به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۵ - ۲۰:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۸۹۴۴۰

سفر پاپ به پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان

سفر پاپ به پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان
گروه بین الملل: پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان  در شروع طولانی‌ترین سفر دوران رهبری خود بر واتیکان، وارد اندونزی شد.  او در این سفر بر رواداری بین ادیان به‌ویژه در اندونزی که بزرگترین جمعیت مسلمانان جهان را دارد، تأکید خواهد کرد.
هواپیمای پاپ فرانسیس  در فرودگاه بین‌المللی جاکارتا به زمین نشست. او با صندلی چرخدار از هواپیما خارج شد و توسط وزیر امور دینی اندونزی، مورد استقبال قرار گرفت و سپس برای استراحت به سفارت واتیکان در اندونزی منتقل شد.
از برنامه‌های مهم سفر پاپ فرانسیس به جاکارتا، شرکت او در یک نشست بین‌الادیانی در مسجد مشهور استقلال با نمایندگان شش دین رسمی شناخته شده در اندونزی از جمله اسلام، بودیسم، هندوئیسم، مسیحیت کاتولیک و مسیحیت پروتستان است.
پاپ فرانسیس سفر خود به اندونزی را روز پنجشنبه با برگزاری یک مراسم مذهبی در استادیومی در جاکارتا به پایان خواهد رساند، که انتظار می‌رود بیش از ۸۰ هزار کاتولیک در آن شرکت کنند.
او سپس به پاپوآ گینه نو، تیمور شرقی و سنگاپور خواهد رفت.پاپ فرانسیس در طول این سفر ۱۲ روزه، نزدیک به ۳۳ هزار کیلومتر سفر خواهد کرد و در بیش از ۴۰ رویداد حضور خواهد یافت.
اندونزی به مناسبت سفر پاپ فرانسیس تدابیر امنیتی را تشدید کرده واز جمله ۹ هزار نیروی نظامی و پلیس را برای چهار روز حضور او در این کشور، به کار گرفته است.
پاپ فرانسیس، سومین رهبر واتیکان است که به اندونزی، کشوری که دارای بزرگترین جمعیت مسلمانان در جهان است سفر می‌کند.این سفر برای پاپ فرانسیس، که در ماه دسامبر امسال ۸۸ ساله می‌شود و با مشکلات متعدد سلامتی دست و پنجه نرم می‌کند، چالش‌برانگیز توصیف شده است.
نگرانی‌هایی درباره تأثیر برنامه‌های فشرده‌ این سفر بر سلامت پاپ فرانسیس که در وضعیت نامساعد جسمی قرار دارد، مطرح شده است. او در طول این تور آسیایی، توسط یک پزشک و دو پرستار همراهی خواهد شد.
هیچ پاپ دیگری در این سن سفر بین‌المللی انجام نداده است. سلف او، بندیکت شانزدهم، در ۸۵ سالگی استعفا داد، در حالی که ژان پل دوم آخرین سفر خارجی خود را یک سال پیش از درگذشت، در سن ۸۴ سالگی، انجام داد.
پاپ فرانسیس، که در جوانی بخشی از ریه‌اش را از دست داده است، در سال‌های اخیر با مشکلات تنفسی و حرکتی روبرو بوده است، برخی از این مشکلات موجب شده‌اند که او برنامه هفتگی مذهبی در روز یکشنبه را از دست بدهد. او در نوامبر سال گذشته سفر برنامه‌ریزی به نشست سالانه تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در دبی را به دلیل التهاب ریه لغو کرد.
پاپ فرانسیس از سال ۲۰۲۲، به دلیل شکستگی زانو و کشیدگی رباط‌ها، از صندلی چرخدار برای حرکت استفاده می‌کند.
برچسب ها: پاپ فرانسیس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها