به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۳۵۶۴۶۳
چرا این هفته لیگ برتر مهم است؟

رونمایی از نخستین مدعی قهرمانی لیگ بیست و دوم

گروه ورزشی: دیدارهای این هفته لیگ برتر می‌تواند رونمایی از حداقل یک مدعی جدی را در خود داشته باشد و چه بسا سبقت ویژه یکی از مدعیان را رقم بزند.
رونمایی از نخستین مدعی قهرمانی لیگ بیست و دوم
پیش از شروع لیگ برتر به صورت کلاسیک پرسپولیس استقلال و سپاهان به عنوان مدعیان قهرمانی در محافل فوتبالی مطرح شدند و بر اساس یارگیری‌ها، فولاد گل‌گهر، مس رفسنجان و تراکتور نیز خود را در پله بعدی قرار دادند تا شاید با غفلت مدعیان اصلی، کاری از پیش ببرند.
اما این‌ها پیش‌بینی‌هایی بود که بر اساس گذشته باشگاه‌ها و اسکواد تیم‌ها انجام می‌شد و آنچه اهمیت داشت و مدعیان اصلی را معرفی می‌کرد، نمایش تیم‌ها در داخل زمین بود. چهار هفته ابتدایی لیگ برتر نیز چیزی متفاوت با این پیش‌بینی را نشان نداد و سه مدعی اصلی به همراه فولاد در جمع بالانشینان قرار گرفتند و یک میهمان (پیکان) خود را به این جمع وارد کرد.
با این حال هفته پنجم لیگ برتر، نقطه عطفی در رقابت مدعیان خواهد بود و احتمالا اثری ویژه بر معادلات قهرمانی خواهد گذاشت، چه بسا یک مدعی بتواند با سبقت از سایرین، دست بالا را در دوئل صدرنشینی به خود اختصاص دهد و با شرایط بهتر به استقبال ادامه بازی‌ها برود.


* چشم پرسپولیس به شکست‌ناپذیران لیگ برتر
پرسپولیس پس از دو هفته ناکامی، دو برد مهم را به دست آورد تا با 8 امتیاز صعودی غافلگیر‌کننده به صدر جدول را تجربه کند. سرخپوشان اگر هوادار را شکست دهند، علاوه بر حفظ رتبه نخست، برای اولین بار در این فصل به متوسط بیش از دو امتیاز به ازای هر بازی خواهند رسید و باتوجه به قرعه مناسب، فرصت کسب امتیازات بیشتر تا هفته دهم را هم خواهند داشت.
اما پرسپولیس در کنار این برد کلیدی چشم به جدال اصفهان و خوزستان خواهد دوخت تا دو تیم بدون باخت (ذوب آهن و مس رفسنجان) بتوانند از سپاهان و فولاد امتیاز بگیرند و سرخپوشان با کسب پیروزی، اختلاف خود را به بیش از یک بازی برسانند و سبقت بزرگ را رقم بزنند.
البته وجه دیگر ماجرا، تقابل پرسپولیس با تیمی است که هفته گذشته در خانه تراکتور امتیاز گرفت و فصل پیش را هم بدون باخت به پرسپولیس سپری کرد تا در عین حال سپاهان و فولاد نیز امیدوار باشند تا شاید صدر را از پرسپولیس بگیرند.
* دربی پایتخت و ادامه شگفتی‌سازی میهمان ناخوانده؟
شانس ویژه استقلال این است که با علم بر نتایج بازی‌های این هفته، دیدار خود را با پیکان برگزار خواهد کرد و در صورت غلبه بر تیم مجتبی حسینی، ده امتیازی خواهد شد. با هر نتیجه در بازی‌های امروز، پیروزی استقلال بر پیکان این تیم را در جمع مدعیان نگه می‌دارد و شاید پایانی باشد بر حضور کوتاه دیگر تیم آبی‌پوش پایتخت در بالای جدول.
اما باتوجه به اینکه استقلال یک امتیاز کمتر از پرسپولیس و فولاد دارد، از دست دادن امتیاز این بازی هزینه زیادی آن‌ها خواهد داشت. نکته مثبت برای استقلال این است که آبی‌ها دو بازی پیش از فیفادی را در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند و این موقعیتی ویژه برای تیمی خواهد بود که شانس 13 امتیازی شدن در پایان هفته ششم را دارد.

* اولین نقطه عطف لیگ بیست و دوم
این جذابیت‌‎هایی است که هفته پنجم را ویژه می‌کند. از این هفته، جدول کم کم شکل می‌گیرد و مدعیان فاصله خود با تیم‌های پایین‌تر را بیشتر خواهند کرد. حتی اگر احتمال قوی‌تر (برد پرسپولیس، سپاهان، فولاد و استقلال) هم رقم بخورد، بازهم یک نقطه عطف خواهد بود چرا که صف اول برای صدرنشینی را تشکیل خواهد داد.
از سوی دیگر در پایین جدول نیز اگر ملوان، تراکتور و نساجی مازندران در 180 دقیقه پیش رو به نخستین برد خود نرسند، شرایطی پیچیده‌ای پیدا خواهند کرد و برای دستیابی به رتبه‌های بهتر با چالش جدی مواجه خواهند شد.
بنابراین شاید هر 8 بازی این هفته لیگ برتر ایران اهمیت زیادی دارند و لحظاتی جذاب و البته مهم را در دل خود خواهند داشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها