به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۲۸
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۸/۱۹ ساعت ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۶۰۲۴۸
اسامی کشته و زخمی‌شدگان رهبران داعش در حمله نیروهای ائتلاف

اوباما: نبرد با داعش وارد فاز جدید می‌شود

گروه بين الملل: رئیس‌جمهوری آمریکا همزمان با اعزام یک هزار و ۵۰۰ سرباز به عراق گفت: جنگ این کشور و متحدانش علیه گروه دولت اسلامی (داعش) وارد فاز جدیدی شده است.
اوباما: نبرد با داعش وارد فاز جدید می‌شود
باراک اوباما گفت: نیروهای جدید اعزامی قرار نیست مستقیما در جنگ حضور یابند اما در نقش مستشار نظامی نیروهای عراقی را آموزش خواهند داد و سربازان عراقی را آماده رویارویی با داعش خواهند کرد.ائتلاف تحت رهبری آمریکا طی سه ماه گذشته، از طریق صدها حمله هوایی به سربازان ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد کمک کرده و مواضع داعش را بارها هدف قرار داده است. وي تاکید کرد: نه تنها توانستیم جلوی برتری و پیش‌روی داعش را بگیریم اکنون در وضعیتی قرار داریم که می‌توانیم حملاتی علیه آنها ترتیب دهیم. اوباما همچنین با دفاع از نقش حملات هوایی این کشور آنها را در متوقف کردن و تضعیف نیروهای داعش موثر دانسته و گفته اکنون ما به نیروی زمینی نیاز داریم، نیروی زمینی عراق، که بتواند داعش را عقب براند.

او در پاسخ به احتمال اعزام نیروهای بیشتر به عراق تاکید کرده که در مقام رئیس کل قوا هیچ‌گاه احتمال اعزام نیروهای نظامی بیشتر را منتفی نخواهد دانست اما با پیوستن نیروهای تازه نفس از سوی کشورهای متحد آمریکا در ائتلاف ضد داعش، نیاز به حضور سربازان آمریکایی کاهش خواهد یافت.

عضو بریتانیایی داعش در عراق کشته شد
گزارش‌ها از مرگ کبیر احمد شهروند بریتانیا که عضو گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بود و به ابو سامی بریتانی هم شهرت داشت حکایت دارند.گفته می‌شود او در جریان یک حمله انتحاری در بیجی، واقع در ۲۰۰ کیلومتری شمال بغداد که به کشته شدن ژنرال عالی‌رتبه پلیس عراق، فیصل مالک زامل منجر شد کشته شده است.

گروه دولت اسلامی نام کبیر احمد را در ارتباط با حملات انتحاری که پیش‌تر در بیجی، واقع در شمال بغداد، شکل گرفت آورده است. وي با یک خودروی حامل مواد منفجره به کاروان پلیس که سرهنگ فیصل مالک زامل در راس مقامات آن وجود داشت حمله‌ور شده بود. آن روز، این درجه‌دار ارشد پلیس عراق، مشغول بازدید از وضعیت بیجی بود که بر اثر این حمله انتحاری به همراه هفت پلیس دیگر کشته شد. پانزده نفر هم در جریان این انفجار زخمی شدند.کبیر احمد ۳۲ سال سن داشت و پدر دو کودک هم بود. ابو سامی، ابتدا در سوریه به عضویت گروه جندالشام درآمده بود و سپس به داعش پیوسته است. کبیر احمد چندی پیش گفته بود نامش در لیست انتظار است.
او تصریح کرده بود: اسم همه ما در لیست است. همه می‌خواهیم بجنگیم.

اسامی کشته و زخمی‌شدگان رهبران داعش

در همين حال وزارت کشور عراق اسامی کشته و زخمی‌شدگان رهبران داعش در حمله نیروهای ائتلاف در منطقه القائم در غرب الانبار را اعلام و تاکید کرد که رهبر ابوبکر بغدادی که در حمله هوایی مذکور زخمی شده بود، برای معالجه به سوریه انتقال یافته است.

در این حمله 40 تن از اعضای داعش کشته و زخمی شدند. وزارت کشور عراق براساس سند صادره از سوی آژانس اطلاعات و تحقیقات فدرال این کشور اعلام کرد: حمله هوایی با کمک آژانس اطلاعات نظامی انجام داد نشستی را در باغی در کنار مدرسه "الکندی" در منطقه سعده از توابع منطقه القائم هدف قرار دادند و این حمله موجب زخمی شدن بغدادی و کشته شدن ابوحذیفه العدنانی و احمد عطا الله، محافظان وی شد. این وزارتخانه افزود: حمله مذکور همچنین به کشته شدن عمر العبسی، کارشناس مواد منفجره سعودی الاصل، احمد سالم السلمانی، یکی از مسئولان دیگر داعش و عامل انفجارهای انتحاری متعدد ابوقتیبه، مفتی فرات و مسئول اعدام بسیاری از عراقی‌ها و ابویوسف شد. همچنین در بین کشته شدگان ابوعبدالرحمان الشیشانی، یکی از مهمترین رهبران تروریست‌ها در سوریه، ناصر طلاب الداهری یکی از رهبران سابق القاعده، لطیف السویداوی، والی الانبار، ابوزهراء المحمدی، امیر بخش‌هایی از فرات، سامر محمد، مسئول امنیتی در منطقه القائم و کنعان مهیدی، امیر منطقه راوه و ولید العانی، امیر منطقه "عنة" نیز وجود دارند.

به گزارش وزارت کشور عراق، رهبر داعش پس از زخمی شدن از طریق جنایتکاری به نام مناف عاصم به سوریه انتقال یافت و در سوریه پزشکانی از پادگان جدید برای معالجه وی آمدند.
مرجع : ايسنا