به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۶ - ۱۶:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۳۴۸۳۶۱
برنز: از سفر پوتین به ایران به من نوعی احساس نوستالژیک دست داد

هشدار آمریكا نسبت به هرگونه کمک ایران به روسیه در جنگ علیه اوکراین

ویلیام برنز -رئیس سازمان سیا
ویلیام برنز -رئیس سازمان سیا
گروه بین‌الملل: در ادامه ابراز نگرانی مقام‌های آمریکایی در خصوص همکاری نظامی تهران با روسیه برای ارائه هواپیماهای بدون سرنشین، لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، نسبت به هرگونه کمک ایران به روسیه در تجاوز نظامی به اوکراین هشدار دادند.
لوید آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژنرال مارک میلی اظهار داشت: «ما به ایران توصیه می‌کنیم که این کار را انجام  
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم که این ایده واقعاً بدی است، و من در این مورد (همین‌قدر بیشتر) نمی‌گویم.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته گفته بود که روسیه از ایران خواسته است «صدها هواپیمای بدون سرنشین» با قابلیت حمل تسلیحات به این کشور تحویل دهد تا در تهاجم نظامی خود علیه اوکراین از آن‌ها استفاده کند.
لوید آستین و ژنرال مارک میلی در کنفرانس خبری خود تاکید کردند که کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین، اقدام خوبی نیست.
ژنرال مارک میلی نیز گفته است، «فکر نمی‌کنم این ایده خوبی باشد که ایران پهپاد [هواپیماهای بدون سرنشین] یا سایر سامانه‌های تسلیحاتی را که در رسانه‌ها مطرح شده‌اند٬ در اختیار روسیه قرار دهد. ما این مساله را زیر نظر خواهیم داشت تا ببینیم این مساله به کجا منتهی می‌شود.
رئیس سازمان سیا هم گفت: وقتی تصویر دیدار ولادیمیر پوتین در ایران را دیدم، به من نوعی احساس نوستالژیک دست داد، چون خیلی چیزهای زیادی از مذاکراتم با ایرانی‌ها و روس‌ها برای سال‌ها در ذهنم بود که به یادم افتاد.
ویلیام برنز افزود: از دید من، فارغ از تصویرهایی که ما می‌بینیم واقعیت این است که روس‌ها و ایرانی‌ها در حال حاضر به هم نیاز دارند؛ هر دو کشور زیر تحریم های سنگین قرار دارند. همچنین دو کشور می‌خواهند از انزوای سیاسی خارج شوند. اما آنها به یکدیگر نیاز دارند و در زمینه رقیبان انرژی و رقیبان تاریخی خود واقعا به هم اعتماد دارند.
این درست است که روس ها در زمینه سلاح‌های پهپادی مورد نیازشان و هواپیماهای بی سرنشین دست خود را به سمت ایرانی‌ها دراز کرده‌اند. من گمان کنم که این برای ما مهم باشد که به یاد داشته باشیم و به خاطر بیاوریم که وقتی به چشم انداز این موضوع نگاه می‌کنیم، می بینیم که هدف این پهپادها کشتن غیرنظامیان اوکراین در جنگ وحشیانه و بی‌علت روسیه است.
همچنین مهم است که به یاد داشته باشیم که این کار از جنبه دیگر، انعکاسی است از ناکارآمدی صنعت دفاعی روسیه و نشان دهنده مشکلاتی است که آنها این روزها و بعد از شکست‌های قابل توجه در جنگ علیه اوکراین تا کنون، با آن رو به رو هستند.
وی ادامه داد: دو طرف پیگیر راه‌هایی هستند که به همدیگر برای دور زدن تحریم‌ها کمک کنند و گمان کنم دو طرف پیگیر این باشند که نشان دهند گزینه‌هایی در اختیار دارند؛ چه برای ولادیمیر پوتین که درگیر جنگ در اوکراین است و مطمئن هستم رهبری در ایران نیز نگاهی به سفر بایدن به خاورمیانه در یک هفته پیش دارد و آنها هم می‌خواهند که نشان دهند گزینه‌هایی در اختیار دارند.
برنز افزود: با وجود این، گمان کنم مسئله آزاردهنده در مقابل برخی از گام هایی که این دو کشور برمی‌دارند، چیزی است که ما نیز به شدت در سازمان سیا بر روی آن کار می‌کنیم، و آن، محدودیت‌هایی است که در مسیر کمک متقابل این دو کشور به یکدیگر وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۱/۰۴/۳۰ ۲۳:۲۳
به نظر سر کارمون گذاشتند آخه روسیه مثلا ابرقدرته و جز 5 عضو شورای امنیت است چه نیازی به کمک ما دارد (391038)
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۰۲:۱۳
صدای شکستن شاخ غولی به نام آمریکا به گوش میرسد (391040)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها