به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۶/۰۴ ساعت ۲۲:۳۴
کد مطلب : ۲۹۰۱۹۸

انتقال سه هواپیمای مسافربری افغانستان به ایران

گروه سیاسی: سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران روز پنج‌شنبه از انتقال تعدادی از هواپیماهای شرکت هواپیمایی «کام‌ایر افغانستان» به ایران خبر داد.
انتقال سه هواپیمای مسافربری افغانستان به ایران
خبرگزاری ایسنا به نقل از محمدحسن ذیبخش گزارش داد که در پی افزایش درگیری‌ و تنش در فرودگاه کابل، مالک شرکت هواپیمایی خصوصی کام‌ایر افغانستان، خواستار انتقال تعدادی از هواپیماهای این شرکت به فرودگاه‌های ایران شده است. به گفته او، تاکنون سه فروند هواپیما در فرودگاه‌های ایران فرود آمده‌اند،‌ اما حامل مسافر نبوده‌اند. سفارت آمریکا در کابل روز چهارشنبه سوم شهریور به شهروندان این کشور توصیه کرده که به فرودگاه کابل نروند و از ورودی‌های این فرودگاه فاصله بگیرند. سه کشور بریتانیا و نیوزیلند و استرالیا هم با ذکر «تهدید حمله تروریستی» از شهروندان خود و دارندگان ویزای این کشورها خواستند از ورودی‌های فرودگاه فاصله گرفته و در اطراف آن تجمع نکنند. این در حالی است که خارجی‌هایی که قصد خروج از افغانستان را دارند راه دیگری جز فرودگاه حامد کرزی در کابل ندارند و برخی از آنها چند روز است که پشت درهای فرودگاه در انتظار به سر می‌برند. نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی برای تخلیه پرسنل، شهروندان کشورهای خود و همچنین افغان‌های در معرض خطر از فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل استفاده می‌کنند. عملیات تخلیه افراد و پرسنل از فرودگاه کابل از ۱۱ روز پیش و یک روز پس از تصرف کابل توسط نیروهای طالبان آغاز شده است.

ساعاتی پیش، وزارت دفاع آمریکا از وقوع دو انفجار بیرون از فرودگاه کابل خبر داد. این انفجارها عصر پنجشنبه چهارم شهریورماه در حالی به وقوع پیوست که عملیات تخلیه افراد از فرودگاه کابل ادامه داشت. هنوز آمار دقیقی از تعداد کشته‌‌ها و زخمی‌های انفجارهای کابل گزارش نشده است. آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد قطعا فکر می‌کنیم که انفجار خارج از فرودگاه کابل توسط داعش انجام شده است. این مقام که نامش منتشر نشده افزود دو بمبگذار انتحاری و تعدادی فرد مسلح این حملات را انجام داده‌اند. به گفته یک مقام طالبان، دست‌کم ۱۳ نفر از جمله چند کودک و نیروهای طالبان در این حادثه کشته شده‌اند. برخی منابع خبری، تعداد کشته ها را بالغ بر 45 نفر گزارش کرده‌اند.
برچسب ها: افغانستان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها