به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۱۴ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۷۹۷۸۱

غذای سگ ایرانی و خارجی چیست؟

گروه کسب و کار: غذای سگ ایرانی و خارجی چیست؟ پیشنهاد بهترین غذای سگی که مناسب نژاد سگ شماست. یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اکثر سرپرستان سگ‌ها، تهیه بهترین نوع غذای سگ برای این موجودات شیرین و دوست‌داشتنی است.
غذای سگ ایرانی و خارجی چیست؟
ازآنجایی‌که، غذای مناسب باتوجه‌به سن، جثه، نوع سگ و عقیم بودن یا نبودنش متفاوت است، پس باید اطلاعات دقیقی را در مورد بهترین تغذیه برای این موجودات داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که به‌خوبی انواع غذاهای سگ ایرانی و خارجی موجود در بازار را بررسی و بهترین نوع را برای حیوان خانگی خودتان تهیه کنید.

غذای سگ چیست
معمولا، سگ‌ها را به‌عنوان موجوداتی همه‌چیزخوار می‌شناسیم که می‌توانند به انواع غذاها عادت کنند و زنده بمانند؛ اما برای اینکه این موجودات وفادار و مهربان که این‌روزها همدم خیلی از ما هستند، دارای عمر طولانی‌تر و زندگی سالم‌تری باشند، باید توجه ویژه‌ای به نوع تغذیه آن‌ها داشته باشیم.
برای اینکه بتوانیم مناسب‌ترین غذا را برای سگ‌ها تهیه کنیم، باید اطلاعات کاملی راجع‌به نژاد، میزان فعالیت روزانه و عادت‌های آن‌ها داشته باشیم؛ همچنین انواع غذاها و برندهای تولیدکننده غذای سگ را هم بشناسیم. پس جهت تهیه برنامه غذایی کاملی برای حیوان خانگی خود، باید با انواع سگ‌ها و عادت‌های تغذیه‌ای هر نوع آشنایی داشته باشیم.

گروه‌های غذایی لازم در تغذیه سگ
برای اینکه سگ‌ها رژیم غذایی سالم و کاملی داشته باشند، باید از گروه‌های غذایی زیر تغذیه کنند:
•    پروتئین (گوشت، تخم‌مرغ و...)؛
•    کربوهیدرات ( سیب‌زمینی، برنج، ماکارونی و...)؛
•    چربی؛
•    اسیدهای چرب ضروری (امگا ۳ و امگا ۶)؛
•    انواع ویتامین‌ها؛
•    مواد معدنی (آهن، کلسیم، منیزیوم و...).
باتوجه‌به لیست گروه‌های غذایی بالا باید هنگام انتخاب و خرید غذای سگ خشک یا مرطوب به ترکیبات آن دقت داشته باشید.

غذای سگ خانگی یا غذای تجاری؟
نکته مهم دیگر در مورد تغذیه سگ، انتخاب بین غذای خانگی و غذای تجاری است. درواقع، غذاهای خشک و مرطوب تجاری برای تغذیه سگ بهتر هستند، زیرا استفاده از افزودنی‌هایی مثل نمک و ادویه‌ها ممکن است باعث مشکلاتی مانند بروز حساسیت و بیماری‌های قلبی شود.

​انواع غذای سگ تجاری

انواع غذای سگ تجاری
غذای تجاری سگ به دو دسته غذاهای خشک و مرطوب تقسیم می‌شود که هرکدام مزایا و معایبی دارند.

غذای خشک سگ/ مزایا و معایب
این نوع غذا باتوجه‌به نیازهای روزانه سگ، شامل مقدار مناسبی از تمام گروه‌های غذایی به‌صورت مخلوط است که بعد از طبخ، خشک می‌شود و با بافتی شبیه به بیسکوییت به‌شکل دانه‌های ریز به‌ فروش می‌رسد؛ اما مزایای این نوع غذا چیست؟
•    شامل تمامی گروه‌های غذایی مورد نیاز سگ و مقدار دقیق از هرکدام باتوجه‌به نوع و سن سگ است.
•    به‌دلیل اینکه دانه‌های این غذاها خشک و سفت هستند، سگ به جویدن تشویق می‌شود و امکان جرم گرفتن دندان‌های سگ هم کمتر است.
•    خرید و استفاده از غذای خشک مخصوصا در سفر راحت‌تر است.
در کنار مزیت‌های این نوع غذا یک مشکل هم وجود دارد؛ عیب استفاده مداوم از غذای خشک این است که رطوبت مورد‌ نیاز بدن سگ مخصوصا در هنگام بیماری و کهولت سن تامین نمی‌شود.

غذای سگ مرطوب/ مزایا و معایب
به‌غیر از غذای تجاری خشک، غذای مرطوب هم در انواع و طعم‌های مختلفی تولید می‌شود. به این نوع غذا، کنسروی یا پوچ هم می‌گویند که بیشتر از ۵۰ درصد رطوبت دارد؛ اما مهم‌ترین مزیت‌های این غذا چیست؟
•    خوردن غذای مرطوب برای سگ‌ها راحت‌تر است و هضم آسانی دارد. (به‌اصطلاح خوش‌خوراک‌تر است)
•    به‌دلیل داشتن رطوبت زیاد علاوه‌بر مواد غذایی، آب هم به بدن سگ می‌رساند.
•    پروتئین و چربی بیشتر و میزان کربوهیدرات کمتری دارد.
در مقابل این مزایا، غذای مرطوب معایبی مثل ماندگاری کمتر و قیمت بالاتر نسبت‌به غذای خشک دارد.

​غذای سگ ایرانی یا خارجی؟

غذای سگ ایرانی یا خارجی؟
یکی از نگرانی‌های صاحبان پت موقع خرید غذا برای سگ، ایرانی یا خارجی بودن برند تولید‌کننده است. غذاهای ایرانی نسبت‌به غذاهای خارجی قیمت مناسب‌تری دارند و در سال‌های اخیر، کیفیت آن‌ها هم پیشرفت زیادی داشته است. همه ما از نحوه تولید باکیفیت و اعتبار بالای برندهای خارجی مطلع هستیم؛ اما این روزها باتوجه‌به بالا رفتن نرخ ارز بهتر است که برندهای ایرانی معتبر را هم بشناسیم.
برندهایی مثل نوتری پت، مفید، پتمال و دکتر جان از تولید‌کننده‌های مطرح و باکیفیت ایرانی هستند. غذاهای سگ خارجی هم که نیازی به معرفی ندارند و برندهایی مانند رویال کنین، بوش، جوسرا و هپی داگ سال‌هاست که مورد‌علاقه سگ‌ها هستند. نکته‌ای که برای خرید غذای سگ باید در نظر بگیرید، خرید از سایت‌های معتبر و مورد اعتماد است؛ چراکه درصورت خرید غذای تقلبی ممکن است سلامت سگ شما در معرض خطر قرار بگیرد. ازاین‌رو، حتما به این نکته مهم دقت کنید.

نتیجه‌گیری
همان‌طورکه گفتیم، برای اینکه بهترین تغذیه را برای حیوان خانگی خود فراهم کنید باید هم نوع و نیازهای سگ خود را بشناسید و هم اطلاعات کاملی راجع‌به انواع برندهای تولید‌کننده غذای سگ داشته باشید. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که غذایی کاملا مناسب را بخرید و درنتیجه، به رشد و سلامتی سگ خود کمک کنید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها