به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ - ۲۳:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۱ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۴۹۷۲۹۱

رئیس پنتاگون با کمک ۴۰۰ میلیون دلاری در کی‌یف

رئیس پنتاگون با کمک ۴۰۰ میلیون دلاری در کی‌یف
گروه بین الملل: لهستان  حذف این کشور و اوکراین از نشست هفته گذشته رهبران ایالات متحده، آلمان، بریتانیا و فرانسه در برلین را که بر چگونگی حمایت از کی‌یف در جنگ با روسیه متمرکز بود، «اشتباه» خواند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه روز جمعه در برلین گردهم آمده بودند تا درباره چگونگی پایان دادن به درگیری‌ها در اوکراین در زمانی که نیروهای ارتش روسیه در حال پیشروی در مناطق شرقی هستند، با یکدیگر گفتگو کنند.
 بحث و گفتگو در خصوص بحران و مناقشه جاری در خاورمیانه از جمله موضوعات دیگر گنجانده شده در دستور کار این نشست بود.
جو بایدن ابتدا قرار بود نشست فراگیر‌تری با حضور حامیان نظامی اوکراین، از جمله آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان در پایگاه هوایی رامشتاین آمریکا در آلمان برگزار کند، اما این نشست به دلیل طوفان میلتون لغو شد.
پاول ورونسکی، سخنگوی وزارت امور خارجه لهستان در این خصوص به رویترز گفت: «اگر موضوع کمک به اوکراین است، این اشتباه است که رهبران این کشور و لهستان در این نشست شرکت نداشته باشند.»
وی افزود: «اگر بنا است در باره کمک به اوکراین صحبت شود، اولاً باید به یاد داشته باشیم که لهستان یکی از کشورهایی است که بیشترین کمک را به کی‌یف کرده و ثانیاً ۹۰ درصد از کل کمک‌ها (برای اوکراین) از طریق خاک لهستان به این کشور تحویل داده می‌شود.»
روابط لهستان و آلمان بِه رغم انتقاد‌های ورشو از رویکرد برلین در قبال مهاجران و نیز اختلافات دو کشور بر سر نحوه تامین بودجه دفاعی اتحادیه اروپا و تقویت مرزهای شرقی این اتحادیه، از زمان به قدرت رسیدن ائتلافی حامی اروپا به رهبری دونالد توسک در ماه دسامبر بهبود یافته است.
از سوی دیگر، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده  برای نشان دادن همبستگی کشورش با اواکرین، دو هفته پیش از برپایی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا به کی‌یف سفر کرد و از یک کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری تازه کشورش به اوکراین خبر داد.
این سفر در حالی انجام می‌شود که بیم و نگرانی در خصوص تبعات نتیجه انتخابات ایالات متحده بر آینده حمایت غرب از کی‌یف در جنگ با روسیه با توجه به اظهارات اخیر نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا افزایش یافته است.
سفر آستین به کی‌یف، چهارمین و احتمالاً آخرین دیدار او از اوکراین به عنوان رئیس پنتاگون در دولت جو بایدن، بر تلاش‌های مضاعف ایالات متحده برای کمک به کی‌یف به منظور تقویت بنیه دفاعی اوکراین همزمان با پیشروی آرام اما پیوسته نیروهای ارتش روسیه در شرق اوکراین متمرکز شده است.
لوید آستین مقابله و ایستادگی اوکراین در برابر تهاجم ارتش روسیه را برای امنیت غرب حیاتی دانست و هشدار داد که توقف حمایت‌ها از کی‌یف منجر به سنگینی «سایه پوتین» بر سرتاسر اروپا خواهد شد.

 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها