به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۰:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۳۲۱۱۳۹

شاخص کل بورس ۸ هزار واحد افت کرد

شاخص کل بورس ۸ هزار واحد افت کرد
گروه اقتصادی: امروز یکشنبه ( ۲۴ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس امروز با کاهش ۸ هزار و ۳۶ واحدی به یک میلیون و ۲۷۶  هزار واحد رسید.شاخص کل (هم‌وزن) نیز  منفی بود و با یک هزار و ۴۲۳ واحد کاهش به ۳۲۴ هزار و ۸۶۶ واحد رسید.معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۲۸۳ هزار و ۸۳۴ معامله به ارزش ۲ هزار و  ۸۲۳ میلیارد تومان انجام دادند.امروز نمادهای میدکو، نوری، فملی، خودرو، ومعادن، وتجارت و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نمادهای فارس، وسکرمان و کویر بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.  

اما امروز شاخص فرابورس با کاهش حدود ۷۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۴۹۳ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۴۲ هزار و ۴۲۰ بود.امروز نمادهای بپاس، زاگرس، آریا،تجلی، فرابورس و شگویا بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نمادهای فزر،توسن و وهور نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند. 

حقیقی‌ها امروز ۳۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «سپید»، «خودرو»، «فملی»، «وتجارت»، «غنوش»، «خساپا» و «انرژی۳» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فزر»، «تجلی»، «توسن»، «فرابورس»، «کرمان»، «مدیریت» و«چخزر» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ایمان رئیسی، کارشناس بازارسرمایه در این باره به تجارت نیوز گفت:‌ کلیت معاملات بازار منفی است. اما چند سهم شاخص‌ساز در صفر تابلو مانع ریزش شاخص شدند که این موضوع مصداق بارز دستکاری در روند معاملات بازار است. با وجود این موضوع حمایت‌ها از بازار جواب نداد.همچنین امروز افزایش سرمایه شستا ثبت شد. بر همین اساس سرمایه ۱۴۲۰۰ میلیاردی تومانی شستا با افزایش ۱۰۵۲ به ۱۶۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.
برچسب ها: بورس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها