به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۴:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۳۱۴۷۳

زنگ خطر برای نوجوانان ایران به صدا درآمد

زنگ خطر برای نوجوانان ایران به صدا درآمد
گروه ورزشی:تیم نوجوانان ایران در گروه سوم رقابتهای جام جهانی فوتبال زیر ۱۷ سال اندونزی با تیم‌های برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا همگروه است.به گزارش "ورزش سه"، همگروهی با برزیل و انگلیس را باید سخت ترین قرعه ممکن برای نوجوانان فوتبال ایران دانست؛ در شرایطی که برزیل پس از نیجریه، دومین عنوان‌دار قهرمانی در این رده سنی است و انگلیس نیز ستارگان آینده‌داری چون موکاسا، بازیکن وستهم و شیم موکا، بازیکن چلسی را در خط حمله خود دارد.

جام ملت‌های آسیا ۸ تیر به پایان رسید و تا به امروز ۳ ماه از فرصت طلایی آماده سازی تیم نوجوانان ایران گذشته است؛ آنچه که بیشتر از برنامه‌های اردویی این تیم در این مدت مخابره شده، دیدارهای مردمی با مقامات و مسئولان بوده و برنامه های آماده سازی مشخصی روی سایت فدراسیون قابل مشاهده نیست. این تیم تنها یک اردوی برون مرزی برگزار کرده که در ترکیه بوده و از برنامه های آتی و البته بازی های تدارکاتی که شاید مهم ترین بخش از برنامه های نوجوانان ایران تا پیش از اعزام به جام جهانی را باید به خود اختصاص بدهد خبری نیست.

اینکه سکوت حسین عبدی، سرمربی تیم نوجوانان ایران را احتمالا باید از رضایت او از شرایط موجود بدانیم یا از نگرانی یا بی تفاوتی‌اش هنوز مشخص نیست، اما او پس از قرعه کشی در مصاحبه تصویری با سایت فدراسیون فوتبال از همگروهی با برزیل و انگلیس و قرار گرفتن در گروه مرگ ابراز خوشحالی کرده بود. این خوشحالی البته نگران کننده است چون سه بازیکن اصلی این تیم فقط به دلیل عقد قرارداد با باشگاه‌های مختلف (هوادار، پیکان و زنیت سنت‌پترزبورگ) با نظر سرمربی تیم از حضور در اردوها منع شدند.

با اتفاقاتی که برای تیم امید ایران رخ داد و از صعود به مرحله دوم جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا و المپیک 2024 بازماند، زنگ خطر به خاطر برنامه‌های مبهم تنها نماینده رده پایه ملی ایران در جام جهانی بیشتر به صدا درآمده تا پس از عدم صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی و عدم موفقیت امیدها، در تمام مسابقات از جمله مسابقات آسیایی هانگژو، این پرسش ایجاد شود که فوتبال رده پایه چه سرنوشتی دارد؟

از دیگر نکات جالب توجه درباره تیم ملی نوجوانان تماسی بود که خبرنگار ما برای کسب آخرین خبرها با مدیر رسانه این تیم برقرار کرد، اما او هم درباره برنامه‌های این تیم ابراز بی‌اطلاعی کرد.بهتر است در زمان باقی مانده تا شروع مسابقات درباره اینکه مسئولیت تیم نوجوانان ایران با کدام بخش یا فرد در فدراسیون فوتبال است مشخص شود تا نوجوانان ایران با شرایط بهتری و برنامه خوبی به استقبال جام جهانی و رقبای قدرتمندشان بروند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها