به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۶ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۱ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : ۴۸۲۵۴۵

لیست کشورهای مهاجر پذیر ۲۰۲۴ + معرفی بهترین کشورها

گروه گردشگری: آشنایی با کشورهای مهاجرپذیر و مناسب برای ایرانیان، زندگی و آینده شما را به‌کلی تغییر می‌دهد! انتخاب کشوری مهاجرپذیر با مسیر مهاجرتی آسان، فرصت‌های شغلی و تحصیلی متنوع، اولین و مهم‌ترین قدم در مسیر مهاجرت است. همچنین هزینه‌های زندگی و سیستم سلامت، تأثیر فراوانی روی کیفیت زندگی در هر کشور دارند. به‌طورکلی در سال ۲۰۲۴ بهترین کشورهای مهاجرپذیر برای ایرانیان کانادا، آلمان، استرالیا، سوئد و هلند هستند. اگر به‌دنبال کشوری مهاجرپذیر با کیفیت بالای زندگی و فرصت‌های شغلی متنوع هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!
معرفی بهترین کشورهای مهاجر پذیر ۲۰۲۴
معرفی بهترین کشورهای مهاجر پذیر ۲۰۲۴
کانادا؛ یکی از بهترین کشورهای مهاجر پذیر در دنیا!
کانادا به‌دلیل چندفرهنگی بودن، مهاجر پذیرترین کشور دنیا و مقصدی ایده‌آل برای مهاجران ایرانی‌ است! بسیاری از ایرانیان به فرصت‌های رشد حرفه‌ای و شخصی در کانادا علاقه‌مند هستند. راه‌های مختلفی مانند سیستم اکسپرس انتری، برنامه نامزدهای استانی (PNP)، حمایت خانوادگی و ویزای تحصیلی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. بسیاری از ایرانیان فقط در حوزه خلیج‌فارس به‌دنبال بهترین کشور عربی برای کار هستند؛ اما بازار کار کانادا نیز بسیار متنوع است و فرصت‌های متعددی در بخش‌های مختلف فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی و مهندسی دارد. همچنین کشور کانادا با داشتن مراکز آموزشی برجسته مانند دانشگاه تورنتو (University of Toronto)، دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) و دانشگاه مک‌گیل (McGill University) مقصد محبوبی برای دانشجویان ایرانی است.

هنگام تصمیم‌گیری برای مهاجرت، توجه به امکانات بهداشتی، اهمیت بالایی دارد؛ سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا با پوشش همگانی خود، یکی از بهترین‌ها سیستم‌ها در جهان است و همه ساکنان، از جمله مهاجران، به خدمات پزشکی ضروری دسترسی دارند. تورنتو به‌دلیل جامعه بزرگ ایرانی، به‌عنوان بهترین شهر برای زندگی ایرانیان در کانادا شناخته می‌شود. باید بدانید که هزینه‌های زندگی در کانادا در مرکز شهرهای بزرگ نسبتاً بالا ولی در شهرهای کوچک‌تر مناسب‌تر است. برای مثال در سال ۲۰۲۴ در کانادا به‌طورمیانگین اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۱۸۹۷۴۷ دلار و خارج از مرکز شهر حدود ۱۶۷۹۴۸ دلار کانادا است. همچنین برای یک وعده‌غذایی در رستورانی ارزان‌قیمت باید حدود ۲۵ دلار بپردازید. 

آلمان؛ کشوری با اقتصاد قوی برای مهاجرت
آلمان با اقتصاد قوی، استاندارد بالای زندگی و احترام به تنوع فرهنگی و آزادی‌های دینی بهترین کشور اروپایی برای مسلمانان است. موقعیت استراتژیک آلمان در اروپا، باعث دسترسی آسان به سایر کشورهای اروپایی می‌شود. ایرانیان می‌توانند از طریق راه‌های مختلف مانند ویزای کاری، کارت آبی اتحادیه اروپا، ویزای دانشجویی و دوره‌های اوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کنند. شهرهایی مانند برلین، مونیخ و فرانکفورت با بازار کار قوی و فرصت‌های شغلی متعدد، مقصدهایی محبوب برای زندگی و کار هستند. دانشگاه‌های برتر آلمان مانند دانشگاه فنی مونیخ (Technical University of Munich)، دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University) و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig Maximilian University of Munich) به‌دلیل برنامه‌های آموزشی نوآورانه در همه دنیا شناخته شده‌اند. 
سیستم مراقبت‌های بهداشتی آلمان نیز خدمات پزشکی با کیفیت بالا را به ساکنان و مهاجران ارائه می‌دهد. برلین به‌دلیل تنوع فرهنگی و بازار کار پررونق، بهترین شهر برای زندگی ایرانیان در آلمان محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۴ هزینه‌های اجاره مسکن در آلمان نسبتاً معقول است؛ به‌طورمیانگین اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۹۱۲۱۴ یورو و خارج از مرکز شهر حدود ۶۹۳۸۵ یورو محاسبه می‌شود. همچنین باید برای یک وعده‌غذایی در رستورانی ارزان‌قیمت حدود ۱۴ یورو بپردازید. 

آلمان؛ از بهترین کشورهای مهاجر پذیر اروپایی

استرالیا؛ جذاب‌ترین مقصد بین کشورهایی که مهاجر می پذیرد!
استرالیا به‌دلیل کیفیت بالای زندگی و تأکید بر برابری اجتماعی، جایگاهی بالا در رتبه‌بندی کشورهای مهاجر پذیر دارد و مقصدی جذاب برای مهاجران ایرانی است. موقعیت استراتژیک استرالیا فرصت‌هایی منحصربه‌فرد برای سفر و تجارت فراهم می‌کند. بازار کار استرالیا در بخش‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، فناوری اطلاعات، ساخت‌وساز و آموزش رونق دارد. باید بدانید که شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن و بریزبن چشم‌انداز شغلی عالی و حقوق رقابتی دارند. دانشگاه‌های معتبر استرالیا مانند دانشگاه ملبورن (University of Melbourne)، دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) و دانشگاه سیدنی (University of Sydney) به‌دلیل برنامه‌های آموزشی عالی، انتخاب‌هایی محبوب برای تحصیل دانشجویان ایرانی هستند.

سیستم مراقبت بهداشتی استرالیا با ارائه خدمات پزشکی پیشرفته در مراکزی مانند بیمارستان سلطنتی ملبورن (Royal Melbourne Hospital) و بیمارستان سنت وینسنت سیدنی (St Vincent’s Hospital Sydney) باعث افزایش کیفیت زندگی در این کشور می‌شود. باید بدانید که در سال ۲۰۲۴ در استرالیا به‌طورمیانگین باید برای اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر حدود ۲۲۴۲۱۶ دلار و خارج از مرکز شهر حدود ۱۷۷۲۴۴ دلار بپردازید. همچنین هزینه یک وعده‌غذایی در رستورانی ارزان‌قیمت ۲۵ دلار استرالیا است.

سوئد برای مهاجران ایرانی، مقصدی ایده‌آل است
سوئد به دلیل رفاه اجتماعی، تأکید بر آموزش و استاندارد بالای زندگی، مقصدی ایده‌آل برای مهاجران ایرانی به‌ویژه علاقه‌مندان به تحصیلات عالی و رشد شغلی است. ایرانیان می‌توانند با روش‌های مانند دریافت ویزای کاری، ویزای دانشجویی و ویزای کارآفرینی به این کشور مهاجرت کنند. شهرهایی مانند استکهلم، گوتنبرگ و مالمو فرصت‌های شغلی متعددی برای شما فراهم می‌کنند و بازار کار سوئد در بخش‌های فناوری، مهندسی، مراقبت‌های بهداشتی بسیار قوی است. 
علاوه‌بر این، مؤسسه‌های آموزشی برتر مانند مؤسسه کارولینسکا (Karolinska Institute)، دانشگاه لوند (Lund University) و دانشگاه اوپسالا (Uppsala University) فرصت‌های بی‌نظیری برای تحصیل دانشجویان ایرانی فراهم می‌کنند. استکهلم به‌عنوان بهترین شهر برای زندگی ایرانیان در سوئد شناخته می‌شود. در سال ۲۰۲۴ در سوئد به‌طورمتوسط هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱۰۱۱۴ کرون و خارج از مرکز شهر حدود ۷۲۷۰ کرون سوئد است. اگر قصد میل غذا در رستورانی متوسط در سوئد را دارید، باید حدود ۱۳۰ کرون سوئد بپردازید. 

هلند؛ یکی از بهترین کشورهای مهاجر پذیر برای ایرانیان
هلند به‌دلیل استاندارد بالای زندگی مقصدی جذاب برای مهاجرت است. ایرانیان می‌توانند با سرمایه‌‌گذاری و کارآفرینی، ویزاهای کاری و تحصیلی به این کشور مهاجرت کنند. هلند بازار کار قوی در بخش‌های فناوری، مهندسی و مراقبت‌های بهداشتی دارد. تعداد بالایی از ایرانیان در شهر آمستردام ساکن هستند، ازاین‌رو این شهر بهترین مکان برای ایرانی‌هاست. شهرهایی مانند آمستردام، روتردام و لاهه فرصت‌های شغلی بسیاری در اختیار شما می‌گذارند. همچنین وجود دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)، دانشگاه فناوری دلفت (Delft University of Technology) و دانشگاه لیدن (Leiden University) فرصت تحصیل را برایتان فراهم می‌کنند.
سیستم مراقبت‌های بهداشتی هلند باوجود مراکز پزشکی دانشگاه آمستردام (Amsterdam University Medical Centers)، مرکز پزشکی اراسموس (Erasmus Medical Center) و مرکز پزشکی دانشگاه لیدن (Leiden University Medical Center)، خدمات پزشکی با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. در سال ۲۰۲۴ به‌طورمتوسط در هلند، هزینه اجاره آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۱۳۷۳۲۰  یورو و خارج از مرکز شهر حدود ۱۰۹۸۴۱ یورو است. همچنین باید برای یک وعده‌غذایی در رستورانی متوسط حدود ۱۶ یورو هزینه کنید. 

هلند؛ از بهترین کشورهای مهاجر پذیر برای ایرانیان

مهاجرت به کشورهای مهاجر پذیر دنیا با مشاوره کارشناسان هرمس اپلای
در این مقاله، بهترین کشورهای مهاجرپذیر برای ایرانیان در سال ۲۰۲۴ را بررسی کردیم. کانادا، آلمان، استرالیا،  سوئد و هلند به‌دلیل کیفیت بالای زندگی از کشورهای مهاجرپذیر و مناسب برای ایرانیان هستند. مهاجرت به هریک از این کشورها با چالش‌هایی همراه است؛ بنابراین باید در مسیر مهاجرت حتما با یک کارشناس مشورت کنید. هرمس اپلای در این مسیر همراه شماست! کارشناسان هرمس اپلای با سابقه درخشان و طولانی در مسیر مهاجرت، اخذ ویزا و دریافت شهروندی به شما کمک می‌کنند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها