به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۰۱:۰۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۶ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : ۲۶۰۲۸
از رنجر تنها تا آخرین مقاومت

فیلم​های شکست​خورده از نگاه هالیوودریپورتر

گروه فرهنگ و هنر:​ مجله هالیوود ریپرتر نوزده فیلم شکست خورده سال 2013 را معرفی کرده است. به گزارش کافه سینما در این لیست چندفیلم پرستاره به چشم می خورد نظیر رنجر تنها با نقش آفرینی جانی دپ و پس از زمین با حضور ویل اسمیت. این نوزده فیلم امسال بوده اند که در به اشتیاق درآوردن سینماروها ناموفق عمل کرده اند.
فیلم​های شکست​خورده از نگاه هالیوودریپورتر
فهرست نوزده فیلم شکست خورده امسال را ببینید:

1-The Last Stand آخرین مقاومت.
نخستین تجربه ی فیلمسازی کیم جی –وون کره یی در آمریکا با نقش آفرینی آرنولد شوارتسینگر.فروش جهانی: 48.3 میلیون دلار

2-Broken City شهر فروپاشیده.

راسل کرو و مارک والبرگ در تریلری حادثه ایی با موضوع فساد سیاسی در نیویورک به کارگردانی آلن هیوز. بودجه فیلم 35 میلیون دلار بود که با واکنش ضعیف منتقدان روبه روشد.فروش جهانی فیلم: 30.7 میلیون دلار

3-Bullet to the Head گلوله ای در سر
کمی پس از نمایش آخرین مقاومت این فیلم به نمایش عمومی درآمد.این فیلم حادثه ای با نقش آفرینی سیلوستر استالونه در جذب مخاطب شکست خورد. گلوله ای در سر به کارگردانی واالترهیل نتوانست در هفته نخست نمایش جزو پنج فیلم پرفروش هفته شود. در نهایت فروش گلوله ای در سر در آمریکا 4 میلیون دلا ر و در عرصه بین المللی 9 میلیون دلار بود.

4-'Jack the Giant Slayer جک غول کش
فیلم فانتزی حادثه ایی برایان سینگر نتوانست جدول فروش را بلرزاند و در آمریکا 27.2 میلیون دلار فروخت. افتتاحیه ضغیف جک غول کش با نقش آفرینی نیکلاس هولت با فیلم های شکست خورده ی جان کارتر و Battleship در سال گذشته قابل مقایسه بو د.این شکست به دلیل هزینه بالای فیلم –حدود300 میلیون دلار- پرسروصدا شد. فروش بین المللی فیلم 197.7 میلیون دلار .

5- Beautiful Creatures مخلوقات زیبا
هدف از تولید این فیلم تبدیل شدن به یک گرگ و میش یا بازی های گرسنگی دیگر بود. اما این فیلم شکست خورد و در آمریکای شمالی 8.9 میلیون دلار فروخت.

6- The Incredible Burt Wonderstone برت واندرستون شگفت انگیز

با نقش آفرینی استیو کارل و جیم کری نتوانست در جدول فروش جادو کند.این محصول برادران وارنر فروش افتتاحیه ضعیف 10.2 میلیون دلاری داشت.فروش جهانی فیلم 24.3 میلیون دلار .

7- The Hostمیزبان
اقتباس نوجوانانه ی دیگری از کتابی محبوب که می خواست یک گرگ و میش و بازی های گرسنگی دیگر باشد. میزبان برگرفته از کتاب دیگری از استفانی مه یرز با نقش آفرینی سایرس رونان و مکس آیرنز فروش جهانی 48 میلیون دلاری داشت.

8- پس از زمینAfter Earth
ویل اسمیت و پسرش جیدن نقش پدر وپسری را در این فیلم افسانه –علمی از کمپانی سونی ایفا می کنند که در گیشه شکست خورد. پس از زمین با بودجه ی حدود 130 میلیون دلاری فروش افتتاحیه اش 27.5 میلیون دلار و در مجموع 243.8 میلیون دلار بود.واکنش منتقدان به پس از زمین نیز سرد بود.

9- White House Down سقوط کاخ سفید

سقوط کاخ سفید محصول سونی به کارگردانی رولند امریش با بودجه ی 150 میلیون دلاری اش 205.4 میلیون دلار فروش جهانی داشت.

10- The lone Ranger رنجر تنها/یکه سوار

رنجر تنها محصول کمپانی دیسنی با نقش آفرینی جانی دپ و آرمی همر فیلمی با بودجه هنگفت 250 میلیون دلار بود.اما زمانی که ماه ژوئیه نمایش عمومی داده شد فروش نومید کننده افتتاحیه 29.2 میلیون دلاری داشت.در مجموع فروش جهانی رنجرتنها 260.5 میلیون دلار بود. دوماه پس از نمایش رنجر تنها تهیه کننده جری بروکهایمر برای همیشه شراکت خود با کمپانی دیسنی را بهم زد .اما جری بروکهایمر فیلم را عامل شکست نمی دانست.بلکه مدل فیلم هایی که کمپانی دیسنی می سازد عامل شکست می دانست.

11-R.I.P.D
فیلم حادثه ایی با نقش آفرینی جف بریجز و رایان رینولدز وبودجه ی 130 میلیون دلاری در ماه ژوئیه نمایش داده شد اما این محصول کمپانی یونیورسال 78 میلیون دلار فروخت. فیلمِ رابرت شونتک منتقدان را راضی نکرد.

12-Paranoia پارانویا
پارانویا تریلری با موضوع یک کمپانی و ستارگانی چون هریسون فورد،گری اولدمن،لیام همسورث،امبر هرد نتوانست سینماروهای ماه های اخر تابستان را راضی کند. پارانویا حتی نتوانست در ده فیلم پرفروش هفته جا بگیرد.در نهایت 15 میلیون دلار فروش جهانی کرد.

13- Bones'The Mortal Instruments: City of/ابزارمرگبار:شهر استخوان ها
تهیه کنندگان ابزار مرگبار چنان به فروش فیلم اعتقاد داشتند که پیش از نمایش عمومی ان اعلام کردند که دارند روی قسمت دوم ش کار می کنند. اما پس از اکران ابزار مرگبار و فروش 14 میلیون دلاری اش پس از پنج روز روی پرده بودن،تهیه کنندگان این فیلم با بودجه ی 60 میلیون دلار حرف خود را پس گرفتند.

14-Getaway فرار
بدون جارو جنجال تبلیغاتی اواخر ماه اوت به نمایش عمومی درامد اما نتوانتست دل سینمادوستان رابدست آورد. این فیلم پرتعقیب و گریز با اتومبیل با نقش آفرینی سلنا گومز و ایتان هاک و جان وویت با امتیاز سینمایی پایینی روبه رو شد و فروش جهانی اش 11 میلیون دلار بود.

15-Runner Runner رانر رانر
رانر رانر به کارگردانی برد فرمن با بازی بن افلک و جاستین تیمبرلیک فروش ضعیف 7.7 میلیون دلاری را در همان هفته افتتاحیه اش در آمریکا داشت. هرچند شکی وجود نداشت که رانر رانر ضربه را از سوی هم زمانی نمایش با جاذبه ی آلفونسو کوارون خورد که فروش افتتاحیه اش 55 میلیون دلار بود. فروش جهانی رانر رانر 62.7 میلیون دلار .

16-وضعیت پنجم/The Fifth Estate
علی رغم حضوربنجامین کامبربخ در نقش جولیان آسانژ،فیلم زندگی نامه ی موسس سایت ویکی لیکس در آمریکا و دنیا مخاطبان را جذب نکرد. آسانژ بطور رسمی انزجار خود را از تصویرش در این فیلم ابراز کرد. این فیلم به کارگردانی بیل کندن توانست فروش جهانی ایی کم تراز 9 میلیون دلار داشته باشد.

17-مشاور/ Counslor
تریلر سیاسی ریدلی اسکات و به قلم کورمک مکارتی با نقش آفرینی پنه لوپه کروز،براد پیت،مایکل فاسبیندر و کمرون دیاز پتانسیل بالقوه را داشت. اما مشاور نتوانست میان منتقدان و تماشاگران موجی را به را ه بیاندازد.مشاور در آمریکا 17 میلیون دلار فروخت و وضعیت فروشش در سطح بین المللی کمی بهتر بود:63 میلیون دلار

18-دیانا/Diana
زمانی که قرار شد نائومی واتس نقش پرنسس دیانا را در فیلم زندگی نامه ی همسر سابق ولیعد انگلستان ایفا کند کلی شایعه و سروصدا ایجاد شد. اما رمانی که فیلم نمایش داده شد فیلم توانست 67,754 دلار در 38 سالن سینما بفروشد.یعنی به طور میانگین برای هر سالن 1,708 دلار. دیانا یکماه زودتر در بریتانیا نمایش داده شد که در این کشور هم نفروخت.یکی از منتقدان بریتانیایی فیلم را « سینمای تصادف ماشین» نامیده بود.

19-پیر پسر/رفیق قدیمی oldboy
بازسازی تریلر موفق پارک پان-ووک و محصول 2003 توسط اسپایک لی و با نقش
افرینی جاش برولین پیش از نمایش عمومی میان علاقه مندان فیلم نخست شور و شوقی را ایجاد کرده بود. حتی نقدهای نسبتا مثبت هم نتوانست به فروش فیلم کمک کند که در تعطیلات عیدشکرگزاری بطور محدود به نمایش عمومی درآمد.البته پیرپسر همزمان با قسمت جدید بازی های هانگر و یخ زده نمایش داده شد. این فیلم 4 میلیون دلار فروش جهانی داشت.
مرجع : کافه سينما