به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۲۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۴۹۶۲۵۶

دولت ایتالیا در مقابل نویسنده ضد مافیا

دولت ایتالیا در مقابل نویسنده ضد مافیا
گروه فرهنگی: روبرتو ساویانو نویسنده ایتالیایی علی رغم عدم حضور در فهرست دولت ایتالیا برای شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، در این رویداد شرکت می‌کند.به گزارش ایسنا، روبرتو ساویانو، یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان زنده ایتالیا و منتقد سرسخت نخست‌وزیر راست افراطی این کشور جورجیا ملونی است که نامش در فهرست اولیه ۱۰۰ نویسنده به نمایندگی از ایتالیا به عنوان مهمان افتخاری، امسال نمایشگاه کتاب فرانکفورت نبود.
 
۴۱ نویسنده در نامه‌ای اعتراضی که در ماه ژوئن امضا کردند، اعلام کردند که حذف ساویانو از الگویی پیروی می‌کند که در آن دولت تصویری مثبت از خود را به بقیه جهان نشان می‌دهد و در عین حال از طریق اشکال کم و بیش صریح سانسور، آزادی هنری را در داخل سرکوب می‌کند».

در اعتراض به عدم دعوت از روبرتو ساویانو، چندین نویسنده برجسته دیگر ایتالیایی مانند پائولو جووردانو و آنتونیو اسکوراتی، متعاقباً حضور خود را نمایشگاه کتاب فرانکفورت لغو کردند یا از نمایندگی کشورشان در فرانکفورت به عنوان رسمی خودداری کردند.

به گزارش گاردین، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر  (۲۵ تا ۲۹ مهر ) برگزار می‌شود، هر ساله از یک کشور یا منطقه مهمان دعوت می‌شود تا فرهنگ خود را به نمایش بگذارد و مجموعه‌ای از رویدادهای کتاب‌خوانی‌ و میزگرد برگزار کند. ایتالیا برای اولین بار از سال افتتاح این طرح در سال ۱۹۸۸، مهمان افتخاری امسال این رویداد شده است.

روبرتو ساویانو نویسنده کتاب معروف «گومورا» است که از سال ۲۰۰۶ و انتشار این کتاب که اسرار مافیای ناپل را فاش کرد، به صورت مخفی زندگی می‌کند و تنها تحت اسکورت پلیس ظاهر می‌شود.
 
برچسب ها: روبرتو ساویانو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها