد مطلب : ۴۵۰۷۸
هفته چهارم ليگ جهاني واليبال 2014

واليبال ايران بازهم قهرمان جهان را برد

گروه ورزشي: در شبي كه سالن دوازده هزار نفري آزادي تهران يکبار ديگر مملو از علاقه مندان به واليبال شد، تيم ملي واليبال ايران در نخستين ميزباني خود در ليگ جهاني 2014 با نتيجه 3 بر 2 برزيل را شکست داد.
واليبال ايران بازهم قهرمان جهان را برد
گوش تا گوش سالن را هواداراني پر کرده بودند که از يک ساعت جلو تر از آغاز مسابقه يکصدا ايران را تشويق مي کردند و هر دقيقه به شمار آن ها اضافه مي شد. تيم ملي ايران در هفته چهارم ليگ جهاني با نتيجه 3 بر 2 و امتيازهاي (18-25، 27- 25، 20-25، 25-17 و 15-9) يکبار ديگر برزيل را شکست داد. اين دو تيم در هفته سوم ليگ جهاني در برزيل، دو بار با هم مسابقه داده بودند. برزيل يکبار با نتيجه 3 بر2 و ايران هم يکبار با نتيجه 3 بر صفر پيروز شده بودند.

حاشيه هاي قبل از شروع بازي

- با وجود اينکه قبلا حدود 300 کارت تردد براي تماشاگران خانم صادر شده بود، در آستانه مسابقه از ورود آنها ممانعت به آمد.
- جمع کثيري از پيشکسوتان و مربيان واليبال در سالن حضور داشتند. محمد ترکاشوند، رضا مومني مقدم، محمد وکيلي و ده ها تن ديگر از نزديک شاهد برگزاري اين مسابقه بودند.
- حدود 10 نفر هم با در دست داشتن پرچم برزيل از سفارت اين کشور براي تماشاي مسابقه در سالن حاضر شده بودند.
- همچنين فرهاد ظريف و پوريا فياضي با پوشيدن پيراهن کادر فني از کنار زمين و در جوار نويد مشجري(آناليزور) اين بازي را تماشا مي کردند.
- نکته قابل توجه پوشانده شدن نام برند اسپانسر فدراسيون واليبال ايران در حاشيه ميدان بود. در حالي که به تازگي بنرهاي تبليغاتي دور زمين نصب شده بود، اما در آغاز اين مسابقه روي نام برند حامي فدراسيون واليبال پوشانده شد.
- گودرزي وزير ورزش و مهدي هاشمي از تماشاگران ويژه اين ديدار بودند.
- برزيلي ها از حدود يک ساعت قبل از شروع مسابقه به ميدان آمدند تا با جو سالن ايران آشنا شوند. آن ها در حرکتي جالب توجه گرم کردن را با پاس کاري آن هم با پا آغاز کردند.
- اما 10 دقيقه بعد در ميان سيل تشويق هاي بي امان تماشاگران بلند قامتان واليبال ايران به سالن آمدند. صداي تشويق ها تمام فضاي سالن را پر کرده بود. مديريت سالن هم سعي مي کرد با پخش موسيقي با صداي بسيار بلند فضاي مسابقه را کنترل کند.
همچنين سانتوز، موريلو، اندرس، برونو، لوکارلي و ماريو براي تيم برزيل به ميدان رفتند.

تيم واليبال ايران با لباس هاي يکدست سفيد برابر زرد پوشان برزيل به ميدان رفت.
اسلوبودان کواچ(سرمربي)، حسين معدني( مربي) و چورا(مربي) به همراه نويد مشجري(آناليزور) و امير خوشخبر( سرپرست) کادر فني تيم ايران را تشکيل مي دادند.
شهرام محمودي، سعيد معروف، فرهاد قائمي، محمد موسوي، مجتبي ميرزاجانپور، آرمين تشکري و عبدرالرضا عليزاده ترکيب تيم ايران را در آغاز اين ديدار تشکيل مي دادند. ايران و برزيل در قالب هفته چهارم ليگ جهاني واليبال از ساعت 21 پس فردا ( يکشنبه) 25 خرداد بار ديگر به مصاف هم مي روند.