به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۷:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۱۴ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۴۸۴۹۴۵

ترامپ هریس را کودن خواند 

ترامپ هریس را کودن خواند 
گروه بین الملل:  نامزد جمهوری‌خواهان، کامالا هریس رقیب احتمالی خود را "کودن و چپ رادیکال" خطاب کرد. او از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بخاطر "توافق عالی" بر سر مبادله زندانیان با غرب تمجید کرد.
دونالد ترامپ، گفت  هریس "بهره هوشی پایینی دارد".ترامپ، معاون رئیس‌جمهور فعلی و نامزد احتمالی دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری را "دیوانه" و "چپ رادیکال" دانست.
ترامپ در ادامه صحبت‌های خود هریس را با سناتور برنی سندرز، که برای نامزدی ریاست جمهوری دموکرات‌ها در دوره‌های قبل رقابت کرده بود و دارای مواضع چپ است، مقایسه کرد و گفت: «هریس بدتر از برنی سندرز است، اما به اندازه او باهوش نیست و نسخه احمق برنی سندرز است و حتی از او چپ‌تر.»ترامپ به نظر می‌رسد به دلیل موفقیت کنونی کامالا هریس در کارزارهای انتخاباتی، لحن خود را نسبت به رقیب احتمالی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری تندتر کرده است.هریس در جمع‌آوری کمک‌های مالی موفق عمل کرده و در اولین نظرسنجی‌ها در مقابل ترامپ، بهتر از بایدن بوده است.ترامپ در گذشته نیز افراد زیادی را به دلیل "بهره هوشی پائین" مورد توهین قرارداده و خود را "نابغه‌ای با ضریب هوشی بالا" معرفی کرده است.
دونالد ترامپ در سخنرانی خود در آتلانتا از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تمجید کرد و به خاطر توافق عالی بر سر تبادل زندانیان با غرب به او تبریک گفت. او اما گفت برای این توافق برخی از بدترین قاتلان جهان آزاد شده‌اند.ترامپ افزود «ما افراد خود را پس گرفتیم اما توافق‌های وحشتناکی انجام دادیم.»
رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه تاکید کرد که در دوران ریاست جمهوری او نیز آمریکایی‌های زندانی در خارج از کشور آزاد شدند ولی هرگز پول پرداخت نشده است. او قبلا با انتقاد از توافق با روسیه بدون هیچ دلیل منطقی ادعا کرده بود که برای تبادل زندانیان پول پرداخت شده است.روسیه در مجموع ۱۶ زندانی را آزاد کرد، از جمله پنج نفر با تابعیت آلمانی و یک آلمانی محکوم به اعدام در بلاروس که عفو شده بود.
رسانه‌ها این توافق را "بزرگ‌ترین تبادل زندانی میان روسیه و غرب بعد از جنگ سرد" دانستند. ترکیه میانجی‌گری میان روسیه و کشورهای غربی را برعهده داشت. دفتر ریاست جمهوری ترکیه در آنکارا اعلام کرد که در مجموع ۱۳ نفر به آلمان، سه نفر به ایالات متحده آمریکا و ۱۰ نفر در مقابل به روسیه منتقل می‌شوند.
 
برچسب ها: كامالا هریس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها