به روز شده در ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ - ۱۱:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۳۰ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۹۶۹۲۵

نمی‌خواهم اسم مهدی ترابی را بر زبان بیاورم

نمی‌خواهم اسم مهدی ترابی را بر زبان بیاورم
گروه ورزشی: پرسپولیس اگرچه در رقابت‌های داخلی شروع خوبی داشته و توانسته هوادارانش را راضی نگه دارد اما در لیگ نخبگان نتوانسته ناکامی فصل گذشته خود را جبران کند و از دو بازی فقط یک امتیاز به دست آورده است.

به گزارش فرهیختگان؛به خاطر همین مسئله امشب خیلی باید مراقب باشد که بدون امتیاز زمین را ترک نکند که در آن صورت کارش برای صعود به مرحله بعد با اما و اگرهای زیادی مواجه خواهد شد. خوان گاریدو باز هم در یک بازی حساس دیگر اوستون اورونوف ستاره ازبک تیمش را در اختیار ندارد و این مسئله طبیعتا به سود پرسپولیس نخواهد بود.

البته امید عالیشاه شرایط بازی کردن را پیدا کرده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او جایگزین اورونوف خواهد شد. اسماعیلی حلالی، پیشکسوت قرمزها  با تمجید از تیم گاریدو مدعی شد السد تیمی نیست که بخواهد در قطر راحت امتیاز از دست دهد و یک بازی فوق‌العاده سخت در انتظار دو تیم خواهد بود. ماحصل این گفت‌وگو را در ادامه از نظر می‌گذرانید.
 
السد تیمی باکلاس و حرفه‌ای است
 
حلالی در ابتدای صحبت‌های خود به تیم السد اشاره کرده و گفت: «حریف امشب پرسپولیس یکی از تیم‌های حرفه‌ای و باکلاس قاره آسیاست. تیمی که سال‌هاست پای ثابت رقابت‌های آسیایی بوده و همیشه یک حریف سخت و قابل احترام برای نمایندگان کشورمان بوده است. بدون شک از لحاظ امکانات و داشتن مهره‌های خارجی گران‌قیمت این تیم قابل مقایسه با پرسپولیس نیست و حتما هم تیم ما در قطر تحت‌تأثیر امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که باشگاه السد دارد، قرار گرفته است. امکاناتی که مطمئنا اگر در اختیار پرسپولیس یا کلا جوانان ما بود از شرایط الانمان از نظر فنی خیلی جلوتر بودیم. به هر شکل شرایط به‌گونه‌ای است که تیم‌های عربی خودشان را از لحاظ امکانات به تیم‌های سطح اول دنیا رسانده‌اند اما در ایران دنبال یک زمین چمن باکیفیتیم.»

پرسپولیس در آسیا بسیار قابل احترام است
پیشکسوت فوتبال کشورمان همچنین عنوان کرد: «من کاری به دهه‌های گذشته تیم‌های دیگر ندارم. آنچه امروز در قاره آسیا از آن صحبت می‌شود فینالیست شدن پرسپولیس در چند سال اخیر است. شک نکنید همین بازیکنان السد خیلی از بازیکنان پرسپولیس را می‌شناسند و می‌دانند که امشب با چه تیم قدر و بزرگی بازی دارند.

پرسپولیس قهرمان 7 دوره از 8 دوره اخیر لیگ برتر ایران است و طبیعتا در آسیا هم به‌عنوان بهترین تیم ایران شناخته می‌شود. شاید فصل پیش پرسپولیس در آسیا بد نتیجه گرفت که من بیشتر آن را به خاطر بدشانسی می‌دانم اما این فصل برای دفاع از حیثیت خود راهی لیگ نخبگان شده است. همان‌طور که دیدید پرسپولیس در بازی با الاهلی در همان عربستان تیم برتر میدان بود، تا جایی که رسانه‌های عربستانی از تیم الاهلی و سرمربی‌اش انتقاد کرده بودند که چرا مقابل پرسپولیس آنقدر تحت فشار قرار گرفتند.

آن مسابقه مرا خیلی به آینده تیم در لیگ نخبگان امیدوار کرد و انتظارم این بود پاختاکور را در تهران شکست دهیم که تیم روز خوبی در آن مسابقه نداشت. نمی‌دانم دلیل بد بودن بازیکنان زمین بی‌کیفیت ورزشگاه شهر قدس و هوای بارانی بود یا اینکه تیم توسط حریف، خوب آنالیز شده بود. در آن مسابقه پرسپولیس چه بعد از زدن گل و چه بعد از اینکه دروازه‌اش باز شد، هرگز ریتم خوبی از خود ارائه نداد.»

استراحت برای بازیکنان لازم بود
وی در واکنش به اینکه طولانی شدن تعطیلات پرسپولیس به ضررش تمام نخواهد شد درحالی‌که السد جمعه‌شب در لیگ داخلی به میدان رفته، خاطرنشان کرد: «همان‌طور که گفتم آنها دارند در مسیر حرفه‌ای واقعی قدم برمی‌دارند و همه‌چیزشان روی اصول و برنامه‌ریزی است. پرواضح است که فوتبالیست‌های ایرانی در بازی‌های تحت فشار دچار افت می‌شوند و پرسپولیس هم بعد از چند بازی فشرده در بازی‌های آخرش آن شادابی و طراوت قبل را نداشت. به خاطر همین اعتقاد دارم تعطیلات دو سه هفته‌ای خیلی به بازیکنان پرسپولیس کمک کرد تا خستگی از تن خارج کرده و برای بازی‌های سخت پیش رو آماده باشند. البته قبول دارم تیم‌ها همیشه باید در شرایط مسابقه باشند اما برخی اوقات استراحت برای بازیکنان لازم است. امیدوارم این استراحت امشب کمک کند پرسپولیس با 3 امتیاز به ایران برگردد چون حتی یک امتیاز هم خیلی به کارمان نمی‌آید.»

نبود اورونوف هم بد است، هم خوب
پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به غیبت اوستون اورونوف در بازی امشب پرسپولیس با السد گفت: «قدر مسلم نبود اورونوف از بار تهاجمی پرسپولیس کم خواهد کرد اما در عین حال کمک می‌کند پرسپولیس ریتم بازی‌اش را بهتر حفظ کند. اورونوف بازیکنی خیلی خوب با قدرت بالای دریبل‌زنی و سرعت عالی است که گل‌های حساسی هم برای پرسپولیس به ثمر رسانده و به نوعی کار دربیار بوده است اما در مواقعی او با دریبل‌زنی و تکروی بی‌جا تا حدودی سرعت و ریتم بازی تیمش را خراب می‌کند. موردی که حتما مربیان پرسپولیس هم به اورونوف تذکر خواهند داد. مسلما تاثیرات مثبت اورونوف خیلی بیشتر از تاثیرات منفی‌اش است و اگر امشب در ترکیب تیم بود می‌توانست نفوذهای خیلی خوبی داشته باشد.»

دوست ندارم راجع به ترابی حرف بزنم
حلالی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود پرسپولیس برای مهدی ترابی یک جانشین خوب در نقل و انتقالات تابستانی پیدا می‌کرد تا در نبود اورونوف به مشکل برنخورد؟ عنوان کرد: «دوست ندارم اسم یک‌سری از بازیکنانی را بیاورم که با حالت خوبی از پرسپولیس جدا نشدند. در تیم بزرگ پرسپولیس بازیکنان بزرگ زیادی بازی کرده‌اند و اکثر آنها در هر مقطعی که قصد ترک این تیم را داشتند با احترام به هواداران بدون دردسر جدا می‌شدند اما متاسفانه یک‌سری از بازیکنان فقط صحبت از تعصب و غیرت می‌کنند اما به محض اینکه یک پیشنهاد مالی بهتر به آنها می‌شود سر از تیم دیگری درمی‌آورند.

هواداران یک بار ترابی را به خاطر فسخ قراردادش به خاطر 7 درصد باقی مانده از پولش و رفتن به قطر بخشیدند و استقبال خوبی از او داشتند اما او باز هم به خاطر پول به حالت بدی از پرسپولیس جدا شد و مسلما هواداران این مسئله را فراموش نخواهند کرد. بدون شک ترابی از نظر فنی بازیکن خوب و تأثیرگذاری برای پرسپولیس بود اما جدایی او و دیگر نفرات از پرسپولیس باعث تضعیف تیم نشد. آینده نشان خواهد داد پرسپولیس از این جدایی ضرر خواهد کرد یا بازیکنان.

خوشبختانه در خط دروازه دروازه‌بان بهتری نصیب‌مان شده است. ایوب و ژوائو هم بازیکنان خوبی هستند. اگر می‌شد علی قلی‌زاده را هم باشگاه جذب می‌کرد الان بازیکنان باکیفیت‌تری در اختیار کادرفنی بود. متاسفانه خیلی از حریفان پرسپولیس به بازی بسته و دفاع فشرده روی می‌آورند و در این مواقع داشتن بازیکن خلاق خیلی برای تیم لازم است که هم‌اکنون اورونوف این قابلیت را در تیم دارد.»

حرف برانکو را فراموش نمی‌کنم
وی همچنین در واکنش به این اظهارنظر برانکو که گفته بود باشگاه‌های ایرانی به‌زودی به باشگاه‌های آماتوری در آسیا تبدیل خواهند شد، افزود: «صددرصد حق با برانکوست. خاطرم هست زمانی که سرمربی امید پرسپولیس بودم به تمرین تیم بزرگسالان که برانکو سرمربی‌اش بود رفتم. دیدم او بر سر یک موضوع بسیار کوچک ناراحت است. جریان این بود که از باشگاه برای کادرفنی ساق‌بند ورزشی خواسته بود که بعد از دو هفته هنوز برای او نیاورده بودند. برانکو هم خیلی از این مسئله ناراحت بود و به من گفت ببین اینجا ما باید بر سر چه مسائلی ناراحت باشیم و بماند که چه کم و کاستی‌هایی است.

اینکه شما می‌گویید برانکو گفته باشگاه‌های ایرانی به تیم‌های آماتور تبدیل خواهند شد قدر مسلم حق با او بوده است. الان برای برگزاری مسابقات لیگ زمین چمن درست و حسابی نداریم. تیم ملی در اصفهان و آن زمین افتضاح برابر قرقیزستان به میدان رفت. یا خود باشگاه سپاهان به خاطر زمین بد نتوانست حریفش را شکست داده و راهی لیگ نخبگان شود. در این لیگ میلیاردها تومان به بازیکنان و مربیان خارجی داده می‌شود اما اکثر آنها کارایی ندارند و خیلی زود به کشورشان برمی‌گردند. اگر نصفی از این پول‌ها را خرج آکادمی‌ها و ساختن ورزشگاه و درست کردن زمین‌ها می‌کردیم الان این وضع فوتبالمان نبود. الان دغدغه بازیکن پرسپولیس و استقلال نباید زمین تمرین باکیفیت باشد.

این یعنی اینکه هیچ‌یک از مدیران در این 20، 30 سال کار زیر بنایی انجام نداده‌اند و فقط مدیر هزینه بوده‌اند. 20 سال است که می‌گویم به فوتبال پایه اهمیت دهید و اگر بازیکنی را می‌بینید سرشار از استعداد است او را حمایت و کنترل کنید تا به تیم بزرگسالان و تیم ملی برسد اما مدیران فقط دنبال اینند که با جذب فلان مربی یا بازیکن خارجی خودشان را در دل هوادار جا کنند. تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد 10 سال دیگر هم مشکلاتی که امروز دچار آن شده‌ایم به‌مراتب بیشتر شده است.
برچسب ها: اسماعیلی حلالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها