به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۱ - ۱۳:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۲ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۴۳۷۴۳۷

اسرائیل از کشف چند تونل حماس در غزه خبر داد

گروه بین‌الملل: ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که چند تونل متعلق به حماس در نوار غزه را که هنوز فعال بودند، کشف و «خنثی» کرده است.
اسرائیل از کشف چند تونل حماس در غزه خبر داد
براساس بیانیه ارتش، یگان موسوم به «یهلوم» (الماس) همراه با تیپ‌های «نحل» و «نگِب» ضمن همکاری با نیروهای زرهی ارتش چند تونل فعال حماس را یافتند و با کارگذاری مواد منفجره در دهانه، تونل‌ها را منفجر کرده و سپس محل را مین‌گذاری کردند. ارتش افزود که این محل اکنون در تصرف این نیرو است. ارتش اسرائیل فیلم‌هایی را از جمله از یافتن دهانه تونل در بخش «بیت حانون» در شمال غزه منتشر کرده است.  
اسرائیل تأکید دارد که سران نظامی حماس در تونل‌های زیر غزه پنهان شده و بخش بزرگی از شهر غزه در طول سال‌های متمادی از سوی حماس تونل‌کشی شده است. یکی از اهداف تعیین شده اسرائیل در جنگ جاری، نابودی تونل‎‌های حماس است. اسرائیل می‌گوید حدود ۴۰ هزار نیروی حماس همراه با تجهیزات جنگی در شهر زیرزمینی غزه، اسرائیل را با مخاطرات امنیتی روبه‌رو کرده است. یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، روز پنجشنبه گفت «راه‌های ابتکاری» برای تونل‌ها داریم. اما از اشاره به آن خودداری کرد.
موسی ابومرزوق، از سران حماس در روزهای گذشته گفت تونل‌هایی که سازمان او در زیرزمین باریکه غزه ایجاد کرده، برای فعالیت شبه‌نظامیان و فرماندهان این سازمان است ولی مسئولیت تأمین جان مردم غزه بر عهده سازمان ملل است.

والانیوز:‌ اسرائیل تاکنون بیش از ۱۰۰ تونل زیرزمینی در غزه را تخریب کرده است
به گزارش سایت خبری اسراییلی "والانیوز" مهندسان ارتش اسرائیل عملیات گسترده‌ای را برای تخریب تونل‌های حماس در مناطقی از نوار غزه که نیروهای زمینی وارد آنها شده‌اند را آغاز کرده‌اند. بر اساس این گزارش، انواع مختلفی از ربات‌ها و وسایل انفجاری به کار برده شده تا تونل‌ها را تخریب کنند و تله‌های انفجاری نصب‌شده از سوی حماس را خنثی سازند. یکی از افسران ارشد ارتش اسرائیل در این رابطه گفته است: «در ابتدا این احتمال وجود داشت که آن‌ها با شلیک از خروجی‌های تونل جلوی ما را بگیرند، اما پس از کنترل مناطق، عملیات فنی آغاز شد.» طبق این گزارش، نیروهای زمینی اسرائیل تاکنون حدود ۱۰۰ تونل را منهدم کرده‌اند؛ و این بدون احتساب تونل‌هایی است که در اثر حملات هوایی ویران شده‌اند.
برچسب ها: تونل‌های غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها