به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۴۴۶۷۸۰

یحیی السنوار: تسلیم شروط اسراییل نخواهیم شد

گروه بین‌الملل: یحیی سنوار، رهبر حماس در نوار غزه، دو ماه پس از حمله زمینی اسرائیل از "پیرزوی قطعی" سخن گفته و تصریح کرده که شاخه مسلح حماس زیر بار شروط اسرائیل نخواهد رفت.
یحیی السنوار: تسلیم شروط اسراییل نخواهیم شد
بنا بر اعلام گروه حماس در روز دوشنبه ۲۵ دسامبر (۴ دی)، سنوار در نامه‌ای به اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، مدعی به بار آمدن تلفات جانی و تجهیزاتی سنگین به ارتش اسرائیل شده است. به گفته وی، گردان‌های قسام در نبرد بی‌سابقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی قرار دارند و ضمن ایراد تلفات سنگین، هرگز تسلیم اشغالگران نخواهند شد. طی نبرد زمینی تا کنون ۵ هزار نظامی صهیونیست هدف قرار گرفته شد که یک سوم آن‌ها کشته، یک سوم به‌شدت زخمی و یک‌ سوم دیگر به طور دائم دچار معلولیت شدند. تا کنون ٧۵٠ خودروی نظامی به طور کلی و یا جزئی منهدم شدند. مردم غزه نمونه های بی نظیری از فداکاری، قهرمانی، جوانمردی و همبستگی ارائه کردند که نظیر نداشته است و وظیفه رهبری سیاسی، تسریع در التیام زخم های مردم و تقویت مقاومت آنها است.
اسرائیل: نزدیک به هشت هزار نیروی حماس کشته شده‌اند
در همین حال بنا بر ادعای ارتش اسرائیل در جریان جنگ غزه تا کنون ۷۸۶۰ نیروی مسلح کشته شده‌اند. یک سخنگوی ارتش روز یکشنبه این آمار را در پاسخ به پرسش خبرنگاران اعلام کرد. در صورتی که این رقم درست باشد، حدود ۴۰ درصد کشته‌شدگان ثبت‌شده در غزه، نیروهای نظامی حماس و دیگر گروه‌های اسلامگر بوده‌اند. این آمار را نمی‌توان به طور مستقل تایید کرد. 
اداره بهداشت در غزه گفته است، از آغاز جنگ در هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ نفر در نوار غزه کشته شده و بیش از ۵۴ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. حماس مدعی است ۷۰ درصد کشته‌شدگان زنان، کودکان و نوجوانان هستند. این آمار نیز به طور مستقل قابل تایید نیست خصوصا اینکه حماس تاکنون هیچ آماری از جنگجویان کشته‌ شده خود اعلام نکرده است. 
برچسب ها: یحیی السنوار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها