به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ - ۱۴:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۴۹۷۳۷۶

ترمینال ویژه پرواز تهران مسکو

گروه گردشگری: بلیط هواپیما تهران مسکو یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های پروازهای خارجی است. افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما به مسکو سفر می‌کنند و از تفریح و گشت‌وگذار در این شهر لذت می‌برند. دلیل سفر برخی دیگر از مسافران پرواز تهران مسکو هم کار، دیدار با دوستان و اعضای خانواده یا تحصیل در دانشگاه‌های این شهر است.
ترمینال ویژه پرواز تهران مسکو
 بلیط هواپیما تهران مسکو یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌های پروازهای خارجی است. افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما به مسکو سفر می‌کنند و از تفریح و گشت‌وگذار در این شهر لذت می‌برند. دلیل سفر برخی دیگر از مسافران پرواز تهران مسکو هم کار، دیدار با دوستان و اعضای خانواده یا تحصیل در دانشگاه‌های این شهر است.
جزو هر دسته از این افراد باشید برای سفر به مسکو باید بلیط هواپیما بخرید. بلیط‌های پروازهای تهران به مقصد مسکو توسط بسیاری از سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما فروخته می‌شوند بنابراین خرید بلیط این پروازها کار سختی نیست. بااین‌حال بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما اطلاعاتی درباره فرودگاه‌ها و ترمینال‌های ورودی و خروجی پروازهای تهران مسکو به دست بیاورید. این اطلاعات به شما در هنگام خرید بلیط و سفر هوایی به مسکو کمک زیادی خواهد کرد.

پروازهای تهران مسکو از کدام فرودگاه انجام می‌شوند؟
همه پروازهای تهران مسکو از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام می‌شوند. این فرودگاه بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌ کشور است که چندین ترمینال مخصوص پروازهای ورودی و خروجی دارد. وسعت فرودگاه امام به حدود ۱۴ هکتار می‌رسد. فاز اول این فرودگاه چند سالی است که افتتاح شده و فاز دوم هم به زودی تکمیل می‌شود. فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در ۳۰ کیلومتری تهران قرار دارد. شما با وسایل نقلیه مختلفی مانند مترو، تاکسی یا اتوبوس می‌توانید به این فرودگاه دسترسی داشته باشید.

ترمینال خروجی پروازهای تهران مسکو
ترمینال شماره یک و ترمینال سلام، دو ترمینال فعال فرودگاه امام خمینی هستند. پروازهای تهران مسکو از طریق ترمینال شماره یک انجام می‌شوند. همه مسافرانی که قصد دارند به خارج از کشور سفر کنند باید مراحلی را این فرودگاه طی کنند. این مراحل شامل بازرسی، تحویل بار، دریافت کارت پرواز و بررسی گذرنامه و مدارک هویتی می‌شود. همه این مراحل در سالن ترانزیت فرودگاه امام خمینی طی خواهند شد. پس از طی این مراحل مسافران باید به سالن بوردینگ بروند. در سالن بوردینگ مسافران با توجه به اطلاعات کارت پروازشان به سمت هواپیماها هدایت می‌شوند.



ایرلاین‌های فعال در مسیر تهران مسکو
بسیاری از پروازهای تهران به مقصد مسکو به‌صورت غیرمستقیم انجام می‌شوند و تعداد پروازهای مستقیم تهران مسکو به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. در پروازهای غیرمستقیم، هواپیما در یک یا دو فرودگاه بین‌راهی توقف می‌کند و سپس مسافران را به مقصد اصلی می‌رساند. فرودگاه‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مانند امارات یا کشور ترکیه جزو فرودگاه‌هایی هستند که پروازهای تهران مسکو در آن‌ها توقف دارند. این توقف‌ها بین یک تا چند ساعت طول می‌کشند.
شما می‌توانید اطلاعات مربوط به مسیر پروازهای تهران مسکو را با جزئیات دقیق در سایت علی بابا ببینید. نکته مهم دیگر اینکه اکثر پروازهای غیرمستقیم توسط چند ایرلاین مختلف انجام می‌شوند. به‌عنوان‌مثال شما برای پرواز از تهران به مسکو باید با پروازهای فلای دبی به شهر دبی پرواز کنید و پس‌ازآن سوار هواپیمای شرکت هواپیمایی امارات شوید و به مسکو بروید. هواپیمایی ماهان، آنادولوجت، ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی امارات، فلای دبی و قطر ایرویز تعدادی از ایرلاین‌هایی هستند که در مسیر تهران مسکو به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.

پروازهای تهران مسکو در کدام فرودگاه‌ها به زمین می‌نشینند؟
در شهر مسکو سه فرودگاه مهم وجود دارد. هر کدام از پروازهای خارجی که تهران را به مقصد مسکو ترک می‌کنند در یکی از این فرودگاه‌ها فرود می‌آیند. شما در هنگام خرید بلیط هواپیما تهران مسکو می‌توانید نام فرودگاه مقصد در شهر مسکو را ببینید و برای خرید بلیط تصمیم‌گیری کنید. فرودگاه‌های شهر مسکو به شرح زیر هستند.

فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو
این فرودگاه بزرگ‌ترین فرودگاه شهر مسکو است. فرودگاه بین‌المللی شرمتیوو در گذشته یک فرودگاه نظامی بوده که در چند دهه اخیر تغییر کاربری داده و درحال‌حاضر از آن به‌عنوان یک فرودگاه برای جابه‌جایی بار و مسافر استفاده می‌شود. این فرودگاه ۲۹ کیلومتر تا شهر مسکو فاصله دارد. بسیاری از افرادی که با بلیط تهران مسکو به روسیه سفر کرده‌اند، این فرودگاه را از نزدیک دیده‌اند. فرودگاه شرمتیوو شش ترمینال دارد که از این تعداد فقط سه ترمینال مخصوص جابه‌جایی مسافران خارجی است.



فرودگاه بین‌المللی دوموده دوو
این فرودگاه بین‌المللی هم از نظر وسعت دست کمی از فرودگاه شرمیتوو ندارد. هر روزه تعداد زیادی مسافر از طریق این فرودگاه شهر مسکو را ترک می‌کنند یا به این شهر وارد می‌شوند. بر اساس آمارهای موجود؛ فرودگاه دوموده دوو یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جهان است. در این فرودگاه چندین ترمینال برای جابه‌جایی مسافران و بارهای مختلف وجود دارد. ترمینال B فرودگاه دوموده دوو متعلق به پروازهای خارجی است و مسافران ایرانی از طریق این ترمینال وارد خاک روسیه می‌شوند.

فرودگاه بین‌المللی ونوکووا
عنوان سومین فرودگاه پررفت‌وآمد مسکو متعلق به فرودگاه ونوکووا است. این فرودگاه ۲۸ کیلومتر با شهر مسکو فاصله دارد. چهار ترمینال در این فرودگاه ساخته شده ولی فقط دو ترمینال میزبان مسافران داخلی و خارجی شهر مسکو است. همه پروازهای ورودی و خروجی از طریق این دو ترمینال انجام می‌شوند. همچنین تعدادی از ایرلاین‌های معتبر جهان در این فرودگاه دفتر نمایندگی دارند. فرودگاه ونوکووا امکانات و خدمات رفاهی بسیار خوبی را هم برای مسافران فراهم کرده است به همین دلیل بسیاری از ایرلاین‌ها از این فرودگاه برای انجام پروازهای خارجی استفاده می‌کنند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها