به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۱۸:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۹۶۶۸۱

توافق ارمنستان و آذربایجان برای معاهده صلح 

توافق ارمنستان و آذربایجان برای معاهده صلح 
گروه بین الملل: وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد این کشور به همراه ارمنستان توافق کرده‌اند تا هر چه زودتر معاهده صلح را امضا کنند.
به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای عنوان کرد: دیدار دوجانبه‌ای میان «جیحون بایراموف» وزیر خارجه آذربایجان و «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان در حاشیه نشست وزیران خارجه سازوکار همکاری منطقه‌ای ۳+۳ در استانبول برگزار شد.
طبق گزارش خبرگزاری تاس، این وزارتخانه در ادامه بیانیه‌اش تاکید کرد: «طرفین توافق کردند که گفت‌وگوها در مورد توافقنامه برقراری صلح و روابط میان کشورها را ادامه دهند و تلاش‌ها را برای تکمیل و امضای سریع‌تر آن تقویت کنند.»«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان هم پیشتر گفته بود: «درخصوص تمامی مسائل در پیش‌نویس توافق در رابطه با برقراری روابط دوستانه میان ارمنستان و آذربایجان توافق حاصل گشته است. ما آماده‌ایم تا این سند را در همین ماه امضا کنیم. این موضع رسمی ما است.»
ایروان و باکو در یک سال گذشته و بعد از عملیات نظامی سپتامبر ۲۰۲۳ جمهوری آذربایجان برای کنترل قره‌باغ، در مذاکرات صلح شکننده به سر می‌برند. ایروان بارها بر آمادگی خود برای امضای مفادی که توافق بر سر آنها صورت گرفته، تاکید کرده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها