به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۲:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۳۶۶۹۸

جبران فقدان پاریزی سال​ها طول می​کشد

گروه فرهنگ و ادب:​ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مرحوم محمدابراهیم باستانی پاریزی به عنوان شخصیت کم نظیری یاد کرد و گفت: جبران فقدان وی ممکن است تا دهه ها طول بکشد.
جبران فقدان پاریزی سال​ها طول می​کشد
 علی جنتی در حاشیه مراسم ختم باستانی پاریزی گفت: مرحوم پاریزی جزو کسانی است که به این راحتی نمی توان فقدان او را جبران کرد و شاید تا دهه های دیگر هم کسانی امثال باستانی را نتوانیم با این همت و تلاش به صورت گسترده پیدا کنیم.وی اضافه کرد: آن مرحوم جزو کسانی است که می توان گفت مصداق این روایت است که «اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء» وقتی یک دانشمندی از دنیا می رود، ضایعه ای ایجاد می شود که آن ضایعه را نمی توان به راحتی جبران کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: من فکر می کنم استاد باستانی یکی از شخصیت های نادر و کم نظیر کشور ما در دوران معاصر است.

وی همچنین از باستانی پاریزی به عنوان شخصیتی یاد کرد که با ورود خود در حوزه های مختلف فرهنگ، ادب و تاریخ منشا آثار بسیاری بوده است. جنتی گفت: مرحوم پاریزی بیش از صد کتاب و صدها مقاله در زمینه های مختلف تاریخی، ادبی و در ارتباط با معرفی و شناساندن ایران تالیف کرده است و همچنین صدها دانشجو را پرورش داده که امروز هرکدام از آنان جزو اساتید دانشگاه و یا نویسندگان برجسته کشور هستند. استاد باستانی پاریزی ادیب، مورخ ، پژوهشگر و نویسنده برجسته ایرانی سه شنبه پنجم فروردین در سن 89 سالگی پس از یک ماه بیماری در بیمارستان مهر تهران دیده از جهان فرو بست.
مرجع : ايرنا