به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ - ۲۱:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۲۸ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۴۹۶۶۹۶

پاپ کتاب خاطرات منتشر می‌کند

پاپ کتاب خاطرات منتشر می‌کند
گروه فرهنگی: «پاپ فرانسیس» قصد دارد کتاب خاطراتش را منتشر کند و به این ترتیب به نخستین فردی تبدیل خواهد شد که در مقام پاپ، کتاب خاطراتش را چاپ می‌کند.به گزارش ایسنا، انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس»‌ اعلام کرد که «پاپ فرانسیس»‌ یک خودزندگی‌نامه را منتشر کرده است. کتاب «امید» که در ژانویه سال میلادی آینده در نقاط مختلف جهان منتشر خواهد شد و نخستین کتاب خاطراتی محسوب می‌شود که توسط یک پاپ در مقام مسئول منتشر می‌شود.
 
«گاردین»‌ نوشت،‌ پاپ و دیگر نویسنده این کتاب که «کارلو موسو» ناشر ایتالیایی است، از ۶ سال اخیر نگارش این کتاب را آغاز کرده‌اند. در ابتدا قرار بود که این کتاب پس از درگذشت پاپ منتشر شود، اما بر اساس بیانیه «پنگوئن رندوم هاوس»، اما فرصت انتشار در زمان جشن «جوبیلی» سال ۲۰۲۵(زمانی که به بخشش، تجدید معنوی و جشن در کلیسای کاتولیک که هر ۲۵ سال یکبار اتفاق می‌افتد اختصاص داده می‌شود) و همچنین «نیازهای عصر کنونی»، پاپ را برانگیخت تا در زمانی که در قید حیات است کتاب را منتشر کند.

«امید» روایتگر داستان زندگی «پاپ فرانسیس» است و به ریشه ایتالیایی او و مهاجرت اجدادش به آمریکای لاتین و همچنین کودکی، نوجوانی، انتخاب شغل، زندگی بزرگسالی‌اش و دوران فعالیت‌ به عنوان پاپ می‌پردازد.به گفته «کارلو موسو» در کنار متن این کتاب، مجموعه‌ای از عکس‌هایی که پیش‌تر منتشر نشده‌اند نیز چاپ خواهد شد.

کتاب‌های قبلی «پاپ فرانسیس» شامل «بگذارید رویاپردازی کنیم»‌ و «زندگی: داستان من در طول تاریخ» است که در آن پاپ به مهم‌ترین رویدادهای هشت دهه اخیر نگاهی داشته است. با این حال، آن کتاب براساس مصاحبه‌هایی در مورد دیدگاه‌ها و تجربیات او درباره وقایع قرن بیستم بود و «امید» نخستین شرح کامل زندگی‌ او محسوب می‌شود.«امید» در چهاردم ژانویه سال ۲۰۲۵ در ۸۰ کشور منتشر خواهد شد.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها