به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : ۴۹۱۸۵۴

هکرها اطلاعات ترامپ را برای ستاد بایدن فرستادند

هکرها اطلاعات ترامپ را برای ستاد بایدن فرستادند
گروه بین الملل: پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، اعلام کرد هکرهای ایرانی در تلاش برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور به دنبال این بودند که اطلاعات سرقت‌شده از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را در اختیار کارکنان ستاد انتخاباتی جو بایدن بگذارند.
در بیانیه مشترک اف‌بی‌آی، دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده و آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های ایالات متحده آمده است که هیچ یک از کارکنان ستاد انتخاباتی بایدن به ایمیل‌ها پاسخ نداده‌اند.
چندین سازمان رسانه‌ای نیز گفته‌اند که با آن‌ها برای انتشار مطالب دزدیده شده تماس گرفته شده است، اما آنان چنین مطالبی را منتشر نکرده‌اند.
ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ ماه گذشته ایران را متهم کرده بود که برخی از ارتباطات داخلی این ستاد را «هک» کرده است. در پی این گزارش اف‌بی‌آی اعلام کرد در حال بررسی این ادعاها است. ایران این اتهامات را رد کرده بود.
ستاد انتخاباتی کامالا هریس ایمیل‌های ایران را «فعالیت مخرب ناخواسته و غیرقابل قبول» خوانده و گفته است که چند نفر از کارکنان این ستاد پس از دریافت این ایمیل‌ها آن‌ها را «هرزنامه یا تلاش برای فیشینگ» تلقی کرده بودند.
به گفته مقامات آمریکایی، این ایمیل‌ها‌ «حاوی گزیده‌ای از مطالب سرقت‌شده و غیرعمومی از ستاد دونالد ترامپ» بوده است و هکرها آن‌ها را در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه برای افرادی در ستاد بایدن ارسال کرده‌اند.
آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا گفته‌اند این اقدام تلاشی برای «بدبین کردن رأی‌دهندگان به انتخابات و ایجاد اختلاف» بوده است.
پایگاه خبری «پولیتیکو» پیش از این گزارش داده بود که در ماه ژوئیه ایمیل‌هایی حاوی «اسناد معتبری از داخل ستاد دونالد ترامپ» را از یک منبع ناشناس دریافت کرده است. از جمله این مدارک، گزارشی در مورد «آسیب‌پذیری‌های احتمالی» جی دی ونس معاون آقای ترامپ بوده است.
مورگان فینکلشتاین، سخنگوی ستاد کامالا هریس، در بیانیه‌ای با محکوم کردن تلاش ایران برای مداخله در انتخابات آمریکا گفت: «ستاد ما از زمانی که متوجه شد افراد مرتبط با تیم بایدن در میان دریافت‌کنندگان ایمیل‌ها بوده‌اند، با مجریان قانون همکاری کرده است.»
کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ، نیز تلاش برای ارائه اطلاعات دزدیده شده به ستاد انتخاباتی بایدن را «دلیل دیگری مبنی بر اینکه ایرانی‌ها فعالانه در انتخابات برای کمک به هریس دخالت می‌کنند» دانسته است.مقامات اطلاعاتی آمریکا می‌گویند ایران با انتخاب مجدد ترامپ مخالف است و احتمال افزایش تنش بین واشنگتن و تهران را در این صورت بیشتر می‌داند.
 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها