به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۷۵۷۴۷

رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه

رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه
گروه بین الملل:همزمان با افزایش حملات به زیرساخت‌های برق و آب اوکراین، روسیه و بلاروس از آغاز مرحله دوم رزمایش نظامی «هسته‌ای غیراستراتژیک» خبر دادند.
وزارت دفاع روسیه  اعلام کرد رزمایش دو کشور با استفاده از موشک‌های اسکندر و نیروی دریایی در منطقه نظامی لنینگراد انجام می‌شود.این رزمایش از روز سه‌شنبه آغاز شده و شامل تمریناتی در ارتباط با سامانه موشکی اسکندر-‌ام، تجهیز خودروهای مخصوص پرتاب این موشک‌ها و حرکت مخفیانه به منطقه تعیین‌شده برای آماده‌سازی پرتاب موشک‌ها است.
رزمایش نظامی روسیه و بلاروس در پاسخ به تهدیدهایی انجام می‌شود که به‌ ادعای مسکو از سوی قدرت‌های غربی متوجه مسکو است.
بلاروس تنها متحد نزدیک روسیه در قاره اروپا است و در سال ۲۰۲۲ خاک خود را در اختیار ارتش این کشور برای حمله به اوکراین قرار داد.
سامانه موشکی اسکندر-‌ام روسیه به‌دلیل دقت بالا، برد طولانی، قابلیت حمل کلاهک‌های متنوع، تحرک بالا، قابلیت اجتناب از رهگیری و تاثیر روانی قوی، اهمیت استراتژیک بسیاری دارد.
دور قبلی رزمایش‌ نظامی «هسته‌ای غیراستراتژیک» دو کشور در اردیبهشت ماه انجام شده بود.
وزارت دفاع روسیه درباره مانورهای هسته‌ای ماه گذشته گفته بود که این اقدام در پاسخ به «اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید برخی مقامات غربی علیه فدراسیون روسیه» انجام شد.
کرملین در پی اظهارات فروردین‌ماه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، درباره احتمال استقرار نیروی نظامی این کشور یا ناتو در اوکراین به شدت خشمگین شده است؛ خصوصاً این‌که ایالات متحده و برخی دیگر از متحدان ناتو نیز به کی‌یف اجازه داده‌اند که با تسلیحات ارائه‌شده توسط آن‌ها به اهدافی در خاک روسیه حمله کند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت با توجه به «تصمیم‌ها و اقدامات خصمانه» آمریکا و متحدانش در اروپا و «تحریک‌های روزانه» آن‌ها، این رزمایش‌ها و حفظ آمادگی رزمی مهم است.سرگئی شویگو، وزیر دفاع سابق و دبیر شورای امنیت روسیه، نیز اعلام کرده که این مانورها پاسخی مناسب به حمایت غرب از کی‌یف برای حمله به تأسیسات غیرنظامی روسیه است.
ارتش اوکراین طی ماه‌های گذشته چندین‌بار پالایشگاه‌ها و زیرساخت انرژی روسیه را مورد هدف قرار داده است.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها