به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۲ - ۱۹:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب : ۴۸۷۶۷۱

چگونه مقاله isi بنویسیم؟

گروه دانش:
چگونه مقاله isi بنویسیم؟
اشتراک‌گذاری دانش یکی از اصول اصلی دانشگاه است و چاپ مقاله ISI راهی موثر و ارزشمند برای انتشار یافته‌های تحقیقاتی در جوامع عملی است. انتشار نتایج تحقیق در قالب یک مقاله ISI، بخش مهمی از حرفه آکادمیک شما است. لذا می توان گفت نگارش و چاپ مقالهISI  برای انتشار نتایج تحقیقات، بسیار اهمیت دارد و یک گام مهم در بهبود رزومه تحصیلی و شغلی است.
اگر در حال تحصیل در مقطع دکترا یا کارشناسی ارشد هستید، اغلب توصیه می‌شود مقاله ISI چاپ کنید. اگر هم از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید، ممکن است برای تقویت چشم‌اندازهای شغلی خود علاقه‌مند به نگارش و چاپ مقاله ISI باشید زیرا بسیاری از کارفرمایان (نه فقط دانشگاهیان)، به چاپ مقاله ISI علاقه مند هستند و امتیاز ویژه ای برای آن  قائل می شوند.
اما اگر شما در تهیه‌ی مقالات علمی تازه کار هستید، شروع از صفر ممکن است ترسناک به نظر برسد. اما خبر خوب این است که اگر ژورنالی که می‌خواهید در آن مقاله خود را چاپ کنید از قبل انتخاب کرده باشید، در این ژورنال تعداد زیادی نمونه از مقالاتی که قبلاً در آن ژورنال منتشر شده‌اند، می توانید مشاهده کنید و از آنها به عنوان الگو استفاده کنید.

نحوه نگارش مقاله ISI
نحوه نگارش مقاله‌ ISI به ژورنال انتخابی شما، زمینه موضوعی تحقیق شما و نوع مقاله‌ای که می خواهید بنویسید، بستگی دارد. همه چیز از سبک و ساختاری که انتخاب می‌کنید تا مخاطبین هدفی که برای مقاله خود در ذهنتان دارید، در فرآیند نگارش مقاله ISI، مهم و تاثیرگذار است. بنابراین مهم است که قبل از شروع به کار به این موارد فکر کنید. آشنایی با دستورالعمل‌های نویسندگان مجله انتخابی شما بخش کلیدی نوشتن مقاله ISI و آماده شدن برای ارسال مقاله است. دستورالعمل‌های نویسندگان مجله دقیقاً به شما می‌گویند که هیئت تحریریه مجله چه انتظاراتی دارد. لذا مهم است که هنگام نوشتن مقاله ISI با سیاست‌های خاص مجله آشنا شوید، اما علاوه بر این، باید سیاست‌های سردبیری را نیز بررسی کنید. سیاست‌های سردبیری به وضوح استانداردهای گزارش‌دهی مورد انتظار مجله/ناشر و همچنین مواردی مانند استانداردهای اخلاقی را بیان می‌کنند.
شما می توانید از خدمات مشاوره ای ما در این زمینه بهره مند شوید.

یافتن مجله مناسب برای چاپ مقاله و انتخاب مجله برای چاپ مقاله ISI، قبل از شروع به نوشتن مقاله به این معناست که می‌توانید مقاله خود را به گونه‌ای شخصی‌سازی کنید که روی تحقیقاتی که قبلاً در آن ژورنال منتشر شده است، کار کنید و آنها را تکمیل نمایید. این کار می‌تواند نظر سردبیران را جلب نماید تا ببینند چگونه یک مقاله جدیدتر و به روزتر به ژورنال آن‌ها اضافه می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از ژورنال‌ها فقط قالب‌های خاصی از مقالات را قبول می‌کنند. بنابراین، با انتخاب یک ژورنال قبل از شروع به نگارش مقاله، می‌توانید مقاله خود را بر اساس چارچوب و مشخصات و مخاطبان آن ژورنال بنویسید و در نهایت شانس خود جهت اخذ پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال های معتبر را افزایش دهید.

بخش های مختلف یک مقاله ISI
هر مقاله منحصر به فرد است و ساختار و بخش‌هایی که باید در هر مقاله گنجانده شود، به نوع مقاله‌ای که می‌نویسید و موضوع مطالعه بستگی دارد. در اینجا یک راهنمای گام به گام مفید برای راهنمایی شما در بخش‌های استاندارد که بسیاری از محققان هنگام نوشتن مقاله ISI نیاز دارند را توضیح می دهیم:
مشکلی که در بسیاری از مقالات علمی به وفور مشاهده می‌شود، عدم سازماندهی مناسب مواد و محتوا در بخش‌های مربوطه است. لذا، درک دقیق کارکرد بخش‌های مختلفی که در این متن شرح داده می‌شوند، اهمیت بسزایی دارد.
 
 
•    عنوان
عنوان مقاله شما از اهمیتی اساسی برخوردار است. عنوان باید توصیفی شفاف، مختصر و مفید از محتوای مقاله باشد. هنگام انتخاب عنوان، بر بیان صریح موضوع تمرکز کنید و از به‌کار بردن اصطلاحات تخصصی صرفا به قصد تحت تأثیر قرار دادن خواننده، اجتناب ورزید. گاه ممکن است عبارتی هوشمندانه و مبتنی بر دانش بتواند خوانندگان را جذب کند، اما به خاطر داشته باشید، هدف نهایی شما انتقال مؤثر اطلاعات است. بنابراین، انتخاب یک عنوان ساده و مستقیم، معمولا بهترین گزینه به شمار می‌رود.

•    چکیده
چکیده، خلاصه‌ای از نکات کلیدی مقاله است. این بخش به طور خلاصه به هدف پژوهش، روش‌شناسی و نتایج کلیدی پروژه اشاره می‌کند. حجم چکیده اغلب به چند صد کلمه محدود می‌شود، بنابراین باید مختصر و مفید باشد. بهترین زمان برای نوشتن چکیده، پس از تکمیل نهایی مقاله است.

•    مقدمه
مقالات علمی خوب، توضیح می‌دهند که چگونه مطالعه خاص مورد نظر، با سایر تحقیقات و ایده‌ها در همان موضوع مرتبط است. مقالات خوب نه تنها به جزئیات خاص یک تحقیق خاص می‌پردازند، بلکه به روشن شدن مسائل گسترده‌تری که برای خوانندگان آن رشته علمی مورد توجه است، کمک می‌کنند. مقدمه، بخشی است که نویسنده به خواننده کمک می‌کند تا بستر وسیع‌تری را برای مطالعه خاص در نظر بگیرد. این امر با مرور مختصری بر برخی از منابع علمی مرتبط و توضیح اینکه چگونه پروژه جاری با بدنه موجود از آثار مرتبط است، حاصل می‌شود.

•    روش‌شناسی
بخش روش‌شناسی، که گاهی اوقات با عنوان «مواد و روش‌ها» شناخته می‌شود، جایی است که نویسنده نحوه انجام مطالعه را شرح می‌دهد. این توصیف باید به اندازه کافی کامل باشد تا خواننده بتواند تناسب روش‌ها را برای پاسخ به سوالات یا آزمایش فرضیه‌های ارائه شده در مقدمه، ارزیابی کند. اگر از روش‌هایی استفاده کرده‌اید که دیگران به کار برده‌اند، باید به نشریاتی که آن روش‌ها در آن‌ها شرح داده شده است، ارجاع دهید. اگر برخی تحلیل‌های آماری روی داده‌ها انجام شده است، باید به طور کامل و دقیق در بخش روش‌شناسی شرح داده شود. یک فرد دیگر باید بتواند به راحتی روش‌های شما را تکرار کند.

•    نتایج
بخش نتایج، یافته‌های کلیدی پژوهش را به شکلی عینی و بدون تفسیر گزارش می‌کند. ارائه شفاف و دقیق داده‌ها در این بخش، امکان ارزیابی مستقل نتایج را برای خوانندگان فراهم می‌سازد. گزارش مکتوب نتایج با جداول داده‌ها و یا اشکال بصری (نمودارها، دیاگرام‌ها، عکس‌ها و غیره) تکمیل می‌گردد. به خاطر داشته باشید، درک مفاهیم مستتر در جداول و اشکال بر عهده‌ی خواننده نیست. نویسنده می‌بایست ابتدا یافته‌های کلیدی را به صورت شفاهی خلاصه کند و سپس خواننده را برای مشاهده‌ی جزئیات بیشتر یا نمایش گرافیکی نتایج به جداول و اشکال مرتبط ارجاع دهد. هر جدول و شکل باید به صورت مجزا شماره‌گذاری شود تا خواننده بتواند به راحتی در حین مطالعه به آن‌ها مراجعه نماید. تمامی جداول باید دارای عنوانی توصیفی باشند و شرحی مختصر و گویا برای هر شکل نیز در نظر گرفته شود. شرح شکل بایستی شامل عنوان یا موضوع شکل و سایر اطلاعاتی باشد که به خواننده در درک و تفسیر محتوای آن یاری رساند.

قابل توجه است که بخش قابل توجهی از مباحث مربوط به «ارائه نتایج» بر روی جداول و اشکال متمرکز است. این امر در نگارش مقاله، به طور خاص اهمیت دارد. چرا که نمودارها و جداول با دقت طراحی شده، به اندازه‌ی متن و حتی گاه بیشتر، در انتقال مفاهیم کلیدی نقش ایفا می‌کنند. اشکال و جداول نامناسب می‌توانند با ارائه‌ی تصویری ضعیف از یافته‌های پژوهش، ارزش تحقیقات باکیفیت را کاهش دهند. در واقع، مهارت‌های ناکافی در ترسیم نمودار می‌تواند مانع از نمایش روابط علمی موجود در داده‌های پژوهشگر شود. محققان مسئولیت دارند تا بهترین روش‌های نمایش روابط علمی از طریق نمودار و همچنین چگونگی کار با اشکال برای به تصویر کشیدن نتایج علمی خود را فرا گیرند.

•    بحث
بخش بحث و بررسی، تفسیری ژرف بر نتایج حاصله از پژوهش ارائه می‌دهد. نویسنده در این بخش به تبیین معنای نتایج و پیامدهای آن‌ها می‌پردازد. آیا فرضیه‌های اولیه مورد تأیید قرار گرفته‌اند یا به پرسش‌های مطرح شده پاسخ داده شده است؟ نتایج غیرمنتظره چگونه تبیین‌پذیر هستند؟ یافته‌های پژوهش، نتایج پژوهش‌های مشابه را تأیید می‌کنند یا با آن‌ها مغایرت دارند؟ این موارد تنها بخشی از پرسش‌های کلیدی‌ای هستند که می‌بایست در این بخش مورد مداقه قرار گیرند. چنانچه تمرکز مباحث عمدتا بر نتایج اختصاصی مطالعه معطوف باشد، عنوان این بخش را می‌توان به «تفسير نتایج» یا «تحلیل یافته‌ها» تغییر داد. با این‌حال، عموما گنجاندن مبحثی در خصوص اهمیت گسترده‌تر و پیامدهای ناشی از یافته‌های پژوهش، در قالب «بحث و بررسی» راجع به مفاهیم ناشی از کار صورت‌گرفته، روشی مناسب تلقی می‌گردد. در این بخش، ارجاع کامل به آثار مرتبط سایر پژوهشگران که در مباحث مطرح شده دخیل هستند، ضروری است.

•    نتیجه‌گیری (نتیجه‌گیری نهایی)
استخراج نتایج اصلی از متن مقاله و ارائه آن‌ها به عنوان دستاوردهای برجسته پژوهش، اغلب از اهمیتی اساسی برخوردار است. این امر غالبا با استفاده از لیستی شماره‌گذاری‌شده از موارد کلیدی ذکر شده، محقق می‌شود.

•    سپاسگزاری (سپاسگزاری و قدردانی)
در اکثر مقالات علمی، بخشی مختصر اما با اهمیت گنجانده می‌شود که در آن، نویسندگان از تمامی افراد، سازمان‌های تأمین اعتبار و مؤسساتی که به نحوی در انجام پژوهش مشارکت داشته‌اند، قدردانی به عمل می‌آورند. این مشارکت‌ها می‌تواند شامل کمک به شکل‌گیری فرضیه‌های اولیه، گردآوری داده‌ها، یاری رساندن به تحلیل داده‌ها، تأمین منابع مالی یا اخذ مجوزهای لازم، و یا بازنگری پیش‌نویس اولیه باشد.
 
اقدامات بعد از آماده سازی مقاله
پس از نگارش مقاله، وارد سایت موسسه دانش پژوه شوید. هر آن چیزی که برای ویراستاری و ترجمه مقاله‌ تحقیقی خود و آماده کردن آن برای ارسال به ژورنال باید بدانید، در این سایت توضیح داده شده است. این راهنمایی، شامل آشنایی با ژورنال هدف شما، درک مخاطبانتان و نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. فراموش نکنید که می‌توانید با استفاده از خدمات مشاوره ای این موسسه در زمینه ویراستاری مقاله و ترجمه مقاله نیز، متن مقاله خود را بهبود بخشیده و آن را برای ارسال به مجله مورد نظرتان، آماده کنید.
تماس گرفتن با یک موسسه معتبر مشاوره  چاپ مقاله ISI، صحیح ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای چاپ مقاله ISI است. هزینه خدمات مشاوره چاپ مقاله ISI، شامل هزینه ترجمه، ویرایش و هزینه های انتشار خواهد بود.
بهره مندی از این خدمات، به طور قابل توجهی می تواند در هزینه نهایی چاپ مقاله ISI صرفه جویی کند. علاوه بر این، شما مطمئن خواهید بود که مقاله شما به موقع منتشر خواهد شد و نیازی نیست خودتان را با مشکلات اضافی مانند یافتن مترجمان یا حتی جستجوی بسیاری از نشریات دیگر که زمان زیادی را می گیرد و در نهایت باعث تأخیر در چاپ مقاله ISI شما می شود، درگیر کنید.
موسسه دانش پژوه، با ارائه خدمات چاپ مقاله ISI تضمینی، تمام کارهای چاپ مقاله را در کوتاه مدت و با بهترین کیفیت انجام می دهد. البته در این میان لازم به ذکر و تاکید است که موسسه دانش پژوه چاپ مقاله تضمینی ISI را بدون نقض هیچ یک از قوانین اخلاقی ، تضمین می نماید. برای چاپ تضمینی مقاله (چاپ تضمینی مقاله ISI و چاپ تضمینی مقاله JCR) با مشاوران این موسسه تماس بگیرید.
 
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها