به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : ۲۸۹۴۳۴

بيست کشته در هرج و مرج فرودگاه کابل

بيست کشته در هرج و مرج فرودگاه کابل
گروه بین الملل: در جریان تلاش برای خروج نیروهای خارجی و شهروندان افغانستان از فرودگاه کابل در طول یک هفته دست‌کم ۲۰ نفر در محوطه یا در اطراف فرودگاه جان خود را از دست داده‌اند. نگرانی‌ از فعالیت داعش در افغانستان نیز در حال افزایش است.
 یک مقام ناتو با اشاره به وضعیت فرودگاه کابل، بحران به وجود آمده را "اسف‌بار" خواند و گفت: «هدف ما خروج هر چه سريع‌تر همه نیروهای خارجی است.»
جمعیت گردآمده اطراف فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی کابل هر روز بزرگتر می‌شود. در حالی که ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر در تلاش برای خروج دیپلمات‌ها، شهروندان خود و بسیاری از همکاران محلی‌شان هستند، ازدحام و هجوم جمعیت مانع بزرگی بر سر راه این عملیات شده است.
مقام ناتو که نخواسته هویتش فاش شود همچنین  گفت: «نیروهای ما برای جلوگیری از ایجاد درگیری با طالبان تمام مدت فاصله مشخصی را از محوطه بیرونی فرودگاه حفظ می‌کنند.»
ارتش بریتانیا نیز از کشته شدن هفت نفر در ازدحام جمعیتی که در تلاش برای ورود به فرودگاه کابل است، خبر داد. انتشار این خبر بر هراس کسانی که در پی به قدرت رسیدن طالبان سعی در فرار از افغانستان را دارند، افزوده است.
همچنین مشاهده جرقه‌های آتش هنگام پرواز یک هواپیما که روشی برای گمراه کردن موشک‌های مجهز به حس‌گرهای حرارتی است، به گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش احتمال فرصت‌جویی گروه‌ داعش  دامن زده است.در همین حال سفارت آمریکا در یک هشدار امنیتی از همه شهروندان خود در افغانستان خواست بدون دریافت راهنمایی‌ها و توضيحات از نمایندگان این کشور، به هیچ وجه تلاشی برای رساندن خود به فرودگاه کابل نکنند.مقامات رسمی تا کنون از اظهار نظر درباره ميزان تهدیدها از سوی داعش خودداری کرده‌اند. به گفته آنها تا امروز هنوز گزارشی از حمله‌ای از سوی داعش که زمانی با طالبان در افغانستان درگیر بود به دست نرسیده است.


 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها