به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۹ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب : ۴۳۸۴۰۱

علل عود یا برگشت آبسه مقعدی

گروه سلامت: یکی از نگرانی‌های بیماران مبتلا به آبسه مقعدی این است که پس از درمان این بیماری با بازگشت آن روبرو نشوند. برگشت آبسه مقعدی در بسیاری از بیماران دیده می‌شود و شناخت علل عود یا برگشت آبسه مقعدی کمک می‌کند تا فرد این دلایل و عوامل را کنترل کند و به‌این‌ترتیب از عود مجدد بیماری جلوگیری کند.
علل عود یا برگشت آبسه مقعدی
علل عود و برگشت آبسه مقعدی در بیشتر مواقع ناشی از موارد زیر است:

درمان نامناسب و مشکلات پیش آمده در حین عمل
یکی از عللی که باعث می‌شود بیمار با عود یا برگشت آبسه مقعدی مواجه شود عدم تشخیص درست آبسه و درمان نامناسب است. اگر پزشک تجربه و تبحر کافی را نداشته باشد نمی‌تواند به‌درستی آبسه را تشخیص دهد و یا این بیماری را به‌درستی درمان کند.

وجود بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات دیگر
سبک زندگی افراد و همچنین ابتلا به برخی بیماری‌ها بر عود و برگشت آبسه مقعدی اثر دارند. بیماری‌های همچون کرون، دیابت و سرطان مقعد و از طرفی سیگار کشیدن یا مصرف داروهای تضعیف‌کننده سیستم عمومی بدن در بازگشت بیماری آبسه مؤثرند.

آناتومی آبسه مقعدی
آبسه مقعدی چهار نوع است که برخی از آنها در عمق ایجاد می‌شوند و تشخیص آنها کمی سخت است. این مسئله باعث می‌شود تا در بسیاری مواقع درمان به شکل کامل انجام نشود و آبسه پس از جراحی دوباره بازگردد.

عدم رعایت مراقبت‌های لازم پس از جراحی
اگر بیمار در دوران نقاهت به‌خوبی از ناحیه جراحی شده و یا لیزر شده مراقبت نکند احتمال بازگشت آبسه مقعدی وجود دارد. رعایت بهداشت و تعویض درست پانسمان و... نقش مهمی در جلوگیری از عود آبسه دارند.
همان‌طور که می‌بینید علل عود یا برگشت آبسه مقعدی متفاوت و متعدد هستند که باید با شناخت آنها و کنترلشان از عود مجدد بیماری جلوگیری کرد.

عمل آبسه مقعدی با لیزر و مزایای آن
یکی از بهترین روش‌ها برای درمان آبسه، عمل آبسه مقعدی با لیزر است. آبسه مقعدی یکی از بیماری‌های شایع نشیمن‌گاهی است که به طور معمول بر اثر عفونت غدد کوچک ناحیه مقعد و یا وجود باکتری‌های شایع مانند استافیلوکوک و اشرشیاکولی به وجود می‌آید. ازآنجایی‌که این بیماری علائم دردناکی دارد و از طرفی عدم درمان آن می‌تواند باعث ابتلا بیمار به مشکلات دیگری همچون فیستول مقعدی شود باید هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کرد.

درمان آبسه مقعدی از طریق جراحی آبسه و یا لیزردرمانی امکان‌پذیر است؛ هرچند امروزه روش جراحی چندان پیشنهاد نمی‌شود. در جراحی سنتی و با استفاده از تیغ جراحی ناحیه بزرگ‌تری از بافت اطراف آبسه آسیب می‌بیند و عوارض متعددی نیز ایجاد می‌شود. از جمله این عوارض می‌توان به درد بیشتر، دوران نقاهت طولانی‌تر و ناتوانی از بسیاری از کارها همچون رانندگی نام برد.
عوارض جراحی آبسه باعث شده تا امروزه عمل آبسه مقعدی با لیزر جایگزین شود. روش لیزردرمانی آبسه، دوران نقاهت جراحی را ندارد و فقط ممکن است بیمار کمی احساس سوزش خفیف را پس از آن تجربه کند. بیمار پس از عمل آبسه مقعدی با لیزر، می‌تواند به‌راحتی به زندگی روزمره و عادی خود بازگردد و حتی بتواند به شکل کوتاه‌مدت رانندگی کند. عمل آبسه مقعدی با لیزر یکی از خدماتی است که در کلینیک درمان فوری ارائه می‌شود. در این کلینیک بیماران می‌توانند از بهترین امکانات درمانی و همچنین تجربه پزشکان حاذق و مجرب بهره ببرند تا این بیماری را برای همیشه درمان کنند.

علائم آبسه مقعدی چیست؟
یکی از مهم‌ترین اقدامات برای بیماران مبتلا به آبسه مقعدی این است که هرچه سریع‌تر برای درمان آبسه اقدام کنند. آبسه مقعدی اگر درمان نشود و یا اگر دیر برای درمان آن اقدام گردد عوارضی همچون فیستول را به همراه دارد. ازآنجایی‌که فیستول یک بیماری بسیار آزاردهنده در ناحیه نشیمنگاه است و درمان پیچیده‌تری دارد، توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر برای درمان آبسه اقدام شود تا بیمار مشکلاتی نظیر فیستول را تجربه نکند. برای شناخت آبسه مقعدی آشنایی با علائم آبسه بسیار اهمیت دارد؛ زیرا به بیمار کمک می‌کند تا با مشاهده علائم هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند و اقدامات درمانی لازم آغاز شود.

علائم آبسه مقعدی به شرح زیرند:
•    احساس درد در ناحیه آبسه
•    احساس درد در هنگام اجابت مزاج
•    خروج خون و چرک از محل آبسه
•    احساس درد شدید در لبه مقعد
•    قرمزی و التهاب و تورم بافت‌های اطراف مقعد
•    تب
•    بدن درد
•    بی اشتهایی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید علائم آبسه مقعدی بسیار مشخص هستند. شما می‌توانید با شناخت آنها و مشاهده این علائم هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام نمایید. درمان سریع‌تر این بیماری کمک می‌کند تا افراد روند درمان را بسیار ساده‌تر طی کنند و دچار عواقبی همچون فیستول مقعدی نشوند.

علائم بیماری آبسه مقعدی

درمان فوری بیماری‌های مقعدی با لیزر
درمان فوری بیماری‌های مقعدی با لیزر بسیار اهمیت دارد تا این بیماری‌ها هرچه سریع‌تر درمان شوند و با پیشرفت خود فرد را دچار مشکلات بیشتر نکنند. بیماری‌های مقعدی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در ناحیه مقعد به وجود می‌آیند و مشکلات بسیاری را در صورت عدم درمان برای فرد ایجاد می‌کنند. از جمله بیماری‌های نشیمن‌گاهی می‌توان به بواسیر، شقاق، آبسه مقعدی، کیست مویی و فیستول مقعدی اشاره کرد.
درمان بیماری‌های ناحیه مقعدی با توجه به نوع بیماری در برخی موارد متفاوت است. بیماری بواسیر و شقاق اگر در مراحل اولیه باشند با درمان‌های خانگی قابل کنترل هستند و زمانی که پیشرفت کنند نیاز به روش‌های جدی‌تری همچون جراحی یا لیزر دارند. برخی بیماری‌های دیگر همچون کیست مویی، آبسه و فیستول فقط با روش‌هایی همچون جراحی یا لیزر بیماری‌های نشیمنگاهی قابل درمان هستند و هیچ روش درمان خانگی و دارویی برای آنها وجود ندارد.
درمان فوری بیماری‌های مقعدی با لیزر، از جمله روش‌های است که امروزه طرف‌داران بسیاری دارد و از طرف پزشکان و بیماران با استقبال مواجه شده است. درمان فوری بیماری‌های مقعدی با لیزر برخلاف روش‌هایی همچون جراحی نیاز به بیهوشی و بستری ندارد و بیمار می‌تواند پس از انجام این روش به‌راحتی زندگی روزمره خود را از سر بگیرد.

درمان فوری بیماری های مقعدی با لیزر
درمان فوری بیماری‌های مقعدی با لیزر یکی از روش‌هایی است که در کلینیک درمان فوری برای تمام بیماری‌های مقعدی انجام می‌شود و بیماری‌های ناحیه نشیمنگاهی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان می‌کند.  در این کلینیک با استفاده از دستگاه‌های لیزر به‌روز و وجود پزشکان باتجربه در زمینه بیماری‌های نشیمنگاهی، این بیماری‌ها به بهترین شکل خود درمان می‌شوند و درصد بازگشت بیماری به صفر می‌رسد.
 
برچسب ها: آبسه مقعدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها