به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ - ۲۰:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۴۹۶۲۶۰

یک کشور دیگر سیگار الکترونیکی را ممنوع کرد

یک کشور دیگر سیگار الکترونیکی را ممنوع کرد
گروه جامعه: بر اساس بیانیه‌ای رسمی، مالدیو ممنوعیت مصرف سیگارهای الکترونیکی و محصولات مرتبط با آن را اعلام کرده است.به گزارش ایسنا، در بیانیه‌ای که روز گذشته (سه‌شنبه) منتشر شد، «محمد مویزو»، رئیس‌جمهور این کشور به دولت خود دستور داد تا گام‌های مشخصی برای ممنوعیت مصرف سیگارهای الکترونیکی بردارند.
 
در بیانیه دفتر رئیس جمهور این کشور آمده است: رئیس جمهور اظهار داشت که به مقامات مربوطه دستور داده است تا اقدامات لازم را برای ممنوعیت واردات سیگارهای الکترونیکی، لوازم جانبی و قطعات آنها از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ آغاز کنند.

علاوه بر این از ۱۵ دسامبر، این ممنوعیت شامل مالکیت، استفاده، ساخت، فروش، تبلیغ و توزیع رایگان سیگارهای الکترونیکی در سراسر این کشور می‌شود.به دنبال دستور رئیس جمهور این کشور، دادستان کل نیز گفت اصلاحیه‌های قوانین موجود در این هفته به پارلمان ارسال خواهد شد.

به گزارش آناتولی، تصمیم دولت مالدیو در این باره در پی درخواست‌های والدین و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی برای ممنوعیت دستگاه‌های سیگار الکترونیکی در این کشور صورت گرفته است.زمانی که سیگارهای الکترونیکی برای اولین‌بار در اواخر سال ۲۰۰۰ وارد بازار شدند، اعتقاد بر این بود که آنها جایگزین ایمن‌تری برای سیگار معمولی هستند، اما مطالعات بارها ایمنی این محصولات را زیر سوال برده‌اند.

این نکته ثابت شده که سیگار الکترونیکی کُشنده و اعتیادآور است و می‌تواند به‌ اندازه کشیدن یک پاکت سیگار در روز، خطرناک باشد.نتایج یک پژوهش در مورد سیگارهای الکترونیکی که در ماه مارس ۲۰۱۹ منتشر شد، نشان داد که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ عروقی حدود ۱۰ درصد و بیماری‌های گردش خون حدود ۴۴ درصد برای مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی بیشتر از غیرسیگاری‌هاست. افسردگی، اضطراب و اختلالات عصبی و عاطفی نیز در مصرف‌کنندگان سیگار الکترونیکی دو برابر غیرسیگاری‌ها است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها