به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ - ۱۵:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۲۱ ساعت ۰۱:۲۱
کد مطلب : ۴۸۵۹۱۴
استف کری رویای فرانسه را درهم شکست

بسکتبال- تیم رویایی و همان همیشگی: طلا!

بسکتبال- تیم رویایی و همان همیشگی: طلا!
گروه ورزشی: یکی از قابل پیش‌بینی‌ترین طلاهای المپیک امشب به تیمی که با اختلاف زیادی نسبت به رقبا مستحق دریافت آن بود، رسید.
بسکتبال مردان آمریکا با ستاره‌های جذاب NBA پای به المپیک پاریس گذاشت و در حالی‌که بسیاری از همان روزهای پیش از المپیک طلای آنها را قطعی می‌دانستند، یکی پس از دیگری رقبا را از مقابل خود برمی‌داشتند و پیش‌بینی‌هایی را که با خودکار نوشته شده بودند، به واقعیت نزدیک می‌کردند.
2066561
آنها در دور گروهی صربستان، سودان جنوبی و پورتوریکو را در هم کوبیدند و این در حالی بود که از ۱۰۰ درصد توان‌شان نیز استفاده نمی‌کردند و تنها در زمان‌هایی که بازی گره می‌خورد، ستاره‌ها خودشان را نشان می‌دادند.
سپس نوبت به دور حذفی رسید. برزیل به راحتی کنار رفت و دوباره صربستان از راه رسید. این بار در نیمه‌نهایی. آنها قدرتمندتر از دور گروهی ظاهر شدند و بارها آمریکایی‌ها را به دردسر انداختند اما درخشان‌ترین ستاره‌های بسکتبال المپیک، قصدی برای کنار رفتن از المپیک نداشتند و با کامبکی طوفانی، راهی فینال شدند.
2066562
حالا نوبت میزبان بود. در بازی‌ای که امشب برگزار شد، آمریکایی‌ها به مصاف فرانسه رفتند و با پیروزی ۹۸-۸۷ مقابل این تیم، به پنجمین مدال طلای المپیک متوالی خود دست یافتند. استفن کری با نمایش فوق‌العاده خود، چهار پرتاب سه امتیازی متوالی به ثبت رساند و نقشی کلیدی در بازی داشت.
در این بازی، آمریکا در کوارتر اول با نتیجه ۱۵-۲۰ پیش افتاد، اما فرانسه به رهبری ویکتور ویمبانیاما و رودی گوبرت، به راحتی تسلیم نشدند. کری با ۲۴ امتیاز، بهترین بازیکن آمریکا بود، در حالی که ویمبانیاما با ۲۶ امتیاز، بهترین بازیکن فرانسه. این پیروزی، هفدهمین مدال طلای المپیک برای تیم بسکتبال مردان ایالات‌متحده و هشتمین مدال طلا در ۹ دوره اخیر المپیک است.
2066564
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها