به روز شده در ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ - ۲۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۸/۰۲ ساعت ۱۸:۵۸
کد مطلب : ۴۹۷۴۳۴

۴ میلیون فلسطینی  دچار فقر خواهند بود

۴ میلیون فلسطینی  دچار فقر خواهند بود
گروه بین الملل: طبق ارزیابی سازمان ملل متحد، تا پایان سال جاری میلادی شمار فلسطینی‌هایی که در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن در فقر و محرومیت زندگی خواهند کرد، از مرز ۴ میلیون نفر خواهد گذشت. 
گزارشی که برنامه توسعه و کمیسیون اقتصادی‌اجتماعی آسیا (وابسته به سازمان ملل) منتشر کرده، حاکی از بحران شدید اقتصادی است که در دومین سال جنگ در غزه در این باریکه و کرانه غربی حاکم است.بنا بر این گزارش احتمال می‌رود که تولید ناخالص داخی در مناطق فلسطینی در سال جاری بیش از ۳۵ درصد کمتر رقمی باشد که این مناطق در صورت نبود جنگ و درگیری به آن دست می‌یافتند. میزان بیکاری نیز در مناطق فلسطینی (غزه و کرانه باختری) حدود ۵۰ درصد تخمین زده شده است.
آخیم اشتاینر، رئیس برنامه توسعه سازمان ملل در این مورد تصریح کرد، افزون بر "خسارات وحشتناک جانی" بحرانی شدید در رابطه با توسعه در حال شکل‌گیری است که نسل‌های آینده فلسطینی‌ها را به خطر خواهد انداخت.اشتاینر افزود، حتی اگر فلسطینی‌ها هر سال هم کمک‌های بشردوستانه دریافت کنند، به گذشت یک دهه نیاز خواهد بود تا اقتصاد آنها به سطح پیش از جنگ برسد.
بنا بر ارزیابی کارشناسان، میزان فقر در مناطق فلسطینی در سال جاری میلادی به بیش از ۷۴ درصد افزایش یافته و ۴،۱ میلیون نفر در فقر به سر می‌برند. ۲،۶ میلیون نفر از این شمار در پی جنگ و درگیری در غزه دچار فقر شده‌اند.
 
برچسب ها: فلسطین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها