به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۹۱۸۶۵

لیگ برتر کشتی ایران مملو از ستاره‌ی خارجی

لیگ برتر کشتی ایران مملو از ستاره‌ی خارجی
گروه ورزشی: باتوجه به تعداد تیم‌های مدعی لیگ برتر آزاد فصل جاری، به نظر می‌رسد تعداد کشتی‌گیران خارجی این فصل دورقمی خواهد شد.
رقابت‌های لیگ برتر آزاد که از نیمه شهریور ماه با شرکت ۸ تیم و در دو گروه آغاز شد، طی امروز، فردا و روز شنبه (۲۹، ۳۰ و ۳۱ شهریور ماه) با برگزاری پیکار‌های هفته دوم در شهر‌های تهران، ساری و بجنورد ادامه پیدا خواهد کرد.
درحالیکه هفته اول لیگ برتر کشتی آزاد با حضور دو کشتی‌گیر خارجی به انجام رسید و پانلای اسلامشهر با بشیر ماگمادوف در وزن ۶۱ کیلو و ماگومد رسول گاژی ماگمادوف در وزن ۷۴ کیلوگرم روی تشک رفت، در هفته دوم نیز تیم ستارگان پاس ساری با اخمد ادریس‌اف در ۵۷ کیلو و ماگومد کوربانوف در ۹۲ کیلوگرم که البته هر دو کشتی‌گیر قابلیت مبارزه در اوزان بالای خود را دارند، رودرروی تیم دانشگاه آزاد قرار می‌گیرد و تا اینجای کار چهار کشتی‌گیر روس در لیگ برتر آزاد قراردادشان را در سامانه قراردادسازمان لیگ به ثبت رسانده‌اند.
باتوجه به جراحی حسن یزدانی و امیرعلی آذرپیرا و انصراف رحمان عموزاد از شرکت در لیگ برتر، اکنون تنها یونس امامی و امیرحسین زارع از جمع نفرات اعزامی به المپیک پاریس، ملی‌پوش محسوب می‌شوند و بنابراین باتوجه به اینکه هیچ تیمی نتوانسته با دو ملی‌پوش قرارداد ببندد، تیم‌های لیگ برتری مجوز عقد قرارداد با سه کشتی‌گیر خارجی را دارند.
باتوجه به شرایط فنی و مالی تیم‌ها، به نظر می‌رسد علاوه بر پانلا و ستارگان پاس که تا اینجای کار قرارداد خارجی‌های‌شان را به ثبت رسانده‌اند، تیم‌های بانک شهر، سایپا و معینی‌پور هم در هفته‌های پیش رو با خارجی‌ها قرارداد خواهند بست و انتظار می‌رود امسال تعداد خارجی‌های لیگ برتر دورقمی شود.
مازیار رضایی مسئول روابط بین‌المللی سازمان لیگ فدراسیون کشتی و رابط کشتی ایران و روسیه دراین‌باره به تسنیم گفت: با تاکید رئیس فدراسیون کشتی بر هر چه جذابتر شدن مسابقات لیگ و تلاش حمید یاری رئیس سازمان لیگ با تسهیل قوانین محدودکننده در مسیر جذب لژیونر‌های لیگ کشتی، امسال شاهد یکی از جذاب‌ترین لیگ‌ها خواهیم بود که احتمالا تعداد خارجی‌های شرکت‌کننده به بیش از ۱۰ نفر خواهد رسید.
وی ادامه داد: طبق بند ۱۱ و ۱۲ بخشنامه لیگ کشتی و تبصره ۳ و ۴، باتوجه به تمایل باشگاه‌ها به حضور کشتی‌گیران روس در لیگ برتر، عقد قرارداد با کشتی‌گیرانی که در مسابقات بین‌المللی هم به مدال رسیده‌اند، بلامانع است.
به گزارش تسنیم، پیش از این طبق آیین‌نامه لیگ برتر کشتی، صرفا تیم‌ها با کشتی‌گیران خارجی که در مسابقات المپیک، جهانی و قاره‌ای به مدال رسیده بودند اجازه عقد قرارداد داشتند.
برچسب ها: لیگ برتر کشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها